Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du opplevd drikkepress?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-06, 23:05   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du opplevd drikkepress?

Leste en avisartikkel om drikkepress på julebord.

Jeg har tenkt på dette med drikkepress lenge. Jeg har av diverse grunner ikke drukket ved et par sammenkomster på jobben. Jeg er ikke avholdsmenneske.
Mange av kollegaene mine reagerte med forbauselse da de oppdaget at jeg ikke drakk alkohol. De ville mer enn gjerne spandere noe alkoholholdig på meg. Jeg hadde med meg bil, så jeg klarte å ikke la meg presse til å drikke. Orket ikke alt styret med henting av bil dagen derpå.

Jeg hadde det koselig på disse sammenkomstene uten alkohol. Men jeg følte meg litt brydd av all oppmerksomheten rundt det faktum at jeg ikke drakk.

Senere har kollegene mine hatt en sosial sammenkomst som jeg ikke ble invitert til. Jeg var tilstede når de pratet om dette i ettertid. Jeg så nok ut som et stort spørsmålstegn. En av dem sa forklarende til meg: Du drikker jo ikke....
Må innrømme at jeg ble litt skuffet over dette.

Har dere opplevd drikkepress? Hvordan taklet dere det?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.