Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Saftige muffins

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-09, 20:31   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Saftige muffins

Kom plutselig på at jeg må lage muffins til i morgen. Noen som har en saftig oppskrift?

:svetter:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 20:37   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saftige muffins

Denne oppskriften ble lagt ut her tidligere, jeg husker ikke av hvem, og den er veldig god.

Muffins med hvit sjokolade og bringebær

Antall porsjoner:
ca 8-12 muffins
Ingredienser:
4¾ dl hvetemel
ca 1,5 dl farin (gjerne brun, mengde etter smak)
3 store ts bakepulver
en klype salt
1 egg
¾ dl olje (f.eks. rapsolje)
2,5 dl melk
Fremgangsmåte:
Sett ovnen på 200-225 grader.

Det tørre og det våte blandes hver for seg, deretter røres det såvidt sammen. Røren skal IKKE bli jevn, da blir resultatet bare seigt og kjedelig. Fyll røren i muffinsformer med en skje - så fullt du bare tør! (Jeg er av den modige sorten, så jeg endte opp med å kun få 7 stk. Ikke noe poeng å overdrive, de ble digre.) Det er en fordel å bruke muffinsbrett med papirformer i bunnen. Muffinsene stekes på nederste rille (dersom både muffinsbrett og stekeplate) i 15-20 minutter.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 18:32   #3
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Har jeg sagt at denne oppskriften er suveren?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 18:34   #4
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hvor kommer bringebærene og den hvite sjokoladen inn i bildet?
Takker for oppskrift, jeg er stadig på jakt etter den perfekte muffinsoppskrift.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 15:25   #5
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Du hakker ca.75 gr.hvit sjokolade og 200 gr. frosne br.bær blandes i røra før du fyller oppi formene - nyyydelig!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 15:37   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den oppskriften som Nenne har her bruker jeg som basis til alle slags muffins. Bananer, revet sjokolade, frosne blåbær, melkesjokoladelinser, frosne rips og hvit sjokolade eller vaniljekrem, revet appelsin- eller sitronskall, det er bare å sette i gang!

Gammel 21-05-10, 18:52   #7
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Røren skal IKKE bli jevn, da blir resultatet bare seigt og kjedelig.

Aha, der er kanskje svaret på hvorfor jeg aldri greier å få til gode muffins.

Denne skal jeg forte meg å finne en anledning for å teste ut.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:02   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Når dere bruker vaniljekrem i muffins ... får dere krem til å legge seg pent og pyntelig i midten? Eller blander den seg mest med røra og forsvinner? Jeg vil gjerne ha en slik liten klatt i midten, men får det ikke helt til.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:21   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Når dere bruker vaniljekrem i muffins ... får dere krem til å legge seg pent og pyntelig i midten? Eller blander den seg mest med røra og forsvinner? Jeg vil gjerne ha en slik liten klatt i midten, men får det ikke helt til.

Jeg har laget sjokolademuffins med vaniljekrem inni, det er ikke vanskelig i det hele tatt. Du kleiser en god del røre i formen først, ikke for lite for da renner det ned i bunnen. Så har du på en god skje vaniljekrem og dekker det hele med mer røre, og steker. Røra må selvsagt være ganske tykk, ellers blander det seg. Litt mer flytende enn tannkrem, kanskje?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.