Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolearrangement med inngangsbillett

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 01:46   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Skolearrangement med inngangsbillett

Jeg blir litt oppgitt.

Nå er det tid for juleavslutninger. Vi har nå fått lapp om at det koster penger å komme inn på 1. klassens juleavslutning. Dette syns jeg ikke noe om av prinsipp. Jeg syns ikke noe om at det skal koste penger å komme inn på noe som er i skolens regi, selvom det er foreldrene som delvis arrangerer dette.

I min sønns klasse (han går i 7. klasse nå) har de hatt det slik: Alle har tatt med en kake til salg. Så har vi kjøpt kakebiter, kaffe og brus. Så har det vært loddsalg. Jeg misliker dette også. Det får holde at vi baker kake og tar med.

Det er ikke alle som har god råd og førjulstiden er en slitsom tid med tanke på pengemaset fra alle kanter. Jeg ser selv nå: det er småting til adventskalendere, inngang til juleavslutning, loddsalg (frivillig), nyttårsball (eldstejenta), nyttårsball (mellomste i 7. klasse), avslutning på musikkskolen med inngangspenger, juleturnering i fotball (kr. 100) osv.

Bare si fra. Jeg deler ut penger

Nå fikk jeg det ut gitt....................

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 01:52   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Koster penger å komme inn på juleavslutningen? Hva er det for idioti? Hadde ikke vært vi som hadde vært med på slik grådighet før jul. Er klassekassen SÅ tom, så får de pokker meg legge innsamlingen til andre tider i året.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 01:58   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Jeg har aldri vært borti at det koster å komme inn på skolens arrangement. Det lyder merkelig i mine ører.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 08:52   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Helt uhørt, spør du meg. Jeg skjønner godt at du reagerer.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 08:55   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Det er et evig pengejag for deg nå virker det som.

Det er kjipt når det blir så fokusert på penger og alt skal koste hele tiden.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 09:56   #6
Therese
Fullverdig medlem
 
Therese sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 98
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Sånn er det her også, og må si jeg reagerte på lappen vi fikk.

Det koster 50 kroner pr barn som skal være med, jeg har med to.
Vi må ha med drikke til våre egne barn, og jenteforeldrene skal ha med kaffe/te, og gutteforeldrene skal ha med kake.

Også er det loddsalg, og da går det jo litt penger.

Ønsket egentlig ikke å være med,da jeg ble små irrittert på at det kostet penger.

Jeg, tenker også på de som har dårlig råd, og skal du ha med deg tre barn blir det jo litt penger av det.

Men, men, nå har jeg nå meldt oss på, og frøkna gleder seg.

Therese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:04   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Inngangspenger synes jeg var litt drøyt.
Men hos oss er det "snikinngangspenger", for alle skal ha med en gave til utloddning, men den skal koste maks 50,- da.
Jeg har sagt at jeg kan bake en kake da, men det vil ikke koste noe å kjøpe det. Dette gjelder avslutningen for mellomste.
Foreldre skal ha med drikke til seg, barna får.

At alle skal ha med en gevinst synes jeg ikke er så ille, men klart loddsalg vil sikekrt også merkes på en slunken lommebok.
Jeg er så "gjerrig" at jeg bruker maks 100,- på lodd.

Til eldste sin juleavslutning har vi faktisk ikke fått noen lapp om når det skal være enda.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 13:11   #8
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Inngangspenger på juelavslutning? Har jeg aldri hørt om. Synes det en dum måte for og få penger i klassekassen. Blir fort dyrt da, om en er mange i familien.

Jeg er klassekontakt i eldstemanns klasse. Vi er ferdig med forberedelsene, til juleavslutningen. Vi ønsket og selge lodd, men fikk tvert avslag fra rektor. Selv om vi forsvarte det med at vi skulle kjøpe nye leker til klassen.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 13:21   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Inngangspenger synes jeg også er litt drøyt.. Men loddsalg synes jeg egentlig er ok da .. da kan man jo velge om man vil ta null lodd, ett eller 10 liksom? Og det går jo til barna.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 13:23   #10
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Inngangspenger synes jeg også er litt drøyt.. Men loddsalg synes jeg egentlig er ok da .. da kan man jo velge om man vil ta null lodd, ett eller 10 liksom? Og det går jo til barna.

Enig!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 13:24   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Greit at det koster litt å dra eks på juleball men på juleavsluttning hørtes helt teit ut..
Og selge kaker der og..

Griet om man skal ha inn penger så kan man eks selge lodd men ha foreldre til å lage kake for så å selge på juleavsluttning blir bare dumt synnes jeg.

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:00   #12
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Det var en merkelig ordning. Hadde nok først blitt forundret, og så forbannet.

Lodd er igrunnen greit. Da kan man velge å la være enten på grunn av dårlig råd, eller manglende interesse.

