Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smaksprøver i matbutikken

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-06, 21:44   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Smaksprøver i matbutikken

Nå og da ser man disse små, provisoriske diskene i matbutikkene, der det deles ut smaksprøver av ymse produkter. Pleier dere å smake? Og føler dere et visst kjøpepress etter at smaksprøven er fortært?

Jeg smaker, men bare når det er noe som ser godt ut, selvsagt. Men jeg får meg liksom ikke til å gå derfra før jeg har spist opp. Føler også som regel at jeg burde kjøpe produktet når jeg nå først har spist av smaksprøvene. Og mens jeg står der som et naut, ser jeg misunnelig bort på de som sånn tilfeldig bare griper en av de små fatene på deres vei forbi, før de ubemerket svinser videre mens de gomler i vei. Noen ganger er jeg irriterende høflig av meg. For man forplikter seg jo ikke til å kjøpe selv om man smaker, gjør man vel?

I dag havnet det en pakke okserull av nytt og ukjent merke i handlevogna pga. dette. Bare fordi jeg hadde smakt på lammerullvennen som lå på samme smaksprøvedisk. Den var ikke god en gang.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 21:46   #2
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Jeg bruker ikke å smake på de smaksprøvene jeg.
Og om jeg gjorde det så ville jeg ikke følt noe kjøpepress.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 21:47   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Hvis det er noe nytt som ser og lukter fristende, smaker jeg.
Det er absolutt ikke alltid jeg kjøper, kun hvis jeg liker det
Føler ikke kjøpepress, men syntes mange ganger det er praktisk at man får smake på nye ting før man kjøper det

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 21:48   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Men jeg får meg liksom ikke til å gå derfra før jeg har spist opp. Føler også som regel at jeg burde kjøpe produktet når jeg nå først har spist av smaksprøvene. Og mens jeg står der som et naut, ser jeg misunnelig bort på de som sånn tilfeldig bare griper en av de små fatene på deres vei forbi, før de ubemerket svinser videre mens de gomler i vei. Noen ganger er jeg irriterende høflig av meg. For man forplikter seg jo ikke til å kjøpe selv om man smaker, gjør man vel?

Jeg svinser forbi! Jeg kan til og med finne på å gå to ganger...

Selvfølgelig må du ikke kjøpe. Jeg kan vedde på at de som deler ut smaksprøver i butikken bryr seg filla om du kjøper eller ei.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 21:59   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Før smakte jeg alltid - dersom det så fristende ut. Var det godt kjøpte jeg, var det ikke godt kjøpte jeg ikke. Jeg tror jeg både ble stående og svinset - litt avhengig av hva det var jeg smakte på.

Hvorfor jeg har sluttet? Ztjerna fikk en gang en smaksprøve på en ny pølse. Han hadde akkurat spist to middagsglass og en banan. Da pølsa var spist opp brølte han hele veien hjem. Aldri mer smaksprøver - med mindre jeg er alene i butikken vel og merke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:00   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Jeg gir til ungene, så holder de kjeft.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:02   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Jeg smaker mer enn gjerne når det ser fristende ut!
Enten tar jeg det med videre eller så blir jeg stående og gomle sammen med de andre...
Føler absolutt ikke noe kjøpepress, tror faktisk det har hendt et par ganger bare at jeg har kjøpt produktet.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:03   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg gir til ungene, så holder de kjeft.

Jeg ville kanskje ikke har ordlagt meg slik, men det er vel egentlig det jeg mener.

Jeg føler ikke kjøpepress.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:07   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Det hender jeg smaker, og det hender jeg takker nei.
Føler overhode ikke noe kjøpepress.

Jeg har selv demonstrert nye brød for bakeriet jeg jobbet for tidligere, og det var en trivelig avveksling i kontorarbeidet.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:14   #10
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Jeg smaker hvis det ser godt ut, eller jeg er sulten. Føler et mildt kjøpepress, men som oftest kjøper jeg ikke produktet

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:16   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Jeg føler ikke noe kjøpepress, overhodet ikke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:24   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Jeg smaker hemningsløst og føler null forpliktelse til å kjøpe. Jeg stikker også gladelig av fra salgstalen. Jeg elsker smaksprøver!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:26   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:28   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:31   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Det er ikke forsent MokkMokk. You can change!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:36   #16
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

mens jeg står der som et naut, ser jeg misunnelig bort på de som sånn tilfeldig bare griper en av de små fatene på deres vei forbi, før de ubemerket svinser videre mens de gomler i vei.

Samme folka som smaker på druene også sikkert.

Jeg smaker hvis jeg har lyst og kjøper sjelden! Ingen dårlig samvittighet.

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 23:52   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Jeg smaker - og lar Storebror smake - og gir blaffen i å kjøpe om jeg ikke trenger det der og da!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 23:54   #18
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Vi smaker og ungene er storfornøyde med å få tygge på noe . Men vi kjøper det meget sjelden der og da.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 00:23   #19
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Smaker hvis det ser fristende ut, og lar barna smake om de har lyst.
Føler absolutt IKKE noe kjøpepress. Det er svært sjelden jeg kjøper varen, faktisk. Tror det kan telles på etpar fingre de gangene det har skjedd.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 00:30   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaksprøver i matbutikken

Jeg liker også å få smaksprøver, sørger for å få med én til Lillegutt også, og svinser videre. Har aldri følt at jeg "måtte" hverken snakke med demonstrantisen eller kjøpe noe - og de som står og deler ut vet da uansett ikke hva jeg ender opp med å kjøpe.

Men jeg smaker ikke på druene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no