Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva veier 1 skive Ingers Rugbrød?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 23:04   #1
Left
Passiv

Standard

Hva veier 1 skive Ingers Rugbrød?

Normalt tykk skive - ca vekt?

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:06   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva veier 1 skive Ingers Rugbrød?

Haha, det er umlig å svare på. Alt fra 30 til 100 gram avhengig av størrelsen på brødet og tykkelsen på skivene. Jeg har ennå ikke funnet ut hva normalt tykk skive er etter mangeårig kantineerfaring.

Gammel 01-02-09, 23:07   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke. Jeg gjetter 60 gram. Kan du ikke skjære opp en du mener er passe stor og veie den, så får jeg se om jeg hadde rett?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:07   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig et helt umulig spørsmål å svare på. Det jeg ser på som normalt tykke brødskiver er altfor tykke for de fleste.

Dette brødet veier mye, så selv om jeg skjærer noe som for meg er en ganske tynn skive så kommer jeg opp i 50-60 gram.

Gammel 01-02-09, 23:09   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Dersom brødet er fra butikk, veier 1 cm tykk skive omtrent 40g.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:09   #6
Left
Passiv

Standard

Bakeribakt Ingers Rugbrød bakt i form - har ikke de nogenlunde samme størrelse/vekt? De veier vel ikke mer enn 100 gram? Det er et relativt kompakt brød, og man blir faktisk mett av en skive, i hvert hvis man gir seg tid til å tygge hver bit godt.

Bare nysgjerrig jeg.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:11   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Dersom brødet er fra butikk, veier 1 cm tykk skive omtrent 40g.

Takk takk - ca 40 gram ja.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:12   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det GR som mener ei skive skal veie 25 gram? Det er jo gjennomsiktig. Jeg bruker alltid skjæremaskinen i butikken og der blir de vel på ca. 40 gram, alt etter hvor grovt brødet er. 1 like stor skive loff veier jo veldig mye mindre.

Gammel 01-02-09, 23:13   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vektklubb.no sier 30 gram for en vanlig skive. Det er noe sånt som jeg får på kjøpebrød (og det synes jeg ikke er gjennomsiktig, men noe tynnere ville ikke vært praktisk gjennomførbart). Hjemmebakt brød er mer kompakt og må skjæres noe tynnere for å få samme vekt.

Gammel 01-02-09, 23:20   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vektklubb.no sier 30 gram for en vanlig skive. Det er noe sånt som jeg får på kjøpebrød (og det synes jeg ikke er gjennomsiktig, men noe tynnere ville ikke vært praktisk gjennomførbart). Hjemmebakt brød er mer kompakt og må skjæres noe tynnere for å få samme vekt.

40 g for Ingers rugbrød.

Gammel 01-02-09, 23:26   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Har vektklubb.no Ingers rugbrød som eget valg, altså? :har aldri smakt Ingers:

Gammel 01-02-09, 23:27   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det mener jeg å huske at de hadde.

Gammel 01-02-09, 23:28   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har vektklubb.no Ingers rugbrød som eget valg, altså? :har aldri smakt Ingers:

Jepp, de har en god del brødtyper. Ingers er veldig godt, men jeg får dessverre skikkelig halsbrann av det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.