|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Fundraiser på jobbSitter her og skriver jobbsøknad, men aner ikke hva jeg egentlig gjorde på norsk. Jeg arbeidet for en stiftelse i Usa som en fundraiser. Hvordan oversetter jeg dette til en norsk jobbsøknad? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Sv: Fundraiser på jobb
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fundraiser på jobbKan du ikke bruke den engelske tittelen, og deretter forklare på norsk hva jobben gikk ut på? Regner med at du har prøvd norsk-engelsk ordbok.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Sv: Fundraiser på jobbJoda, det er det jeg har på min CV, og så er stillingen godt forklart på norsk. Men, skulle så gjerne visst hva det heter på norsk så jeg vet hvilket ord jeg kan bruke. Det kan jo godt hende det er det ordet som blir brukt her til lands? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fundraiser på jobbJeg googlet og googlet istad, men fant ikke ut av det. Jeg lurer på om det rett og slett ikke er et ordentlig norsk ord for det, sånn type jobber er vel ikke så vanlig i Norge, ikke på samme måten som i USA, tror jeg.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Sv: Fundraiser på jobbNei, det tror ikke jeg heller. Hadde håpet at noen kloke FP-sjeler jobbet som dette og kunne oversette for meg. Jeg er nok "shit out of luck" denne gangen. |
|
|
|
![]() |
|
|