|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Hvorfor dreper menn?80 kvinner er drept av sine menn eller tidligere menn de siste årene. Hvorfor dreper menn? Er det biologiske eller psykologiske/sosiale forklaringer på dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Fordi menn er gale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Det skjer fordi de ikke evner å se eget ansvar i den situasjonen de lever i. De er frustrerte, de føler at de er avvist, de føler at de har rettigheter som de ikke møtes på. Og de føler ikke respekt for at andres liv har en egen verdi som er helt uavhengig av deres følelser for vedkommende. |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Også er det dette med at man ikke tar tegnene i forkant på alvor. I Tromsø var alle tegn tilstede på at det kom til å smelle. De som senere har fortalt at de har sett tegnene burde ha utdannelsen som nettopp skal til for å kjenne dem igjen - men ingen gjorde noe som helst. Drapet der kunne rett og slett ha vært unngått mener jeg. |
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?En enkel grunn til at menn dreper flere kvinner enn motsatt, er jo at de kan. Fysisk så er de i stand til å gjøre det.
![]() |
#7 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Fordi menn ikke prater så mye om personlige ting, feks på jobben, med arbeidskolleger og kamerater. Derfor får de det ikke ut på samme måte som kvinner gjør, og får ikke bearbeidet følelsene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?
Gjør alle kvinner det?
![]() |
#10 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Eg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Fordi det er en del ting i den tradisjonelle mannsrollen som får det til å gå i ball når kvinnen sier nok er nok og pakker og drar. Det aller farligste for en kvinne er når hun går ut av et forhold, for det gjør mannen maktesløs, avkledd, æreløs og alene, og da kan han bli desperat. Og får han ikke tilbake kontrollen over kvinnen, ved å få henne hjem igjen, så kan hun være ille ute.
Jeg mener at æresdrap definitivt er riktig betegnelse også når etnisk norske menn dreper etnisk norske kjærester/koner. Det er ære det handler om. Ære og kontroll. Og så tror jeg man kan sette vold mot kvinner i sammenheng med drap, det er -tror jeg- neppe slik at de mennene som dreper sine kvinner, er menn som aldri noen sinne har brukt vold før. Jeg tror at de mennene som slår, er menn som lettere kan finne på å drepe. de har ikke respekt for kvinner, ser ikke på dem som mennesker, men som pynt og eiendom.
![]() |
#12 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Jeg snakker så og si aldri om personlige ting på jobb, så jeg er nok også en fare for omverdenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
Å fy flate det innlegg 27 der var midt i blinken ja. |
![]() |
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Leste i en eller annen nettavis at en kvinne og barna hennes ble innbrakt til politistasjonen etter at en eks, leiesoldat, hadde kommet med trusler. Det er fint at de reagerer, syns jeg, og jeg håper virkelig de innser at hun trenger trygghet fremover.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Mim - de sitatene du plukket ut der, spesielt det første var så velformulert at jeg kjenner at jeg ble fysisk kvalm. Takk. Jeg skal ta vare på de der. |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
Legg merke til at det skjer bare seks dager etter siste runde med det samme. Som igjen skjedde noen få dager etter enda en episode. |
![]() |
![]() |
|
|