Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-06, 21:53   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Tommel ned

Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

I siste utgave av Foreldre og barn er sukker og fettinnholdet testet i en mengde pålegg.

Sunda er den verste sukkersynderen. Hele 73% av pålegget er hvitt sukker Sunda består av hele 77% sukker (4% av karbohydratinnholdet kommer fra honning)
Sunda inneholder ikke fett.

Nugatti, Sjokonøtt, Sjokade, Nøtte og Sjokopålegg fra First Price er i samme sjangeren. Over 50% tilsatt sukker og i tillegg inneholder de mye fett (18-37%) . Sjokopålegg fra First Price er verst mtp. totalt kaloriinnhold, moroa her består av 55% karbohydrater og 37%fett! Nøtte og Sjokade har minst fett.

Lettsyltetøyene er vesentlig bedre enn de vanlige og sjokopåleggene med redusert sukker er selvsagt bedre mtp. sukkerinnholdet, men fettinnholdet er fortsatt høyt.

Jeg vet at dette er gammelt nytt, men det var sjokkerende å se at påleggene er tilsatt så mye sukker, jeg trodde faktisk at en større andel av karbohydratene kom fra andre mer naturlige kilder.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:12   #2
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

I siste utgave av Foreldre og barn er sukker og fettinnholdet testet i en mengde pålegg.

Sunda er den verste sukkersynderen. Hele 73% av pålegget er hvitt sukker Sunda består av hele 77% sukker (4% av karbohydratinnholdet kommer fra honning)
Sunda inneholder ikke fett.

Nugatti, Sjokonøtt, Sjokade, Nøtte og Sjokopålegg fra First Price er i samme sjangeren. Over 50% tilsatt sukker og i tillegg inneholder de mye fett (18-37%) . Sjokopålegg fra First Price er verst mtp. totalt kaloriinnhold, moroa her består av 55% karbohydrater og 37%fett! Nøtte og Sjokade har minst fett.

Lettsyltetøyene er vesentlig bedre enn de vanlige og sjokopåleggene med redusert sukker er selvsagt bedre mtp. sukkerinnholdet, men fettinnholdet er fortsatt høyt.

Jeg vet at dette er gammelt nytt, men det var sjokkerende å se at påleggene er tilsatt så mye sukker, jeg trodde faktisk at en større andel av karbohydratene kom fra andre mer naturlige kilder.

Flott at de har slike undersøkelser. For noen av oss er det gammel kunnskap, men nye foreldre kommer stadig til så det er viktig å gjenta dette.

Takk for at du sa noe om det

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:28   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Sunda, fins virkelig det fortsatt?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:30   #4
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Men helt ærlig, er det noen som ikke vet dette som kjøper dette pålegget? Vi kjøper Nugatti tre-fire ganger i året, og de få gangene så driter jeg i antall kalorier eller andel fett/sukker.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:32   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Vi sluttet å bruke bringebærsyltetøy på skvise-flaske etter å ha lest det der, ellers var det ikke noe nytt. Vi bruker ingen av de. Prim har vi som festpålegg tre-fire ganger i året.
Bra fokus da!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:33   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Jeg syns hele greia ble ganske tåpelig når de under diger overskrift. DISSE HAR IKKE TILSATT SUKKER! presenterer honning. Som egentlig ikke er mye annet enn rent sukker. :klask:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:50   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Jeg syns det er veldig overraskende at folk ikke vet hva de spiser? Det står jo på boksen!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:52   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er veldig overraskende at folk ikke vet hva de spiser? Det står jo på boksen!



Jeg kan (hvis jeg legger myyyye godvilje til) se at det kanskje er litt diffust når det gjelder sukkerinnhold i syltetøy, men at man blir overrasket over at Sjokade og Nugatti nærmest utelukkende består av sukker og fett...

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:58   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns hele greia ble ganske tåpelig når de under diger overskrift. DISSE HAR IKKE TILSATT SUKKER! presenterer honning. Som egentlig ikke er mye annet enn rent sukker. :klask:

Ja, det hang jeg meg opp i også. Det er snakk om hvor mye tilsatt sukker det, er utenom det som finnes naturlig i produktene. Så honning som jo under den beste kategorien, men består jo bare av sukker og væske.

