Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 21:19   #1
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Jeg har akkurat fyllt ut et slikt kart på Facebook, og fant ut at jeg har vært i 37 land. Akkurat nå drømmer jeg meg tilbake til Costa Rica.

Hvor mange land har du vært i? Og hvilket land du bare tilbake til?


Sist redigert av Kneazle : 20-01-09 kl 22:05. Årsak: Glemte et par.
  Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:24   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Jøss, 35 land? Det kan ikke jeg skilte med, akkurat. Men jeg kunne godt tenkt meg tilbake til Sør Afrika og sett mer av landet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:26   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Det er ikke så mange land jeg har vært i men noen. Har ikke vært utenfor Europa og det ønsker jeg en dag. Thailand er et stort ønske blant annet.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:27   #4
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jøss, 35 land? Det kan ikke jeg skilte med, akkurat. Men jeg kunne godt tenkt meg tilbake til Sør Afrika og sett mer av landet.

Reising er vår store lidenskap. Det har dessverre blitt betraktelig mindre av det etter at vi fikk barn. Vi reiste et helt år, så det drar jo opp antallet endel. Sør-Afrika er et fantastisk land!

  Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:28   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.917
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Jeg har vært i 20 land. Og jeg drømmer stadig om å dra tilbake til Australia.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:33   #6
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Hm.. ikke mye jeg kan skilte med i dette selskap, norden da selvsagt, er jo 3 + Tyskland, Hellas, Italia og Tyrkia. Blir vel 7 land det... Jeg er Italia-frelst og vil gjerne tilbake til Roma

I tillegg ønsker jeg meg også en tur til Thailand men da sammen med min far og dama hans, for å se litt utenfor allfarveg i landet der.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:33   #7
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Ikke veldig bereist. Jeg reiste til USA som au pair i stedet for å back-packe slik alle avgangskull gjorde etter meg... Men et kjapt overslag og jeg kom til ca 17 land. Jeg skal tilbake til Hellas og USA (som nesten ikke kan regnes for ett land, spør du meg), Portugal likte jeg meg veldig godt i, og så drømmer jeg om både Australia og Japan.

Prøver å ha minst én tur til utlandet i løpet av året, men noe særlig høyere enn det kommer vi neppe til å prioritere reising.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:34   #8
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Kan bare skilte med 20 land, men jobber med saken.

Jeg trives mystisk godt i Russland, men liker også Island, Bosnia-Hercegovina, den kinesiske delen av Mongolia, Botswana og Sør-Afrika veldig godt. Og Skottland/ Irland så klart.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:34   #9
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Jeg har vært i 12 land.

Favorittplassene er Nigeria og Addis Abeba. (Kunne ikke tenke meg å reise tilbake dit nå, men det er klart de to beste ferieopplevelsene jeg har hatt.)

Ellers har vi vært 11 ganger på Kypros, der trives vi også godt.

Nigeria
Addis Abeba
Egypt
Kypros
Kreta
Kanariøyene
Spania
Danmark
Frankrike
England (Skottland og Wales)
Tyskland
Russland


Sist redigert av Tilde : 20-01-09 kl 21:40.
Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:35   #10
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Har vært i ca. 20 land. Reiser (relativt) ofte til Frankrike og Spania. Aller mest har jeg vært i Luxembourg, men det er fordi jeg har bodd og jobbet der, selve landet er fort gjort å se. Drømmer om Australia og safari i afrika.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:40   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Jeg leste en gang at man er en ekte globetrotter om man har vært i like mange land som jeg har vært år. Hvis jeg ikke reiser til et nytt land i år, så vil jeg ikke lenger være en ekte globetrotter.

Jeg er 33 og har vært i 32 land.

Jeg hadde en fantastisk reiseopplevelse i Vietnam, men ungene må bli litt større før vi resier tilbake.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:40   #12
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Kan bare skilte med 20 land, men jobber med saken.

Jeg trives mystisk godt i Russland, men liker også Island, Bosnia-Hercegovina, den kinesiske delen av Mongolia, Botswana og Sør-Afrika veldig godt.

Oh! Fint kart! Og spennende reisemål! Russland og Mongolia står høyt på ønkelista mi. En tur med den transsibirske jernbanen hadde ikke vært å forakte.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:43   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

45 eller så steder i 17 land. Ønsker meg til Karibien, Sør-Amerika, Kina og Australia.

Favorittreisemål:
Alaska i USA
Nigeria
Key West i Florida, USA
New York city i USA
Phuket i Thailand
og sikkert mange flere jeg ikke kommer på i farta..

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:44   #14
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leste en gang at man er en ekte globetrotter om man har vært i like mange land som jeg har vært år.

Da må jeg bli aktiv på reisefronten igjen snart! Er 33 år, så da kan jeg altså titulere meg som globetrotter i minst et par år til.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:47   #15
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Oh! Fint kart! Og spennende reisemål! Russland og Mongolia står høyt på ønkelista mi. En tur med den transsibirske jernbanen hadde ikke vært å forakte.

Takk! Siden du tok utgangspunkt i Facebook-profilen var det det jag la ut.
Siden det er USA-produsert teller det visst stater i USA som forskjellige "land", mens Russland er Russland... Men pytt, det ser i alle fall mer imponerende ut på den måten.

Transsibirke er høyt opp på lista mi også, men for øyeblikket er det beste håpet at jobben sender meg til Kina/Mongolia/Kazakhstan/Kenya/Sør-Afrika igjen i løpet av året.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:51   #16
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

De stedene jeg har tenkt at "hit må jeg tilbake" er Australia og Skotland. Ellers så har jeg vært i Thailand, England, Spania, Italia, Tyskland, Østerike, som jeg kommer på. Ja, også Sverige, Danmark og Finland da.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:58   #17
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Jeg kan ikke bidra med så mye annet enn at jeg er forskrekkelig misunnelig på alle som er bereiste

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:01   #18
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem
 
oh hvite lakenrumpe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 51
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Vi reiser på øyhopping til Hellas som backpackere år etter år... måtte droppe det i fjor da, for da var snuppa bare 4 mnd og jeg sleit masse med brystbetennelser så jeg kunne ikke ha badet uansett...
men i år så skal vi ta med oss tonje og øyhoppe i noen uker! Gleder meg!

Har vært på disse øyene:
Athen (starter alltid der, vel og merke ikke noen øy)
Kreta - rethymnon og hersonisses
Santorini - perissa
Ios
Naxos
Paros
Tinos
Mykonos
Serifos
Syros

andre steder jeg har vært er:
gran canaria
lanzarote (vel og merke spania begge øyene)
Bulgaria
Kypros
Tunisia (matforgifta dag 2, skal aldri tilbake til afrika)

__________________
Noen som har en gode ide til signatur??
oh hvite lakenrumpe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:04   #19
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Siden det er USA-produsert teller det visst stater i USA som forskjellige "land".

Tror jeg må bytte kart. Da kan jeg slenge på 10-12 "land" til på lista mi.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:07   #20
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

De stedene jeg har tenkt at "hit må jeg tilbake" er Australia og Skotland. Ellers så har jeg vært i Thailand, England, Spania, Italia, Tyskland, Østerike, som jeg kommer på. Ja, også Sverige, Danmark og Finland da.

Glemte å skrive hvor jeg har lyst å dra, og det er Russland, særlig St. Petersburg, og Kina og Japan.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no