|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
tankefull
|
![]() Jeg har kyllingfileter men dårlig fantasiKan noen komme med tips til hva jeg kan lage av kyllingfiletene jeg har i kjøleskapet? Gjerne noe sunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har kyllingfileter men dårlig fantasiSikkert litt sent, men hva med kyllingfileter i sennepssaus? Brun kyllingfiletene på begge sider, legg til side på et fat. Surr deretter en halv finhakket løk i pannen, kok så ut stekepannen med litt hvitvin og kyllingkraft/-fond/-buljong, (evt. kan eplejuice også brukes). Tilsett 2-3 ss crème fraîche til sausen, og et par ts god sennep, og gjerne litt honning som smakstilsetning. Hvis sausen trenger å tyknes, bruk maizena utrørt i litt vann. Legg deretter kyllingfiletene tilbake i sausen, og la det hele putre i noen minutter. Godt tilbehør til er for eksempel ovnsbakte potetbåter, og brokkoli.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har kyllingfiléter men dårlig fantasi.
Om du har litt feta ost blir dette veldig godt oppi også |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Jeg har kyllingfileter men dårlig fantasiKyllingfilet med cornflakes
![]() |
#6 |
Står på egne ben
![]() Sv: Jeg har kyllingfileter men dårlig fantasiStek opp masse champinjong og sett til side, stek så mye halve løkringer og 1 finkuttet chili og hakket hvitløk (jeg bruker mye hvitløk). Ha oppi 2 bokser matfløte og 1/2 beger Creme Fraiche og kok opp. Samtidig steker du kyllingfileter med salt og pepper på. Når sausen er ferdig tar du oppi soppen og kyllingen. Serveres med ris og salat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Jeg har kyllingfileter men dårlig fantasiSender deg oppskrift pr pm
![]() |
|
|