Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Historien om Desperaux

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-09, 23:51   #1
Left
Passiv

Standard

Historien om Desperaux

Noen som har sett denne?
Passe til en 3 åring?

Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 23:53   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Historien om Desperaux

Vi så den med Christian for et par uker siden. Veldig fin men det var faktisk et par skumle scener i den.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 23:57   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja vi så den, og nei.... ville ikke tatt med en treåring. Jeg var usikker på om den var ok for en på fem, men det gikk greit. Filmen har 7 års aldersgrense mener jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 00:00   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer vel an på treåringen. Min eldste har aldri vært redd for filmer, jeg kunne vel omtrent hatt henne med på SAW-filmene, for å sette det på spissen (selvsagt). Så jeg hadde overhodet ikke hatt betenkeligheter med å vise henne en slik film, verken på kino eller hjemme. Jeg og hun går ofte på kino sammen, og den siste vi så var Madagaskar, den har også syvårs-grense. Men hadde hun vært av den engstelige typen hadde jeg jo filtrert filmene litt mer. Jeg skulle egentlig ta henne med på denne filmen i helgen, men jeg synes den ser litt kjedelig ut, så jeg tror vi heller venter på BOLT, som kommer neste måned.

Gammel 15-01-09, 08:29   #5
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg har sett denne med barna mine. Minstemann på 5 år synes noen scener var litt skumle, men ikke mareritt-skumle liksom. Men det var en lang film, med en litt for langsom handling. Fine tegninger og alt det der, men litt for langtekkelig.

Sist redigert av Frances : 15-01-09 kl 10:52.
Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 10:03   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Noen som har sett denne?
Passe til en 3 åring?

Iben kjedet seg mot slutten. Den har et plott som passer bedre for litt større barn. Den er ikke skummel, med mindre barnet er litt sart.

Gammel 15-01-09, 22:49   #7
Left
Passiv

Standard

Vi har sett den vi også. Det første lillebror sa da han sto opp i dag morges var "Jeg har sett rotter"! og det var ikke i positiv betydning.
Ikke så skummel for en 3 åring nei, annet enn det som er åpenbart. Plottet skjønte han jo ikke noe av.

Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:12   #8
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har sett den. Ok for storesøs på 7 år, men for lillesøs på 3 år ble den for langtekkelig...

Gammel 16-01-09, 12:51   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, min fireåring syntes den var grei. Han syntes også rottene var skumle. Jeg derimot, syns det var en skikkelig dårlig historie, som i tillegg var dårlig fortalt. Dårlig oppbygging, grunne karakterer, ikke noe driv i tillegg til "ALLE jenter vil jo bli en PRINSESSE!"

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 13:13   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at noen barn blir litt sartere når de skjønner mer. Snuppa kunne se hva som helst da hun var helt liten. Hun var akkurat fyllt 2 da hun så "Elias og kongeskipet". Den var det mange barn i salen som ble redd når de så, men ikke snuppa. Nå ser hun konsekvensene av ting som skjer, og har blitt langt mer sart. Derfor kan vi ikke lenger ta henne med oss på filmer like ukritisk lenger.

Hun har det nok fra sin mor. Jeg ser nesten ingen filmer med 15-årsgrense og jeg leser alltid begrunnelsen for aldersgrensen før jeg ser film (nesten uavhengig av hvilken aldersgrense det er).

Gammel 19-01-09, 09:33   #11
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Vi var på spontan-kinobesøk på lørdag, og både Storebror på straks 7 og Lillesøster på 3,5 likte denne godt. Ikke noe skummel syntes mine.

Gammel 19-01-09, 09:45   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min gutt (3,5) elsket den, og har vært på den to ganger. Han syntes ikke den var skummel.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.