Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Vil noen opplyse meg litt?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 00:38   #1
Left
Passiv

Standard

Vil noen opplyse meg litt?

Hva er forskjellen på 32 og 64 bits Vista?

Vil det kunne bli trøbbel for maskinvare som er levert med 32 bits om man installerer 64 bits?

Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 00:39   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen opplyse meg litt?

http://www.dinside.no/370695/vista-32-eller-64bit

Siterer litt:

Men selv med et 64-bit OS og 64-bit prosessor er vi ennå ikke i mål. For at datamaskinen skal nyte godt av muligheten til å bruke de 32 ekstra bitsene trenger vi også 64-bit programvare, noe som ennå ikke er vanlig å finne. Tross alt sitter jo de fleste på et 32-bit OS, og de kan naturlig nok ikke benytte seg av noe som er lagd for en 64-bit plattform.

Omvendt går det heldigvis i de fleste tilfeller bra; mange 32-bit applikasjoner fungerer fint på 64-bit Windows, siden det bruker noe som kalles WoW64 (Windows on Windows 64-bit) for å kjøre 32-bit programvare. Men dette fungerer ikke med drivere. Alle drivere må altså skrives spesielt for 64-bit, og her er det ikke alle maskinvareprodusenter som er flinke nok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 00:43   #3
Left
Passiv

Standard

Yeah right. Da er det derfor trådløskortet mitt ikke virker. Jippi.

Der var sjuggerpløm-smartass litt for rask i avtrekkeren. Kanskje funnet ut dette før jeg formatterte?

Takk Joika

Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 00:45   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 01:06   #5
Left
Passiv

Standard

Ja, jeg får vel kjøpe meg trådløst adapter da - for jeg vet ikke om jeg gidder å formattere en gang til. Alt annet fungerer helt fint

Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 07:50   #6
Left
Passiv

Standard

Nå virker det - etter å ha fått mange irriterende meldinger om oppdatering av en soft modem-driver-ting, som jeg overhodet ikke så i sammenheng med nettverkskort, så klikket jeg på at ååååkkei da, så installer en oppdatering, så blir vi ferdige med maset.
Da den var inne så virket det plutselig

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.