Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan var det man skulle ta hånd om skjærebrettene i tre?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 19:36   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan var det man skulle ta hånd om skjærebrettene i tre?

Jeg så på et tv-program en gang med hun svenske kokken fra Skåne (hun med glipe mellom tennene) som jeg akkurat nå ikke husker navnet på. Thomas (som jeg ikke heller husker etternavnet på) intervjuer/snakker med henne. I et av programmene så viser han hvordan man best skal ta hånd om sine skjærebrett i tre. Noen som har sett dette programmet eller som vet hvordan man best tar hånd om dem? Det var i hvert fall ikke oppvaskmiddel og vann for så å sjelvtørke som er det som brukes her i huset.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:43   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan var det man skulle ta hånd om skjærebrettene i tre?

De skal sikkert oljes? (Jeg gjør aldri det )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:45   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke hva hun sier man skal gjøre, men jeg vasker med zalo og vann, skyller godt og tørker det tørt med et papir.

Med jevne mellomrom smøres den med matolje.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:35   #4
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Jeg vet ikke med fjøla, men jeg vet at hun kokken heter Tina Nordström.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:36   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Jeg vet ikke med fjøla, men jeg vet at hun kokken heter Tina Nordström.

Takk, Tina ja, da skal jeg google litt!

Gammel 20-01-09, 20:40   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Nå fant jeg litt. Thomas Tengbys tips (han som snakker med Tina) og de inneholdt visst oppvaskmiddel:

Sitat:

Tengbys bästa tips för träskärbrädorna

Håll brädan ren. Skrubba med en scotchbrite och använd diskmedel. Men låt bli diskmaskinen, den torkar ut träet.
Om det behövs, olja in den efteråt med en vanlig, neutral matolja.
När den börjar se sliten ut, dra över den med baksidan på disksvampen eller en bra degskrapa i metall. Det tar bort ytskiktet. Eller slipa med sandpapper.

Från Aftonbladet

Gammel 20-01-09, 20:40   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tina Nordström, ja. Jeg er så fascinert av dialekten at jeg ikke greier å konsentrere meg om poenget.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.