Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefal meg gode podcasts!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-09, 08:57   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg gode podcasts!

Siden jeg nå snart får meg ny mp3-spiller med adskillig bedre kapasitet enn den forrige, og siden bussturene til jobben er så trange at lesing er utelukket skal jeg nå bli oppdatert og kulturell igjen. Og da passer jo podcasts perfekt.

Jeg hører allerede på kulturnytt og skumma kultur, men trenger mer. Politisk, samfunnsengasjert og kulturelt er det jeg er interessert i. Kanskje mest kulturelt. Norsk og utenlandsk. Har dere noen gode dere vil anbefale?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 09:34   #2
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Verdt å Vite og muligens også Ut i Naturen..?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 09:56   #3
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Radiodokumentaren og P2-akademiet (så ikke at du etterlyste kultur før nå).

  Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:30   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Verdt å vite, Radiodokumentaren og P2-akademiet var gode forslag. Ut i Naturen vet jeg ikke om er helt min greie? Er det mye Lars Monsen-ish greier?

Det trenger ikke bare være kultur, altså. NOen gode utenlandske podcasts jeg bør få med meg?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:36   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Jeg hører på «Science Talk: The Podcast of Scientific American», «Skeptoid: Critical Analysis of Pop Phenomena», «Thinking Allowed BBC 4.

Monsoon hadde et tips om Carnegie Council

I tillegg Språkteigen.

Og så hører jeg på lydbøker, jeg går frem og tilbake til jobben og det er utrolig deilig å være i fred en halvtime og ha noe hyggelig på øret.

Om du trenger noen lydbøker, så si ifra, nå for tiden går det i The Lord of the Rings igjen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 09:38   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Radioselskapet på p2.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:28   #7
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Herreavdelingen.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:39   #8
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Abbonerer.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:58   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Ja! Herreavdeligen selvfølgelig! Her er det mange gode tips. Hva med flere utenlandske?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 15:33   #10
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Jeg er ganske ny i podcast-gamet selv, men koser meg med "60 Minutes" - TV-programmet, men bare lyden. Funker veldig bra.

Noe kulturelt som jeg synes er veldig underholdende er BBC Radio 5 Live's Mark Kermode og Simon Mayos filmanmeldelser. Har hørt et par programmer så langt, og jeg humrer en del.

Jeg har også hørt på en episode av Stepen Frys podgrams om språk. Morsomt.

Jeg har også Radio 4 Choice. Har bare hørt et program så langt, om Putin og judo. OK, men 60 Minutes og filmanmeldelsene er bedre til å holde meg gående på tredemølla.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 17:43   #11
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Jeg hører mye på Demos sine podcasts men vet ikke hvor anglofil du er Glitter? Masse kultur også, blandet annet Social Change and Contemporary Art etc...

http://feeds.feedburner.com/DemosPodcasts

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 19:45   #12
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Jeg hører på mye forskjellig, her er et utvalg:

Big Ideas - Foredrag om aktuelle tema.

BBC Documentaries - her er det mange interessante dokumentarer fra hele verden.

The Moth Podcast - "Real stories told live on stage" Historier av alle slag

This American Life - En av mine favoritter. Spesielle hendelser, historier og mennesker fra hverdagen

Philosophy Bites, Stuff You Should Know

Endel science-podcasts: The Brain Science Podcast, The Naked Scientists, Point of Inquiry, The Skeptics guide to the universe.

Ellers abbonerer jeg på endel tech-podcaster, kan anbefale programmene til Leo Laporte om det er interessant.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 19:47   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg hører mye på Demos sine podcasts men vet ikke hvor anglofil du er Glitter? Masse kultur også, blandet annet Social Change and Contemporary Art etc...

http://feeds.feedburner.com/DemosPodcasts

Tja, ikke sånn veldig anglofil spesielt, men syns det er spennende å høre på politikkdebatter og kunstdebatter fra andre land, jeg liker å holde meg oppdatert!

__________________


Sist redigert av Tallulah : 28-01-09 kl 19:56.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 19:52   #14
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Om du liker program som tar opp aktuelle tema fra andre land anbefaler jeg On Point med Tom Ashbrook. Aktuelle tema fra USA, intervju med mange spennende personer.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 19:56   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Takk for tips, Indie. Jeg har bodd i USA og er generelt interessert i hva som rører seg der borte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 09:21   #16
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

New York review of books:
http://www.nybooks.com/podcasts/

Ricky Gervais er rasende festlig (synes jeg). Han er manne bak tv-serien The Office:
http://www.guardian.co.uk/rickygervais

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 21:33   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Ettre å ha bodd en periode i Dublin pleier jeg å høre litt på RTE-podcaster.
Documentary on one
The Tubridy show
Playback (det beste fra Irsk radio, ukesprogram)

Anbefalingene, som er kultur og underholdning er også bra saker.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 21:37   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Jeg kom hit for å anbefale Herreavdelingen, men ser at det er flere som har gjort det allerede. Det er faktisk det eneste programmet jeg podcaster. Som jeg flirer når jeg hører på det

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 20:08   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Herreavdelingen på stappfull buss er nå testet ut, og jeg lo høyt flere ganger. Mange av de andre har jeg startet nedlastinger av, og syns det er veldig kjekt at jeg f. eks. kan se lydverket på vei til jobb.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 20:54   #20
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg gode podcasts!

Dytter på denne gamle tråden jeg, siden jeg akkurat har begynt å podcaste. Jeg har hørt lite på radio de siste årene, og har nå tenkt til å gjøre noe med det per iPod. Foreløpig er det kun Hallo i uken og Misjonen med Antonsen og Golden som er lastet ned.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no