|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bærbare dvd-spillere til bruk i bilTrodde aldri vi skulle anskaffe oss noe sånt, men nå skal vi kjøre 110 mil x 2 i påsken og ser at dette kan være en fin avlastning fra Kaptein Sabeltann på repeat. Vi må ha to skjermer, men trenger ikke ha mulighet til å se forskjellige filmer på de. Kravet er at de kan gå på batterier i tillegg. Har funnet mange forskjellige prisklasser og tenker at rundt 2000 kr rekker til dette formålet.
![]() |
#2 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilHva mener du med batterier? De vi har kommer med oppladbart batteri som kan lades i bil eller på nett, men man kan ikke bruke kjøpebatterier.
![]() |
![]() |
#3 |
inn i dimman
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bil
Jo, fikk tips om at det burde være mulighet for å benytte vanlige batterier i tillegg. Hvis bilen står i ro, kan man ikke se dvd og da jeg ikke liker å ha bil på tomgang ved små stopp er det jo en fordel å kunne se film selv om bilen ikke går. Ca halvparten av de jeg har sett har denne muligheten.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilVi har to separate spillere fra Nextbase som går på oppladbare batterier i en viss størrelse. Grunnen til at vi har separate spillere er at det er over 6 års forskjell på guttene mine, de vil se forskjellige program. De vanlige batteriene gir bare noen få minutters spilletid (erfart). Vi har batterilader og batterier, noe som er veldig dyrt i innkjøp, men gull verdt. Bruksområde med batterier for oss: Flyturer, restaurantbesøk osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Populærkulturjunkie
|
Det går helt fint og se film selv om bilen står i ro på de aller, aller fleste biler. Strømmen i 12-volt uttaker står på okke som. Vi har en NextBase spiller og en billig Claes Ohlsson-spiller og de funker like bra begge to. Vet at bl.a Jensen har en del modeller med to skjermer og en basestasjon så det skal nok være greit og finne. Elkjøp/Expert pleier og ha en god del forskjellige modeller inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilHusk bare at hvis bilen står i ro og spillerne ikke er koblet ut, vil jo batteriene lades. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strømmen står på ja, men over tid vil man tappe bilbatteriet. Det tar imidlertid litt tid, for de trekker ikke så mye disse spillerne. Men jeg mistenker nok at egentlig så lenge de er koblet til, vil de trekke strøm - da må man trekke ut strømmen for at batteriet skal brukes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Populærkulturjunkie
|
Det er riktig, jeg har selv ladet ut batteriet på bilen min da jeg glemte den med varselblinkerne på en hel natt (ikke spør). Men i praksis så skal det godt gjøres og lade ut at batteri med slike DVD-spillere. Da skal du la dem stå på natten over i bilen og slik jeg oppfattet OP så var det kun snakk om korte stopp og da gjør det ingen verdens ting om spillerne står på. De færreste lar vel uansett disse spillerne stå i bilen når man ikke er der selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilMan kobler det jo på bilbatteriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
inn i dimman
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilTakk for svar! Tror uansett vi går for noen som kan ha batterier separat ved behov (som feks tog- og flyturer).
![]() |
#11 |
Øyboer
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilJuste: Tar man spilleren ut av bilen når man ikke er i bilen? *har vi ikke sett* |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hvor er hengekøyen!?
|
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilIkke kjøp Matsui...
![]() |
#13 |
Populærkulturjunkie
|
Tar alltid ut spillerne når jeg parkerer bilen. Ellers hadde vi nok ikke hatt dem lenge... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilVi har en Nextbase-variant, to avspillere/skjermer som også kan kobles sammen.
![]() |
#15 |
Øyboer
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilHar aldri falt meg inn å ta den ut.. men vi bor jo på bondelandet (selv om det bare er 15 min fra Bergen). Bruker den i bilen nesten hver dag enten til eller fra barnehagen. (har 50min tur om ettermiddagen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilVel, jeg bor på andre siden av broen for deg, om jeg ikke tar feil, og her var det en som fikk ruter knust rett utenfor boligen.
![]() |
#17 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilVi har lett LENGE etter slike, og kun Nextbase møtte våre strenge krav.
![]() |
#18 |
Øyboer
![]() Sv: Bærbare dvd-spillere til bruk i bilOnkelen min som bor i samme bygg fikk bilen stjålet i vår og |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|