Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fundraiser på jobb

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-09, 22:53   #1
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Fundraiser på jobb

Sitter her og skriver jobbsøknad, men aner ikke hva jeg egentlig gjorde på norsk. Jeg arbeidet for en stiftelse i Usa som en fundraiser. Hvordan oversetter jeg dette til en norsk jobbsøknad?

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:40   #2
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Fundraiser på jobb

Ingen?

Gammel 07-02-09, 14:44   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Kan du ikke bruke den engelske tittelen, og deretter forklare på norsk hva jobben gikk ut på? Regner med at du har prøvd norsk-engelsk ordbok.
Klarer ikke å komme på et norsk ord som god oversettelse.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:47   #4
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Standard

Joda, det er det jeg har på min CV, og så er stillingen godt forklart på norsk. Men, skulle så gjerne visst hva det heter på norsk så jeg vet hvilket ord jeg kan bruke. Det kan jo godt hende det er det ordet som blir brukt her til lands?

Gammel 07-02-09, 17:00   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg googlet og googlet istad, men fant ikke ut av det. Jeg lurer på om det rett og slett ikke er et ordentlig norsk ord for det, sånn type jobber er vel ikke så vanlig i Norge, ikke på samme måten som i USA, tror jeg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 01:04   #6
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Standard

Nei, det tror ikke jeg heller. Hadde håpet at noen kloke FP-sjeler jobbet som dette og kunne oversette for meg. Jeg er nok "shit out of luck" denne gangen.

Takk for hjelpen, Lykken!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.