|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
![]() |
![]() EikebordNå har jeg akkurat fått og hentet et eik bord (til kjøkkenet). Lengden er over to meter, men den må pusses opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eik bordVi har eikebord som vi oljer, og liker det slik. Jeg liker ikke den glatte overflaten lakk gir. Om du ønsker en annen farge kan du sikkert bruke lakkbeis med farge.
![]() |
#3 |
Fersking
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Eik bordHvis du ønsker en litt mørkere farge bør du beise eller olje. Det går også an å såpevaske det, men da får du ikke den mørke fargen du ønsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: EikebordOlje det.
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
![]() |
![]() Sv: EikebordTakk for tipsene! Da pusser jeg først ned, og så oljer jeg. Så at det var eike-laminering på overflaten, men kunne ikke se hvor tynt det var (= temmelig tynt). Så jeg skal være litt forsiktig. Skal ta noen før/etter bilder etterhvert, men først må vi nok skifte hus (som er den store planen - bordet er en liten plan) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Eikebordvi brker vaselin olje på vårt ubehandlede bord, kliner på ca 2 hver mnd, vi liker den naturlige utsende |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|