Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Åttlinglegen skal granskes

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-09, 13:50   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åttlinglegen skal granskes

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...p?artid=536372

Legen eller legesenteret som ga IVF behandling til alenemoren med 6 IVF barn fra før, og som nå har 14 barn under 18 år! skal granskes.
Jeg antar at det er ganske bred enighet på FP at granskingen er berettiget. Men burde det være straffbart å sette inn åtte egg i en kvinne som tidligere har vist seg å være svært fruktbar med IVF? Burde man i det hele tatt gi IVF til en som har 6 små barn fra før?

Jeg mener at det burde være straffbart og ulovlig å sette inn åtte egg uansett, og kanskje så lite som fire også, mtp. risiko for barna og også moren.
Og selv om jeg i utgangspunktet støtter alle menneskers rett til å få store familier, så vet jeg ikke helt om jeg synes at det virker riktig å gi IVF til de som har seks små barn fra før.

I Norge er vel dette relativt godt regulert. Både private og offentlige klinikker mener jeg skal sikre seg at foreldrene er "egnet" til å få behandling. Og man setter vel ytterst sjelden inn mer enn to egg i Norge, selv om jeg tror det settes inn tre dersom man anser sjansen for graviditet som særlig lav. Men i USA er det vel pengene som rår ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.