|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
One of These Days
|
![]() Tar datalivet over for det virkelige livet?Leste denne artikkelen og lurer på om noen lever mer i den virtuelle verden enn IRL. Er det sånn at RL nedprioriteres? Er det viktigere å oppdatere seg på bloggen, facebook og forum enn å sosialisere seg med venner? Jeg synes uansett at det er en skremmende utvikling i forhold til hva som er ok å legge ut på nett. Det er mange unge som ikke tenker over at det som legges ut blir liggende og med tilgang for alle som vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Tar datalivet over for det virkelige livet?Det minner meg om at jeg strengt tatt burde legge unger nå... |
![]() |
![]() |
#3 |
The Anti-Walter
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
![]() Sv: Tar datalivet over for det virkelige livet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar datalivet over for det virkelige livet?Nå tok jo artikkelen for seg ekstremvariantene, men jeg opplever vel heller som at RL og nettlivet konvergerer. Jeg treffer nye mennesker på nettet, men jeg har også sosial omgang med RL-venner på nettet. Jeg synes det er fint med nye møteplasser. Jeg tror gjerne man har mer sosial kontakt med (flere av) sine RL-venner bare pga. sms (jada, mobiltelefon, men det er mye av det samme som msn og Facebook), msn og Facebook for å nevne noe.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Tar datalivet over for det virkelige livet?
Helt enig med Veronal. Dessuten er nettet en fin måte å være sosial på når man ikke har tid til annen sosialisering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tøff
|
![]() Sv: Tar datalivet over for det virkelige livet?Jeg har vært der at datalivet mitt for en periode ble mer viktig for meg enn RL. Jeg spilte et MMORPG (online rollespill) og det ble veldig altoppslukende. Det holdt vel på et og et halvt års tid eller så, men da jeg vel var ferdig med spillet, sluttet og fikk sukaten ut av øya endret det seg. Jeg har siden spilt fler spill online, men ingen av dem har tatt over for mitt virkelige liv. Sånn er det med min generelle nettbruk også, det er en viktig, men balansert del av livet mitt.
![]() |
#7 |
By the Sea
|
![]() Sv: Tar datalivet over for det virkelige livet?Jeg vil protestere på at nettbruk er det motsatte av "det virkelige livet".
![]() |
#8 |
Tøff
|
Godt poeng, og jeg mener det samme, men uttrykket RL henger godt i. =)
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar datalivet over for det virkelige livet?Vet ikke jeg, peker på innleggstelleren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Eller når man ikke har mulighet til å være sosial selv om man har både tid og lyst. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|