Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sisalteppe i trapp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 13:16   #1
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sisalteppe i trapp

Vi skal pusse opp trapp og gang, eller det vil si dette har vi gjort. Nå skal vi legge teppe her, og vi vil ha et grovt teppe av naturmaterialer, som sisal.

Noen her inne med gode/dårlige erfaringer med sisaltepper?
God leverandør?

Vi vil gjerne ha noen til å legge det for oss, siden vi er litt mett av oppusingsprosjekter.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:36   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Vi la sisal i trappa på rekkehuset vi bodde i før. Det ble kjempeflott! Det stakk litt når vi gikk barbent de første månedene, men etter at fibrene la seg var det godt å gå på selv barføtt. Vi bestilte vårt på Interiørland, og mannen la det selv.

Har planer om å pusse opp trappa her til sommeren, og da kommer vi til å legge sisal igjen.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:09   #3
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Var det vanskelig å legge selv?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 18:03   #4
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Kansje en idè for oss også

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:33   #5
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Var det vanskelig å legge selv?

I følge mannen var det mye lettere både å skjære i og legge enn vanlig gulvbelegg.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:51   #6
Nicki
Aktiv
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 173
Nicki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Bilder??

Nicki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:55   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Hvordan er det å holde rent?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 23:35   #8
Stina
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14
Stina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

opp opp! Också intresserad av mer info...

Bilder!

__________________
01 04
Stina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 09:01   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Foreldrene mine har sisalteppe i gangen, og det funker veldig fint. Gangen er 6-9 meter lang, og teppet går hele veien. Til tross for litt skitne sko og møkkete hund som løper inn, har det oldt seg fint. Jeg tror de bare støvsuger det, evt. skrubber med grønnsåpe der det er flekker. Jeg syns det er deilig å gå barbeint på. Jeg kan høre hvem som har levert deres.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 09:07   #10
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Dette kunne jeg også tenke meg. Vi vurderer sisalteppe i kjellerstua. Dere med erfaring - hva med kvalitet?

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 09:52   #11
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Interessant tråd. Har vurdert det i trappene her i huset også. De er nemlig så fryktelig slitt og hakkete at vi ikke orker tanken på å begynne pusse arbeidet. Legger vi teppe i trinnene, så lipper vi også unna en mengde malearbeid. *lat*

Husker du hvor mye det kostet å få lagt teppe?


Sist redigert av Skytte : 24-06-09 kl 21:46.
Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 10:51   #12
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Å, så bra at denne tråden kom opp igjen.


Sist redigert av Minerva : 04-10-09 kl 11:30.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:10   #13
Canelia
Nybegynner
 
Canelia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 19
Canelia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Utrolig fint!!
Vi har en lang trapp som går fra 1. etg til 3 etg., og den er både stygg og glatt. Men vår trapp har åpne trappetrinn. Er det noen som har lagt teppe bare på trinnene?

Canelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:29   #14
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Jada. Ting Tar Tid.

Vi har nå om ikke annet fått med oss noen prøver hjem etter å ha undersøkt en del i går. Vi endte med en ull-variant da vi fikk vite at denne kunne vaskes med flekkfjerner, mens sisal bare kan støvsuges.

*poff*


Sist redigert av Minerva : 27-03-10 kl 12:52.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:47   #15
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Jeg likte den lyse best! Den tar ikke for mye oppmerksomhet og er lys og lett. Tror den mørke kan bli litt for dominerende.

Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:50   #16
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Vi skal også gjøre dette! Jeg likte helt klart den øverste best av de to du viser. Tror det blir veldig fint og jeg gleder meg til vår trapp er i orden.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:59   #17
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Dere har nok rett. Den lyse blir kanskje mest harmonisk.

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi la sisal i trappa på rekkehuset vi bodde i før. Det ble kjempeflott! Det stakk litt når vi gikk barbent de første månedene, men etter at fibrene la seg var det godt å gå på selv barføtt. Vi bestilte vårt på Interiørland, og mannen la det selv.

Har planer om å pusse opp trappa her til sommeren, og da kommer vi til å legge sisal igjen.

Fikk dere gjort dette? Har du bilder av denne eller den forrige trappa ferdig?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:42   #18
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Jeg synes også den lyse var finest!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:01   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Jeg gleder meg til å se bilder, og jeg gleder meg til vår egen trapp er ferdig. Tror det blir veldig fint nemlig! Vi har bygget trappa selv (vi = min kjære) og nå er den liksom bare "skallet" av plankegreier (jeg er ingen byggmester).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:11   #20
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi har bygget trappa selv (vi = min kjære) og nå er den liksom bare "skallet" av plankegreier (jeg er ingen byggmester).

Skjønner det.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no