Ellers, så tror jeg at det er veldig mange som vil ha godt av å lese om det faktiske innholdet i produktene de spiser. Veldig mange jeg vet om leser aldri på innholdsfortegnelsen på produktene de spiser ("Hæ? hva som står bakpå? Det smaker jo godt" ). De bryr seg heller ikke om hva som er protein eller karbohydrat,- og vi må for all del unngå fett. De har ikke peiling på hva de putter i munnen, og de spiser fordi det er godt uten tanke på at det er maten som bygger opp kroppen deres og forsyner dem med riktig (eller feil) drivstoff. Jeg tror det fortsatt er mange som trenger opplysning.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:59   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er veldig overraskende at folk ikke vet hva de spiser? Det står jo på boksen!

Det står jo ikke på boksen hvor mye karbohydratene som er rent hvitt raffinert sukker eller fordelingen av sunt og usunt fett.

Jeg har forøvrig ikke sagt at jeg spiser disse påleggene? (Antar at du siktet til meg)
Jeg er veldig glad i peanøttsmør, men er fullt klar over at det inneholder mye fett, dog er mesteparten umettet.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 23:04   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det står jo ikke på boksen hvor mye karbohydratene som er rent hvitt raffinert sukker eller fordelingen av sunt og usunt fett.

Jeg har forøvrig ikke sagt at jeg spiser disse påleggene? (Antar at du siktet til meg)
Jeg er veldig glad i peanøttsmør, men er fullt klar over at det inneholder mye fett, dog er mesteparten umettet.

Jeg siktet faktisk ikke til deg, Koma. Jeg har bare møtt så altfor mange som enten ikke bryr seg om hva som er i maten, eller får hakeslepp når de oppdager hva de faktisk får i seg.
Og ang. innhold - når det står "sukker" så er det vel ikke så mange sunne muligheter der? Og fordelingen på mettet/umettet fett står som regel opplyst.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 23:14   #12
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg siktet faktisk ikke til deg, Koma. Jeg har bare møtt så altfor mange som enten ikke bryr seg om hva som er i maten, eller får hakeslepp når de oppdager hva de faktisk får i seg.
Og ang. innhold - når det står "sukker" så er det vel ikke så mange sunne muligheter der? Og fordelingen på mettet/umettet fett står som regel opplyst.

Mnjaaa.
Det står ingenting om fordeling av mettet-umettet fett på Prim og Peanøttsmørboksen jeg har hjemme, det står det til gjengjeld på leverposteien. På syltetøyet og Prim står det nevnt mengden sukker. På Peanøttsmøret står det ikke noe om mengde sukker, kun karbohydratmengde per 100g. Sjokoladepålegg har jeg ikke her, så jeg får ikke sjekket denne.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 23:32   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Nå er ikke prim og sjokoladepålegg akkurat noe sunt pålegg, uansett om fettet er mettet eller umettet. Det peanøttsmøret de fleste butikkene har, Mills, er tilsatt delvis herdet vegetabilsk fett. Det er ikke spesielt sunt. Meny selger en variant som kun inneholder knuste peanøtter og havsalt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 23:33   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Og forresten - fettet i prim er jo fra fløte så da sier det seg selv at det ikke er umettet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 22:44   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Når man kan fjerne 30% av sukkerinnholdet uten at det forandrer smaken, så sier det sitt om sukkermenge altså....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 22:48   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Når man kan fjerne 30% av sukkerinnholdet uten at det forandrer smaken, så sier det sitt om sukkermenge altså....

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 22:54   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå er ikke prim og sjokoladepålegg akkurat noe sunt pålegg, uansett om fettet er mettet eller umettet. Det peanøttsmøret de fleste butikkene har, Mills, er tilsatt delvis herdet vegetabilsk fett. Det er ikke spesielt sunt. Meny selger en variant som kun inneholder knuste peanøtter og havsalt.

Ulempen er jo at man må røre i den når man åpner den første gang, fordi den ikke inneholder noe juksegreier som gjør at den ikke skiller seg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 22:57   #18
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Jeg skjønner ikke dette sukkerhysteriet, sønnen min er vokst opp på nugatti og er tynn som en strek. Ikke har han hull i tennene heller.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:01   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg skjønner ikke dette sukkerhysteriet, sønnen min er vokst opp på nugatti og er tynn som en strek. Ikke har han hull i tennene heller.


Jeg tenker aller mest på tennene for vår del.
Kanskje dere har gode "tann-gener"


Sist redigert av Mandarin : 04-01-07 kl 14:16.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:03   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg skjønner ikke dette sukkerhysteriet, sønnen min er vokst opp på nugatti og er tynn som en strek. Ikke har han hull i tennene heller.

Ja, for tynn som en strek = sunn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no