Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vinterpavlova

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-09, 18:37   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Vinterpavlova

Jeg lager ofte pavlova om sommeren, men i det nyeste Kamille var det en oppskrift på vinterpavlova!

Den hørtes veldig god ut, og jeg tror vi skal prøve den til Peders ettårsdag.

Her er den:

Ingredienser:
- 4 eggehviter
- 250 g sukker
- 30 g usaltede pistasjenøtter, finhakket
- 250 g mascarpone
- 200 g crème fraîche
- 50 g melis
- 1 kiwi
- 1/2 mango
- 1/2 gala melon
- røde druer
- pasjonsfrukt
- appelsin
(det som måtte passe/friste av frukt, dette er forslag)

Ha romtempererte eggehviter i en ren og tørr bolle. Pisk de sammen sakte til de blir til mykt skum, øk hastigheten og tilsett sukker litt etter litt.
Pisk til blandingen er tykk, glatt og blank.

Legg bakepapir på et stekebrett, lag en sirkel på ca 20 cm. Fordel marengsen og strø over pistasjenøttene. Lag gjerne en liten grop på midten til fyllet etterpå. Stek på 110 grader i ca 2 timer.

Pisk sammen romtemperert mascarpone, crème f og melis. Fordel blandingen på bunnen, og pynt kaken med frukt!

(Man kan sikkert bruke pisket krem og. )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:40   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterpavlova

Ligner min sommerpavlova den der.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:41   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid brukt krem på min pavlova.

Gammel 21-01-09, 18:41   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, sant nok. Tenkte mest på frukten.

Gammel 21-01-09, 18:41   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Pavlova er noe av det beste jeg vet. Og jeg er ikke spesielt glad i kaker/desserter med frukt og bær. Jeg har store planer om å lage pavlova til helgens familieselskap, da med fersk ananas, banan og muligens druer. Og revet sjokolade.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:59   #6
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Åh, nå fikk jeg lyst på kake...
røver hardt å ignorere denne tråden, men innser at det ikke går:

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 19:34   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har alltid brukt krem på min pavlova.

Vaniljekrem.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:34   #8
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Vaniljekesam er snadder på pavlovakake. Lurer på om jeg blandet det med litt krem? Er så lenge siden jeg har laget det, men det er jo utrolig godt.

Gammel 24-01-09, 22:43   #9
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Vaniljekrem.

Gjerne blandet 50/50 med vanlig krem

Gammel 24-01-09, 23:44   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Denne så utrolig god ut!
Spiste Pavlova i romjulen, var like godt da som om sommeren

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 09:33   #11
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Noen som har prøvd den?
Tenkte å bake den til mandag, da jeg har bursdag. Må ha med noe på jobb.
Er mascarpone godt? Lurer på om jeg skal lage den som oppskriften sier, eller bytte ut mascarponen med noe annet .

Gammel 28-01-09, 09:48   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Husker Marthe hadde kake med mascarpone iallefall, og den var veldig god.

Gammel 28-01-09, 09:51   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Vaniljekesam er snadder på pavlovakake. Lurer på om jeg blandet det med litt krem? Er så lenge siden jeg har laget det, men det er jo utrolig godt.

For en nesten sunn variant, kan man blande vaniljekesam med cottage cheese og deretter ha på bær. Det er utrolig godt, og da er det en tilnærmet sunn kake, bortsett fra sukkeret i bunnen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 09:56   #14
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Gjerne blandet 50/50 med vanlig krem

JA!!
Og min 'vinterpavlova' er toppet med krem/vaniljekrem, revet sjokolade, kanskje litt revet appelsinskall og dajmkuler.

Gammel 28-01-09, 09:58   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri laget Pavlova. Er det vanskelig? Det ser jo veldig godt ut.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 10:00   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er i grunn fryktelig enkelt!
Og så kan man fint lage bunnen dagen før, og dekke den til med plast. Sånn at den holder seg seig inni. Men vær litt nøye når du lager bunnen.

Gammel 28-01-09, 10:00   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Nei, det er kjempeenkelt. Det er bare å vispe sammen eggehviter og sukker og slenge det i ovnen til det stivner. Og så har du på krem og frukt e.l. etterpå.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 10:02   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Tussilago: marsacpone er jo osten som brukes i tiramisu, så den egner seg til kaker.

Gammel 28-01-09, 10:02   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, det høres bra ut! Jeg skal jammen prøve det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 10:11   #20
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Pavlova er en fantastisk kake som jeg rett og slett ikke klarer å hold emeg unna.
Jeg pleier å blande krem og vaniljekrem på toppen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.