Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan jeg bruke cottage cheese i ostesaus til fajitas?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-09, 18:19   #1
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Kan jeg bruke cottage cheese i ostesaus til fajitas?

Jeg er midt i kokingen av en ostesaus til fajitas, men oppdaget plutselig at jeg har oversett philadelfiaost som ingrediens. Jeg har cottage cheese. Kan det brukes i stedet?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 18:29   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Kan jeg bruke cottage cheese i ostesaus til fajitas?

Jeg har hatt det i ostesausen til lasagne flere ganger og det er godt, i hvertfall.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 18:30   #3
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bruke cottage cheese i ostesaus til fajitas?

Takk, da prøver jeg det.

Gammel 25-01-09, 20:09   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt sent nå, men jeg ville ha kjørt den helt glatt først.

Gammel 25-01-09, 20:10   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også kjørt den glatt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:12   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager visst rar fajitas, for jeg har aldri hørt om noen ostesaus før.

Uansett så melder jeg meg inn blant de som tror det er en god ide å kjøre den en omgang med stavmikseren først. Ellers kan du risikere å få gummikuler i maten.

Gammel 25-01-09, 20:15   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal opprinnelig være ostesaus i fajitas, tror jeg, men jeg har ikke hørt om kremost, bare cheddar. Jeg pleier ikke å ha det i, men det er STEIKE godt. Får det alltid på mexicansk restaurant.

Gammel 25-01-09, 20:23   #8
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Jeg brukte cottage cheesen, og kjørte den i stavmikseren, ja. -Fant det ut helt uten å ha lest kloke tips her til og med. Det ble veldig bra. Men jeg hadde selvfølgelig også et godt lass med cheddar + en liten sneis med gulost som jeg hadde til overs. Det ble så godt at jeg gjerne kunne spist hele gryta med ostesaus uten noen annet ved siden av. -Men så er man jo oppdratt da...

Ellers er det Mim sin oppskrift jeg bruker. Limer den inn for den som er sulten.

Mims Mexicanske festmåltid til (minst) 6
to store pakker fajitas varmes i ovnen inni folie

Fyll 1)
400 svinefilet eller annet strimlet svinekjøtt stekt på sterk varme, skru ned når et er blitt brunt, ha i en hakket vårløk og en neve hakket koriander, 1 ts spisskummin, 1 ts paprika og og bittelitt salt. Stek videre på svak varme til det er gjennomstekt.

Fyll 2)
400 g karbonadedeig stekes med 1/2 hakket løk og 1 boks bønner, ha i 2 ss tomatpure, en kopp vann, 2 ts spisskummin og salt etter smak.

(man kan evt lage et kyllingfyll istedet eller i tillegg)

Ostesaus:
2 fess hvitløk, 1 hakket løk, 2 bokser hermetiske tomater kokes opp. Ha i 1-2 ts spisskummin, 1 hakket chili uten frø, litt salt, 1 ss sukker, litt pepper og kok inn i 5 minutter. Ta kjelen av varmen og rør inn 1 boks philadelphia og 200 g revet cheddar. Ha i en neve hakket koriander, og la gryten stå på svak varme. Viktig med slipp-belegg i kjelen!

Guacamole:
2 avocado, 2 ss rømme, 1 fedd hvitløk, 1 neve persille, litt korander og 1 vårløk moses med stavmikser.

I tillegg: salat, tomater og agurker i biter, rømme.

Da er det bare å ta seg en fajita smøre på med masse ostesaus, ha på kjøtt, grønnsaker, guacamole, rømme etc og ete seg sprekkmett!

Gammel 25-01-09, 20:25   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh .... når jeg tenker etter så skjønner jeg hvorfor jeg aldri har sett noe til noen ostesaus i min fajitas. Den er basert på en Grete Roede-oppskift.

Det hørtes utrolig godt ut med ostesaus, men da blir jo den retten usunn også.

Gammel 25-01-09, 20:27   #10
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eh .... når jeg tenker etter så skjønner jeg hvorfor jeg aldri har sett noe til noen ostesaus i min fajitas. Den er basert på en Grete Roede-oppskift.

HYYYYSJ, sånt snakker man vel ikke om til en dame som akkurat har spist MASSE ostesaus. Det var jo både sunn tomat, løk og koriander oppi...

Gammel 25-01-09, 20:37   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kan jeg bruke cottage cheese i ostesaus til fajitas?

Den oppskriften (Mims) er rågod ja!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:38   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ikke usunn nei. Men kanskje fetende, om du følger GR.
Cheddar-saus er såå godt. Forresten kan man vel kalle det usunt om man bruker disse ferdige pulverposene, noe jeg innrømmer at jeg har gjort endel ganger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.