|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Vaklende
|
HIMYM tok knekken på pc-en, hva kan jeg gjøre?Jeg lastet ned fra piratbukta, og da jeg åpnet nyeste episode ble skjermen flimrete og så svart. Lyden fortsatte å rulle, men det var umulig å få opp bilde igjen. Jeg trykket brutalt på av-knappen, og fikk tilslutt åpnet i safe-modus. Når jeg åpner virusprogrammet får jeg bedkjed om at et annet program er innstallert og er i konflikt med virusprogrammet. Noen gode råd til hvordan jeg går frem nå? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?Du kan prøve et online antivirus program:
|
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?Evt kjøre virussøk på den først. Jeg har lasta ned episoden og sett den, uten problemer. Men det var ikke fra piratene, da.
|
|
|
#5 |
|
Vaklende
|
Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?Tusen takk, Bada-Bing, men jeg får den ikke til å starte med nettverksforbindelse. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vaklende
|
Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?Da vet jeg ihvertfall hvem skurken er, etter et søk på filer som forandret seg i går. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?
Jeg har sett den uten problemer.
|
|
|
#8 |
|
Kald på føttene
|
Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?Da er det mulig at min indre pirat vinner denne kampen også. Virussøk avslører i hvert fall ingenting galt med fila.
|
|
|
#10 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?
How I Met Your Mother.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?
nå skal jo vanligvis ikke en vanlig .avi eller .mkv-fil holde eksekverbar kode, men mindre man ikke lager noe som evt. måtte utnytte et sikkerhetshull i en avspiller som f.eks. Media Player. Men det er jo en del som legger ut tv-episoder i form av .exe-filer og sier man må kjøre filen for at episoden skal starte, pakkes ut e.l.... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Vaklende
|
Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?Problemet kom da jeg åpnet den i media player. Jeg mener det var denne |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ser i hvert fall ut til å være en avi-fil. Jeg lurer på om ikke problemet ditt på en måte kanskje var litt tilfeldig og ikke direkte knyttet opp i mot dette. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Vaklende
|
Tusen takk for råd igjen! Jeg har forsøkt tilbakestilling også, og kjørt gjennom med 2 online virusprogram og innstallert tre nye også. Sukk. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pulled back in
Sv: HIMYM tok knekken på pcen, hva kan jeg gjøre?Så vidt jeg kan se er det 105 som seeder den fila du lastet ned, så sjansen er veldig liten for at den inneholder et virus og at ingen har kommentert det.
|
|
|
|
#17 |
|
The Anti-Walter
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Høres ut som noe man må laste ned "My name is Earl" for å få bedre innsikt i... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vaklende
|
Jeg fant ingenting via virusprogrammene. Det var når jeg selv sjekket hvilke filer som var modified i det tidsrommet der PC-en kræsja at jeg fant en fil som så litt mystisk ut, og når jeg sjekket via Google var det altså dette viruset. Det hadde pakket seg ut om trent akkurat samtidig med at jeg åpnet HIMYM fila. Jeg så det var seeders der, men det kan vel klusses med? Uff, jeg vet ikke, det er dårlig gjort å skylde på den hvis det ikke var den, med litt merkelig var det jo. Jeg hadde hatt opp en film i samme programmet før, så det var nok ikke avspilleren. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
<*(((<
|
Sv: HIMYM tok knekken på pc-en, hva kan jeg gjøre?Jeg syns du burde klage til CBS og/eller Fox. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pulled back in
Sv: HIMYM tok knekken på pc-en, hva kan jeg gjøre?Jeg tror det var tilfeldig. Uansett: har du løst problemet? Det finnes en side du kan få hjelp. Du må først gjøre alt på smørbrødlista, så kan du spørre. Gidder du er du garantert en happy ending, tro meg.
|
|
![]() |
|
|