|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
nygift
|
![]() Hva synes dere om morsdag/farsdag?Ja det er jo morsdag til søndag, og jeg lurer på hva dere synes om disse dagen?
![]() |
#3 |
Audacious
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Vi feirer ikke morsdag og farsdag. Vi feirer bursdagene våre, men for meg er morsdag, farsdag og valentinsdag bare opphausa påfunn fra handelsstanden, og ikke noe jeg har noe forhold til eller er vant til å feire. Svigermor forventer vel en telefon fra guttene sine, moren min ville ledd vettet av seg dersom jeg ringte for å gratulere henne med morsdagen.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Jeg forventer ikke gaver, men ønsker meg å få sove lenge, stå opp til ferdig frokost, og få tegninger fra ungene. |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Har ikke noe forhold til de dagene i det hele tatt og vi pleier normalt ikke feire de på noen slags måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Morsdag er et tiltak fra første verdenskrig. På initiativ fra fredsbevegelsen som ønsket å motarbeide krig ved å få alle til å tenke på sine mødre og på de mødrene som mistet sine barn i kriger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Usikker kilde (wikipedia): |
![]() |
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Vi feirer slike dager på vår måte. En liten oppmerksomhet til mor, det være et hjemmelaget kort, hjemmelaget gave, fokost på senga etc. Målet er ikke å bruke mye penger, men å glede. Jeg skal sy ei veske mamma ønsker seg til søndag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Syns det er kjempe koselig jeg! |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Siden farsdagene forbigås i ekstrem stillhet her i huset så markerer vi heller ikke morsdag. Det vil si - de får nok boller eller noe sånt, og jeg tror vi tar en tur på kino. Men det er bare jeg i hele huset som vet at det er morsdag. |
![]() |
![]() |
#11 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Man behøver da ikke å kjøpe inn alt mulig skræp bare fordi det er morsdag. farsdag eller valentines?
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Vi gjorde ikke noe utav det før eldste begynte å bli litt stor og forstå ting. Nå ordner vi kort og en liten pakke. De synes det er spennende og gøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Vi feirer verken morsdag, farsdag eller valentine. Jeg hadde ikke blitt lei meg eller sur hvis jeg hadde fått oppmerksomhet på dagen, men det er verken noe jeg forventer eller er vant til.
![]() |
#15 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Jeg er oppvokst med å feire morsdag og farsdag. Det har vært frokost på senga, hjemmelaget kort og en liten gave. Mamma hadde nok blitt litt fornærmet om hun ikke får noe på søndag. Hun elsker å feire det som kan feires, og hun fortjener en oppmerksomhet.
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Jeg er vokst opp med at spesielt farsdagen er et påfunn fra handelsstanden, og feires derfor ikke. Det var vel ikke helt konsekvent, for vi laget vel ofte et kort og det hendte det dukket opp kake. Morsdagen ble vel feiret omtrent like lite. Det har aldri vært noen gaveinnkjøp, og jeg kjøper heller ikke gave til mine foreldre på disse dagene uten at det ligger noe bevisst valg bak det, det er slik det alltid har vært. Svigermor blir like fornærmet på meg hvert år fordi jeg heller ikke husker hennes morsdag. Etter å ha skjønt at hennes døtre heller ikke husker dette, slapper jeg litt mer av. Her hjemme feirer vi heller ikke morsdag eller farsdag, men jeg ser jo for meg at det kan komme kort etc fra skolebarn etterhvert, da kan det jo være vi må stille med kake også. Så lenge det ikke tar helt av på gavefronten er det jo koselige dager å gjøre litt ekstra ut av synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Jeg feirer ikke slike dager etter at jeg flyttet hjemmefra.
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Vi har i utgangspunktet aldri feiret disse dagene, men i fjor dukket plutselig mann og barn opp med en (utrolig fin) pakke, så da måtte det bli pakke på farsdagen også. I år blir det sikkert ingenting siden Vesla skal sove over hos tanten sin. Vi er invitert til mamma på middag, så jeg får ta med noen blomster til henne eller noe.
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Vi markerer hverken morsdag eller farsdag - bare et påskudd fra handelsstanden til å få oss til å bruke enda mer penger.
![]() |
#20 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Jeg synes det er koselig med en hver anledning til å gjøre litt ekstra stas på hverandre, være seg farsdag, morsdag eller valentinesday. Jeg trenger ikke kort, blomster, konfekt eller dyre gaver, bare litt ekstra oppmerksomhet fra mannen min, og en tegning fra Malin. At han lager middag i stedet for meg, eller at jeg baker en kake eller lager favorittmiddagen hans. Som selvsagt spises sammen. Hverdager er det uendelig mange av, så slike små "lysbrudd" som morsdag og valentinesday synes jeg bare er koselig.
![]() |
![]() |
|
|