Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Brudens mor

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 17:24   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Brudens mor

Håper å få noen tips.Linker er bra
Som sagt tidligere så skal vår eldste datter gifte seg 8.august. Jeg blir jo da brudens mor.
Men nå er det jo sånn at jeg har en tatovering over venster overarm. Jeg føler at i et så flott selskap så tar det seg kanskje ikke ut at den er synlig? Er det feil å tenke slik.Hvordan hadde dere andre tenkt? Jeg er jo ikke 25 år lenger lissom.....

Kan jeg kikke på kjoler uten ermer, eller skal jeg gå for trekvart eller lange ermer? Sjal er nok ikke noen god ide.
Er det noen "regler" for dette her?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 17:28   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Brudens mor

Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg noe om den tatoveringen, men det kommer jo an på hva du er komfortabel med da?

Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 17:31   #3
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Det spørs liksom helt på hvordan stil de kjører i bryluppet, syns jeg. Det krasjer kanskje litt med en skikkelig gallakjole, men hvis det skal være litt uformelt i lette sommerkjoler så hadde jeg ikke tenkt over det. Har du spurt datteren din hva hun syns?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 17:31   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er av dem som synes tatoveringer og flotte kjoler ikke hører sammen, men mulig jeg er gammeldags. Hadde da gått for kjole med armer, stort sjal du kan knyte i ryggen eller bolero.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 17:51   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes heller ikke at gallakjoler og tatovering hører sammen, men det er jo øyet som ser. Det er mange flotte kjoler med arm, eller som Lykken foreslår, bolero.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 17:53   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hvilken str. er du og hva slags kjole er du på jakt etter?

Gammel 30-01-09, 18:05   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Bruden har ingen invendinger.Hun er vane med tatoveringene til forldrene Men jeg heller nok litt til at jeg prøver å dekke den.
Jeg tenkte en kjole som går ned til anklene. XL eller 42/44 tenker jeg. Er rundt 175 cm. høy.
Bolero går greit. (Sjalet hadde jeg aldri klart å holde på plass en hel kveld).
Jeg lurer på om jeg skal ha bunad i kirken, og bytte etterpå. Noen som har vært med på det?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:11   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det eneste dumme med bolero er at den noen ganger kan skjule en veldig flott kjole som kommer mer til sin rett uten. Men dette finner du ut av!
I vår familie er det veldig vanlig å bruke bunad i kirken og skifte til kjole etterpå.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:15   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dekke tatoveringen din? Den er jo en del av deg og absolutt et stykke kunst man bør vise frem! Og ja, dere andre høres innmari gammeldagse ut.

Gratulerer med giftedatter!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:28   #10
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg lurer på om jeg skal ha bunad i kirken, og bytte etterpå. Noen som har vært med på det?

Det er jeg vant med også - fint å kunne pynte seg noe ekstra til seremoni og evt. middag, og deretter bytte til festen. (Eh - trønderbryllupene er ihvertfall slik - kirke, middag og stor fest på kvelden...)

Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:25   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dekke tatoveringen din? Den er jo en del av deg og absolutt et stykke kunst man bør vise frem! Og ja, dere andre høres innmari gammeldagse ut.

Gratulerer med giftedatter!

Jeg føler meg aldeles ikke gammeldags og har tatovering selv.

Gammel 30-01-09, 19:27   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det ikke står skrevet Johnny ruler eller noe (og nevnte Johnny kun var en p*kompis i ungdomstiden), så synes jeg ikke du burde streve med å dekke den.

Gammel 30-01-09, 19:32   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer som brudens mor. Så spennende.
Jeg har tatoveringer, og skjemmes absolutt ikke over dem. Men jeg synes heller ikke at tatoveringer og gallakjoler passer sammen. Så da jeg giftet meg valgte jeg kjole med ermer som dekket tatoveringene.
Men føler du deg bekvem med at de synes så mener jeg absolutt at du ikke trenger dekke de til.
Bunad i kirken og skift til middag har jeg gjort flere ganger i bryllup.
Synes det er kjempefint med bunad i kirken når det er bryllup, men bunad resten av kvelden er jo slitsomt å gå med så da skifter i alle fall jeg.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:37   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer vel an på hva du vil oppnå med å vise den frem? Hva slags familie datteren gifter seg inn i - konservativ? MC-klubb? Sigøynerfølge? Jeg personlig synes ikke tatoveringer er fint uansett, og direkte latterlig feks sammen med yndige hvite blonde/brudekjoler (OK, det kommer litt an på motivet da. Litt.), men jeg er ikke invitert uansett. Og jeg vet at mange er uenig med meg, og jeg er gammel og konservativ og trangsynt og alt det der.

Hvis du tror tatoveringen vil ta noe som helst av oppmerksomheten fra bruden så ville jeg ha dekket den. Hvis ingen i selskapet kommer til å reagere på den uansett så er det jo ett fett egentlig.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 20:00   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ha,ha! Enig.
Og det til tross for at jeg ikke er noen fan av tatoveringer. Det er bare noe med skikk&bruk diskusjoner som gjør meg så lattermild.
Det er grenser for hvor mange gamle regler en skal dra med seg inn i et nytt årtusen, liksom. I forhold tid et par tiår tilbake, så er det relativt vanlig med tatoveringer nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.