![]() |
#1 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")I siste utgave av Foreldre og barn er sukker og fettinnholdet testet i en mengde pålegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")
Flott at de har slike undersøkelser. For noen av oss er det gammel kunnskap, men nye foreldre kommer stadig til så det er viktig å gjenta dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")Men helt ærlig, er det noen som ikke vet dette som kjøper dette pålegget? Vi kjøper Nugatti tre-fire ganger i året, og de få gangene så driter jeg i antall kalorier eller andel fett/sukker.
![]() |
#5 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")Vi sluttet å bruke bringebærsyltetøy på skvise-flaske etter å ha lest det der, ellers var det ikke noe nytt. Vi bruker ingen av de. Prim har vi som festpålegg tre-fire ganger i året.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")Jeg syns hele greia ble ganske tåpelig når de under diger overskrift. DISSE HAR IKKE TILSATT SUKKER! presenterer honning. Som egentlig ikke er mye annet enn rent sukker. :klask:
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#9 |
Live and let live
|
Ja, det hang jeg meg opp i også. Det er snakk om hvor mye tilsatt sukker det, er utenom det som finnes naturlig i produktene. Så honning som jo under den beste kategorien, men består jo bare av sukker og væske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det står jo ikke på boksen hvor mye karbohydratene som er rent hvitt raffinert sukker eller fordelingen av sunt og usunt fett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
frakoblet
|
Jeg siktet faktisk ikke til deg, Koma. Jeg har bare møtt så altfor mange som enten ikke bryr seg om hva som er i maten, eller får hakeslepp når de oppdager hva de faktisk får i seg.
![]() |
#12 |
|
Mnjaaa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
frakoblet
|
![]() Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")Nå er ikke prim og sjokoladepålegg akkurat noe sunt pålegg, uansett om fettet er mettet eller umettet. Det peanøttsmøret de fleste butikkene har, Mills, er tilsatt delvis herdet vegetabilsk fett. Det er ikke spesielt sunt. Meny selger en variant som kun inneholder knuste peanøtter og havsalt.
![]() |
#17 |
frakoblet
|
Ulempen er jo at man må røre i den når man åpner den første gang, fordi den ikke inneholder noe juksegreier som gjør at den ikke skiller seg.
![]() |
#18 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")Jeg skjønner ikke dette sukkerhysteriet, sønnen min er vokst opp på nugatti og er tynn som en strek. Ikke har han hull i tennene heller.
![]() |
#19 |
godt brukt
|
Sist redigert av Mandarin : 04-01-07 kl 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
frakoblet
|
Ja, for tynn som en strek = sunn.
![]() |
|
|