Inngangspenger kommer man jo ikke unna, og da kan det hende at man ekskluderer noen i klassen. Det er jo både dumt og unødvendig!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:35   #13
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Men altså, hva skjer om man ikke har råd til å betale disse inngangspengene da? Man blir vel ikke sittende utenfor?
Helt uhørt, og en aldeles stygg måte å samle inn penger på. Det er vel svært få foreldre som ikke vil på barnets juleavslutning, og da må man jo betale. Hadde det vært loddsalg, kakesalg e.l. så kunne man jo i alle fall i noen grad, velge selv hvor mye penger man vil legge i det.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:47   #14
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Men altså, hva skjer om man ikke har råd til å betale disse inngangspengene da? Man blir vel ikke sittende utenfor?
Helt uhørt, og en aldeles stygg måte å samle inn penger på. Det er vel svært få foreldre som ikke vil på barnets juleavslutning, og da må man jo betale. Hadde det vært loddsalg, kakesalg e.l. så kunne man jo i alle fall i noen grad, velge selv hvor mye penger man vil legge i det.

Det er akkurat hva jeg også mener. Godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer. Jeg tror jeg må ta opp dette i et eller annet fora. Jeg liker ikke utviklingen. Vi må ikke eksludere ved å ta inngangsbillett.

Det at jeg nevner nyttårsball osv. er helheten. Det er mye annet også som skjer i skolens regi. Nå koster ballet i 9. klasse kr. 100,- men det er tross alt frivillig. Nyttårsballet i 7. klasse koster ingenting. Klassekassa betaler for den. De har solgt kaker og karameller tidligere for å få inn penger.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:53   #15
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Vi har allerede hatt juleavsluttning. Jada, her er det tidlig 1. desember hvert år er det juleavslutning. Christian går nå i 3 klasse. De har hvert år hatt en kjempefin forestilling som de har trent og øvd masse til og de er kjempeflinke. Alle tar med seg en gave til maks 50,- til loddsalg og alle tar med en liten matrett til koldtbord og drikke til seg selv og barna. Det synes jeg er helt greit.
Men ingangsbillett synes jeg er vel drøyt.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:54   #16
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Synes ikke noe om det her.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:58   #17
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Uff...jeg lurer litt på hvor det skal ende jeg...

Her står vi midt oppe i den samme greia. Avslutning for 7. klassingen i morgen. Vi skal bringe med kake til felles kaffe/kake bord. Greit nok. I tillegg skal vi bringe med en gave som skal loddes ut....I tillegg til det så forventes det jo at vi kjøper lodd når familienes gaver altså skal loddes ut... Ja ja....Det var da aldri snakk om slikt da jeg gikk på skolen ihvertfall...

5. klassingen skal ha "julebord" neste uke. Der skal det betales inngangspenger. I tillegg skal det bringes med en RETT til felles bespisning. Hva de tenker på når de ber om denne RETTEN, aner jeg ikke....Så er det gave til utlodning og også kjøp av lodder...

Ja ja...jeg ser frem til neste jul. Da har jeg tre på skolen. For ikke å glemme julen 2008. Da er det fem på skolen....

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:03   #18
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Uff...jeg lurer litt på hvor det skal ende jeg...

Her står vi midt oppe i den samme greia. Avslutning for 7. klassingen i morgen. Vi skal bringe med kake til felles kaffe/kake bord. Greit nok. I tillegg skal vi bringe med en gave som skal loddes ut....I tillegg til det så forventes det jo at vi kjøper lodd når familienes gaver altså skal loddes ut... Ja ja....Det var da aldri snakk om slikt da jeg gikk på skolen ihvertfall...

5. klassingen skal ha "julebord" neste uke. Der skal det betales inngangspenger. I tillegg skal det bringes med en RETT til felles bespisning. Hva de tenker på når de ber om denne RETTEN, aner jeg ikke....Så er det gave til utlodning og også kjøp av lodder...

Ja ja...jeg ser frem til neste jul. Da har jeg tre på skolen. For ikke å glemme julen 2008. Da er det fem på skolen....

Ja, det er slik vi har hatt det. Jeg syns det begynner å ta av rett og slett....
Jeg liker ikke utviklingen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:18   #19
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Men altså, hva skjer om man ikke har råd til å betale disse inngangspengene da? Man blir vel ikke sittende utenfor?
Helt uhørt, og en aldeles stygg måte å samle inn penger på. Det er vel svært få foreldre som ikke vil på barnets juleavslutning, og da må man jo betale. Hadde det vært loddsalg, kakesalg e.l. så kunne man jo i alle fall i noen grad, velge selv hvor mye penger man vil legge i det.

Helt enig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:20   #20
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Jeg synes dette er en skikkelig uting. Hadde jeg vært dere ville jeg gitt klar beskjed til lærer , evt foreldrerådet om hva jeg mente om dette.
Det er et enormt pengejag på skolen nå, og det er liten respekt og tanke for de som kanskje ikke har mulighet til å bruke en 50-lapp her og en 100-lapp der til klassekasser, turer osv...
Selv har jeg råd, men av prinsipp ikke lagt penger i klassekassen. Jeg vil mye heller stille opp på en dugnad, litt kakesalg eller noe, enn å spytte ut penger overalt.
Inngangspenger til juleavslutning? Jeg kjenner at jeg blir litt stum!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no