Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Lagre digitale bilder mest mulig fornuftig?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-09, 19:14   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lagre digitale bilder mest mulig fornuftig?

Vi er "digitalt-kamera"-noviser og lurer litt på hvordan vi best skal lagre blinkskuddene. Til nå har jeg overført dem til pcen, lastet inn på Fotoknudsen (vist frem skrytebildene på FP ) og så bestilt kopier fra FK. Det sier seg jo selv at jeg ikke kan lagre haugevis med bilder på denne måten, så hvordan tar jeg best vare på dem for fremtiden?

Gammel 16-01-09, 19:23   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagre digitale bilder mest mulig fornuftig?

Ekstern harddisk samt fortsette å lagre på et online medium.

Gammel 16-01-09, 19:40   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har de på pcen, og på ekstern harddisk, og i tillegg brenner jeg av og til på dvd-plater og legger hos mamma.

Gammel 16-01-09, 19:59   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så jeg går i butikken og ber om en ekstern harddisk? Vanskelig å finne ut av? Det er ikke brenner på denne bærbare skiten, btw.

Gammel 16-01-09, 21:31   #5
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Ha bildene lagret minst to steder. En ekstern harddisk får du tak i på en hvilken som helst Elkjiip/Expert/annen elektrobutikk. Du bare plugger den i PC'en via en USB-port og vips så har du en harddisk til. Når du ikke bruker den eksterne harddisken så plugger du den ut, skrur av strømmen og legger den et sikkert sted.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 21:49   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Så jeg går i butikken og ber om en ekstern harddisk? Vanskelig å finne ut av? Det er ikke brenner på denne bærbare skiten, btw.

Jepsi pepsi. Jeg syns det er veldig greit å ha en som får strøm via USBen, og ikke trenger strømadapter i tillegg. Da er det liksom bare EN ledning. Med endel typer må man ha strømkabel i tillegg, og da er det dobbelt så hardt arbeid å ta backup av bildene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.