Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

HIMYM tok knekken på pc-en, hva kan jeg gjøre?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-09, 21:16   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

HIMYM tok knekken på pc-en, hva kan jeg gjøre?

Jeg lastet ned fra piratbukta, og da jeg åpnet nyeste episode ble skjermen flimrete og så svart. Lyden fortsatte å rulle, men det var umulig å få opp bilde igjen. Jeg trykket brutalt på av-knappen, og fikk tilslutt åpnet i safe-modus. Når jeg åpner virusprogrammet får jeg bedkjed om at et annet program er innstallert og er i konflikt med virusprogrammet. Noen gode råd til hvordan jeg går frem nå?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 21:22   #2
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?

Du kan prøve et online antivirus program:
http://housecall.trendmicro.com

Gammel 06-02-09, 21:25   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Note to self: ikke åpne nyeste HIMYM ...

Gammel 06-02-09, 21:28   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Evt kjøre virussøk på den først. Jeg har lasta ned episoden og sett den, uten problemer. Men det var ikke fra piratene, da.

Gammel 06-02-09, 21:29   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk, Bada-Bing, men jeg får den ikke til å starte med nettverksforbindelse. Sitter og knoter på en Asus nå.

Pingis, noen har et poeng om virussøk først. Trådtittelen var delivs ment som advarsel, ja.

Gammel 06-02-09, 21:35   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Da vet jeg ihvertfall hvem skurken er, etter et søk på filer som forandret seg i går.

http://www.antivirusprogram.se/virus...ient_1959.html

Gammel 06-02-09, 22:00   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Note to self: ikke åpne nyeste HIMYM ...

Jeg har sett den uten problemer.
Fra piratebay.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:12   #8
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Da er det mulig at min indre pirat vinner denne kampen også. Virussøk avslører i hvert fall ingenting galt med fila.

Gammel 06-02-09, 22:14   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Himym?

Gammel 06-02-09, 22:15   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Himym?

How I Met Your Mother.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 22:22   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Evt kjøre virussøk på den først. Jeg har lasta ned episoden og sett den, uten problemer. Men det var ikke fra piratene, da.

nå skal jo vanligvis ikke en vanlig .avi eller .mkv-fil holde eksekverbar kode, men mindre man ikke lager noe som evt. måtte utnytte et sikkerhetshull i en avspiller som f.eks. Media Player. Men det er jo en del som legger ut tv-episoder i form av .exe-filer og sier man må kjøre filen for at episoden skal starte, pakkes ut e.l....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:11   #12
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Problemet kom da jeg åpnet den i media player. Jeg mener det var denne
http://thepiratebay.org/torrent/4698....HDTV.XviD-LOL
Jeg har vært sløv, denne er hverken fra en trusted eller vip bruker.
Det ser ut til at jeg må kjøre recovery på pc-en, hvis jeg klarer å finne cd-en. :snufs:

Gammel 08-02-09, 12:16   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Problemet kom da jeg åpnet den i media player. Jeg mener det var denne
http://thepiratebay.org/torrent/4698....HDTV.XviD-LOL
Jeg har vært sløv, denne er hverken fra en trusted eller vip bruker.
Det ser ut til at jeg må kjøre recovery på pc-en, hvis jeg klarer å finne cd-en. :snufs:

Det ser i hvert fall ut til å være en avi-fil. Jeg lurer på om ikke problemet ditt på en måte kanskje var litt tilfeldig og ikke direkte knyttet opp i mot dette.

Du kan jo evt. prøve å bruke system restore-funksjonen i windows og tilbakestille til en dato i forkant av da det ble problemer..

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 14:44   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moralen er selvfølgelig at du ikke skal drive med denslags ulovlig virksomhet, Balanse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 14:47   #15
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det ser i hvert fall ut til å være en avi-fil. Jeg lurer på om ikke problemet ditt på en måte kanskje var litt tilfeldig og ikke direkte knyttet opp i mot dette.

Du kan jo evt. prøve å bruke system restore-funksjonen i windows og tilbakestille til en dato i forkant av da det ble problemer..

Tusen takk for råd igjen! Jeg har forsøkt tilbakestilling også, og kjørt gjennom med 2 online virusprogram og innstallert tre nye også. Sukk.

Jeg tror ikke egentlig det er tilfeldig, fordi tidspunktet da viruset ble innstallert matcher tidspunktet da jeg åpnet HIMYM-fila? Jeg skal forsøke å tilbakestile til en dato enda lengre bak i tid, men så gir jeg opp. Da er der recovery eller ingenting.

Legg merke til at jeg bare ignorer aC. (Men jeg ser nok amerikansk tv på surf the channel heretter.)

Gammel 08-02-09, 21:46   #16
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Så vidt jeg kan se er det 105 som seeder den fila du lastet ned, så sjansen er veldig liten for at den inneholder et virus og at ingen har kommentert det.
Hvordan fikk du egentloig bekreftet at det var akkurat det viruset? Antivirusprogrammer er kjent for å komme med litt i overkant paranoide meldinger til tider..

Gammel 09-02-09, 12:23   #17
Rafiki
The Anti-Walter

Rafiki sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Rafiki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Moralen er selvfølgelig at du ikke skal drive med denslags ulovlig virksomhet, Balanse.

Høres ut som noe man må laste ned "My name is Earl" for å få bedre innsikt i...

Rafiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:26   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Så vidt jeg kan se er det 105 som seeder den fila du lastet ned, så sjansen er veldig liten for at den inneholder et virus og at ingen har kommentert det.
Hvordan fikk du egentloig bekreftet at det var akkurat det viruset? Antivirusprogrammer er kjent for å komme med litt i overkant paranoide meldinger til tider..

Jeg fant ingenting via virusprogrammene. Det var når jeg selv sjekket hvilke filer som var modified i det tidsrommet der PC-en kræsja at jeg fant en fil som så litt mystisk ut, og når jeg sjekket via Google var det altså dette viruset. Det hadde pakket seg ut om trent akkurat samtidig med at jeg åpnet HIMYM fila. Jeg så det var seeders der, men det kan vel klusses med? Uff, jeg vet ikke, det er dårlig gjort å skylde på den hvis det ikke var den, med litt merkelig var det jo. Jeg hadde hatt opp en film i samme programmet før, så det var nok ikke avspilleren.

Gammel 10-02-09, 21:30   #19
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HIMYM tok knekken på pc-en, hva kan jeg gjøre?

Jeg syns du burde klage til CBS og/eller Fox.

(«Jeg lasta ned serien deres fra nettet, og nå har maskinen min virus! Jeg forlanger maskinen min fikset og lånemaskinen mens dere fikser den, ellers kontakter jeg TV2 Hjelper deg!»)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 22:01   #20
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Standard

Sv: HIMYM tok knekken på pc-en, hva kan jeg gjøre?

Jeg tror det var tilfeldig. Uansett: har du løst problemet? Det finnes en side du kan få hjelp. Du må først gjøre alt på smørbrødlista, så kan du spørre. Gidder du er du garantert en happy ending, tro meg.
http://www.dslreports.com/faq/13616

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.