Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøpe x-box, nintendo, play station...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 23:25   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Kjøpe x-box, nintendo, play station...

Er helt fersk i gamet her, så ikke skyt meg vist jeg har lagt dette feil da.

Play station gikk adundas her for litt siden, eldstemann skal til utredning på onsdag for mulig aspergers diagnosen/adhd. Så nå lurer jeg på om jeg skal spandere en slik boks på han. Noe dere annbefaler og hva spill? Han er 7 1/2 år. De eneste innteresser han har er tv og data, bare så det er sagt liksom.

Hilsen ferske meg.

Også skulle det selvsagt ikke stå kjøpte, men kjøpe!

Sist redigert av Skilpadda : 04-12-06 kl 23:48.
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 00:07   #2
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe x-box, nintendo, play station...

Ja, du vet jo hvem jeg er.
7 åringen her har jo AD/hd, det vet du jo, men det er også veldig typisk for ad/hd gutter å være hektet på data/ playstation etc.

Guttunger her sparte i et helt år, og gikk stolt å kjøpte Playstation 2 i sommer.

Her går det i spill som Rayman, Lego Starwars, Buzz, Svampebob,etc etc-
Han har etterhvert fått en del spill, jeg husker ikke navnet dems.
Men vi overskrider aldri aldersgrensen på spillene.

Vi bestemmer bruken, men han er jo samtidig en datafreak lik faren, hehehe..

Vi snakkes jo en dag, så skal jeg fortelle deg litt mer.

Hva skjedde med den andre maskinen egentlig?

Jeg anbefaler PS2 i hvertfall...

I data spill, så er han medlem i Barneuniversitetet og får en gang i mnd et spill med pedagogisk innhold og matte spill, engelsk, etc...
Genialt.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 07:46   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Play station har nok fått litt juling oppigjennom barneårstiden her i huset. Egentlig mest brukt av oss og filmer til ungene. Var jo snart 4 år tenker jeg.

Nå tenker jeg innteressen kommer til å øke for begge guttene. Han skal få begynne å spare til sin egen datamaskin også nå, mammaen er nemlig lei av å krangle om dataen ser du.

Gammel 05-12-06, 08:40   #4
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

XBox 360 er bare genialt, men den koster flesk også.

PS2 Slim Edition er på tilbud hos Expert!! Den er god nok + at det finnes masse spill til denne!

Gammel 05-12-06, 08:53   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Playstation 2 har vi her og er meget fornøyd med den.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 08:58   #6
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Her går det i spill som Rayman, Lego Starwars, Buzz, Svampebob,etc etc-
.

Synes også at spill i den gata er ok.

Gammel 05-12-06, 09:09   #7
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det er større utvalg i spill for barn i ps2, enn i xbox. Vi har xbox, som nesten ikke blir brukt lenger, siden de fleste spillene jeg kunne ha tenkt meg bare finnes i ps

Gammel 05-12-06, 09:23   #8
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

PS2 uten tvil. Spesielt hvis dere har PS fra før. Spillene går om hverandre.

Gammel 05-12-06, 09:24   #9
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Selv om jeg er stor Xbox-fan og mener at det er en mye bedre maskin enn PS2 så må jeg være enig med Martis i at utvalget av barnespill til Playstation er mye bedre enn til Xbox, så jeg ville nok kjøpt en Playstation 2. Mye gode spill til 199 kroner for tiden også.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 09:33   #10
Albertine
Passiv

Standard

Jeg digger også X-box, men velger nå å kjøpe en PS2 på tilbud fremfor en 360. Mye mer utvalg i spill, og håndkontrollen til PS ligger bedre i en barnehånd enn den digre x-boxtingen. Tenker ungene blir glade, selv om det er pappa som får den i bursdagsgave...

Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 09:50   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt ymse PS og Xbox, og Xbox er definitivt best. PS2 er ufattelig treg i forhold til Xbox, og vi har hatt noen av samme spillene til begge. På PS2 er det så lang ventetid før spillet startet opp (bl. a.), at man både rekker å gå på do, spise, og ringe en venn først...

Gammel 05-12-06, 10:03   #12
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Henger meg på anbefaling av Playstation 2. Den koster vel under tusenlappen nå? Siden jeg forstår det slik at dere allerede har en defekt, har dere ekstra håndkontroller og minnekort allerede. De nye konsollene (Xbox 360, og 2 som snart kommer Nintendo Wii og Playstation 3) er mye dyrere og har begrenset spillutvalg.

"Gammel" Xbox er vel forresten like billig, men den har mest spill siktet inn mot et litt eldre publikum, mens gammel Nintendo kasnkje sikter litt mer mot de litt yngre og har begrenset spillutvalg. Playstation 2 slim er mye stiligere enn dem begge også.

Ben "1 UP" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:08   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har PS2 og den gamle Xboxen. Bruker PS2'en utelukkende til spill, mens Xboxen blir brukt til spill, filmer og musikk. Den er helt genial! Vi skal kjøpe 360 også, men den kan ikke chippes enda så vi må fremdeles ha den gamle i tillegg. Vi laster ned spill, musikk og filmer og ser og hører på det på tven via en kabel som går fra den og til pcen. Hadde ikke KLART oss uten!

Gammel 05-12-06, 12:59   #14
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi har PS2 og den gamle Xboxen. Bruker PS2'en utelukkende til spill, mens Xboxen blir brukt til spill, filmer og musikk. Den er helt genial! Vi skal kjøpe 360 også, men den kan ikke chippes enda så vi må fremdeles ha den gamle i tillegg. Vi laster ned spill, musikk og filmer og ser og hører på det på tven via en kabel som går fra den og til pcen. Hadde ikke KLART oss uten!

Hm det låt kjent
Jeg pakket faktisk ned Xboxen nå, da jeg måtte ha en ny PC. Da kjøpte jeg likegodt en med Windows Media Center og den gjør stort sett samme nytten, dessuten blir det litt færre kompenenter i den alt for overfylte stereoracken min....

Nå har det forresten kommet avsindig mye bra spill til Xbox 360 i det siste

Gears of war
Rainbow 6 : Las Vegas
Viva Pinata <- Genialt for barn!
Pro Evolution Soccer 6
Splinter Cell : Double Agent

Så det er bare og løpe og kjøpe! Min PS2 brukes KUN til Guitar Hero II for tiden. Når det kommer til Xbox 360 kan jeg endelig kvitte meg med min PS2.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.