Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hverdagsservise

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-09, 15:33   #1
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Hverdagsservise

Jeg har lyst å begynne å samle på et nytt hverdagsservise. Både frokost og middagsservise. Noen som har tips til meg? Jeg liker det litt enkelt, gjerne hvitt, men tar også imot andre tips.
En fordel om det ikke er så veldig dyrt.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 15:42   #2
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hverdagsservise.

Synes "Tid" fra PP er fint

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 15:44   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsservise.

Jeg har Edme fra Wedgwood på kjøkkenet og er veldig fornøyd, men det er ikke helt hvitt. (Googlet bilde så du får unnskylde matrester.)



Fordelen er at det finnes utrolig mange deler til det, vi har komplett til 18 tror jeg i middag, frokost, kaffe (både kopper m/skål og krus) og masse serveringsdeler.

Ellers finnes det mange andre serviser som er fine, men jeg syns mange av de mangler en del når det gjelder serveringsfat osv.

Rosendahl har også servise, og det er også pent. Helt hvitt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 16:06   #4
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Hverdagsservise

jeg har nettop kjøpt nytt servie til kjøkkene og valget ett service fra obs som er hvit med noen sorte blomster ,veldig enkelt og pent og billigt, det var på tilbud nå denne uke da fikk jeg 4 middags tallerkner til 57 kr men tror de koster ca 100 kr for 4 til vanligt

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 16:14   #5
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hverdagsservise

Hvis du liker det veldig, veldig enkelt og samtidig vil ha noe som tåler litt av hvert så er Teema fra Ittala et bra valg. Du kan ha hvitt som grunnfarve og eventuelt komplettere med andre farver....vi bruker det serviset masse, store og små, og er kjempefornøyde. (I tillegg har vi masse Mummi-kopper som er i akkurat samme fasong).

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:47   #6
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsservise

Vi hadde samme tanken før vi giftet oss, og ønsket oss hverdagsservise i bryllupsgave. Det er såpass fint at det også kan brukes til fest, men vi er ikke "redde" for å bruke til hverdag. Vi har vært veldig fornøyde med det vi valgte; Jamie Olivers WHITE fra Royal Worcester:



Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:53   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsservise

Jeg er veldig glad i dette serviset. Det er jo orginalt i brunt, men ser at det nå har kommet i hvitt og blått

http://images.google.no/imgres?imgur...%3Dno%26sa%3DN

Det er desverre ikke så rimelig i pris. Men man kan jo samle?


Sist redigert av Mjau : 08-02-09 kl 17:53. Årsak: Glemte linken..
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:55   #8
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Hverdagsservise

Black Design!

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:03   #9
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hverdagsservise

Her var jo flere fine serviser.

Wedgwoodserviset var veldig fint da. Helt hvitt trenger det ikke være. Vi har allerede et finservise fra Wedgwood som vi er veldig fornøyd med, men det er altfor fint til å bruke til daglig. Høres veldig greit ut med mange forskjellige deler til.

Rosendahl sitt har jeg også sett på. Vi har allerede glass og karaffel derfra.

De andre som er nevnt her er også verdt å sjekke ut.

Har lyst å ha et som vi kan samle på ja, trenger ikke kunne kjøpe alt på en gang.

Robyn: Hva ligger Edme på i pris sånn ca?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:45   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hverdagsservise

Vi har http://www.pillivuyt.no/ til både hverdags og fest. Slitesterkt, enormt utvalg, enkelt og pent. Men det koster jo litt da... (Fint å ha på ønskelsite).

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:03   #11
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsservise

Vi har hvit porselen uten fane fra PP. Helt enkel, passer til alt og man blir ikke lei det. Vi har både middagstallerkener, pastatallerkener (Cuisin) og frokosttallerkener.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:12   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsservise

Edme er jo et 'ordentlig' servise, så det er ikke kjempebillig. Men noe rimeligere enn penservisene til f.eks. Wedgwood og Porsgrund.

Vi er utrolig fornøyde, fikk det til bryllupet for 5,5 år siden og det har vært i bruk hver dag siden det. Ikke ett eneste skår har gått av noe selv om jeg har slått det mot krana, mistet i gulvet og litt sånt, så det tåler virkelig en støyt.

Klarer ikke å huske prisene i hodet akkurat nå, men både Tilbords og Christiania GlasMagasin fører det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 01:37   #13
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsservise

Siden vi ikke gidder legge veldig mye penger i hverdagsservise har vi 365-serien fra IKEA.
Koster nesten ingenting og det gjør derfor ingen verdens ting om noe skulle knuse.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 06:46   #14
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsservise

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Siden vi ikke gidder legge veldig mye penger i hverdagsservise har vi 365-serien fra IKEA.
Koster nesten ingenting og det gjør derfor ingen verdens ting om noe skulle knuse.

Samme her, bare at vi har Arv fra Ikea

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 07:42   #15
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hverdagsservise

Nå følte jeg meg skikkelig harry som har hverdagsservise fra Europris. Jeg fant noen olivengrønne, "halvveis firkantede" tallerkner der til ti kr. stykket, og kjøpte tolv stykker. Neste gang jeg er på Tau skal jeg kjøpe dyplilla asjetter til samme prisen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 07:45   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsservise

Vi har Ego fra Ittala (hvordan skriver man det igjen?) og er veldig fornøyd. Skulle jeg hatt nytt er Rosendahl sitt en favoritt da vi har glass, vannkaraffel og vinkaraffel fra før.

Ego:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 09-02-09 kl 08:48.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 07:46   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsservise

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Nå følte jeg meg skikkelig harry som har hverdagsservise fra Europris. Jeg fant noen olivengrønne, "halvveis firkantede" tallerkner der til ti kr. stykket, og kjøpte tolv stykker. Neste gang jeg er på Tau skal jeg kjøpe dyplilla asjetter til samme prisen.

Jeg fant verdens kuleste kopper i olivengrønt på Europris!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 07:55   #18
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsservise

Vi har Figgjo Verde, og er superfornøyd med det. Det er helt hvitt, helt enkelt, ingen kanter eller krimskrams eller noe.

Dessuten har Figgjo kule sausenebb! Ikke det at det noengang brukes til saus ...

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 12:20   #19
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hverdagsservise

Oi, Figgjoserviset likte jeg godt. Hvor får man tak i det?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 12:59   #20
Majka
Kometkamerat
 
Majka sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 180
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Sv: Hverdagsservise

Vi har Thomas Loft. Ligger vel sånn midt i prissjiktet.


Solid og veldig fint servise.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no