Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Mixmasterspørsmål

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-09, 22:45   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Mixmasterspørsmål

Min sikkert 20 år gamle mixmaster, forsåvidt pent brukt, takket for seg i helga. Den har bare en visp, fikk laget både krem og eggedosis, men synes nå det er på tide å kjøpe inn noe nytt.

Finnes det andre alternativer enn miksmaster, tenker på kitcnaid eller hva det nå heter, eller en sånn Kenwood. Skjønner at disse gjør MER, men vil jeg da i tillegg trenge en gammeldags miksmaster eller?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:50   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: mixmasterspørsmål

:abonnerer: Min mixmaster har også tatt kvelden - eller i alle fall bollen. Vi har diverse kjøkkenmaskiner, men de er så lite tilgjengelige og virker så kompliserte for enkle kakerører.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:54   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

:abonnerer:

Min gamle mixmaster fungerer forsåvidt fremdeles, men den kostet omtrentlig 200 kroner da jeg fikk den som 15-åring (hjelpes, det er nesten 20 år siden). Jeg har jo hørt så mye om de fancy maskinene, men hva gjør de egentlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:58   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Hvis man kjøper ei større kjøkkenmaskin trenger man ikke mixmaster. Og kjøkkenmaskinene kan gjøre kulere ting, og er større og sterkere enn mixmasteren. Og Kenwood er best.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:07   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Kenwood er best og Kitchnaid er kulest, er det det som er ståa?

Jeg har en sånn mellomting mellom kjøkkenmaskin og foodprosessor, den kan sikkert også gjøre det jeg trenger, men den er stygg, har en million deler og den står i boden.

Hvor store deiger kan man lage med en Kitchnaid? (må innrømme jeg synes den er fin..)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:09   #6
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Kitchenaid er jo bare en forvokst mixmaster. Ikke noe å satse på.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:11   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Jeg har kitchen aid stående på benken hele tiden.
Fikk den til nyttår, så har ikke fått testet den så mye, men har baket to brød i den, og den eltet helt supert.
Den bråker ikke like mye som kenwood så man kan snakke når man bruker den.
Jeg har også raspet ost og gulrot i den, og vi har i tillegg kjøttkvern siden mannen jakter og vi kan kverne en del kjøtt hjemme.
Ja så er det slik press på den så vi kan lage moser og slikt.
Ekstradelene brukes på en måte som gjør at hele maskinen ikke blir skitten. Bare delen man bruker og det er veldig praktisk syns jeg.
Og så er bollen laget slik at man kan vispe små mengder selv om bollen er relativt stor.

jeg er så langt kjempefornøyd
og trenger ikke mixmaster lenger...

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:50   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Har både mixmaster og kjøkkenmaskin. Gidder ikke dra frem hele droget og vaske store boller om jeg kun skal vispe litt vaffelrøre. Men bruker den store til det meste annet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:56   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Kenwood Major, med stålbolle som rommer 6.7l er super.
Min står på benken og brukes til alt.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 00:03   #10
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Kenwood major titanium anbefales! Kan brukes til alt, og rommer, som gullet sitt, 6.7 liter!.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 00:07   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

hva konkret er det en kenwood major kan som ikke en kitchen aid kan?

(fornuften sier meg dog at jeg bare bør kjøpe en ny mixmaster til 399)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 00:08   #12
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

hva konkret er det en kenwood major kan som ikke en kitchen aid kan?

(fornuften sier meg dog at jeg bare bør kjøpe en ny mixmaster til 399)

Har ikke prøvd det kithen aid, så det vet jeg faktisk.
Det kan jo være en idè og høre i butikken, type elkjøp, lefdal o.l.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 00:11   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Jeg er oppvokst med en kenwood og har selv en ktchenaid.

Den største fordelen jeg kan se er at min bråker mye mindre.
Ulempen er vel for de som baker store brøddeiger noe jeg aldri gjør. For kenwooden tar mye mer i bollen av tunge deiger. Av rører og kakedeiger tar den mye den og. Husker ikke str på bollen jeg men.

Så om du baker store tunge deiger er kenwooden for deg, men da må du kjøpe den kraftigste typen tror jeg. Men mulig jeg tar feil. For kenwooden har flere styrker...

Ellers kommer de vel med noe av det samme av ekstrautstyr.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 00:17   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Kitchenaid er jo bare en forvokst mixmaster. Ikke noe å satse på.

Enig. Den var klønete å lage deig i, melet sprutet utover benken fordi det ikke er skikkelig lokk. Ikke tok den helt ned i bunnen heller.

Nei, takke meg til Kenwood-en min. Jeg har også en håndvisp, da. Til mindre greier, majones og eggedosis og sånt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 00:18   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

hva konkret er det en kenwood major kan som ikke en kitchen aid kan?

Holde varene innabords. Kenwood har skikkelig lokk, og dessuten tar den større deiger. Men den bråker mer, da.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 10:33   #16
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Kenwooden er super. Jeg har en liten stavmikser i tillegg som er litt lettere tilgjengelig til småting.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 10:36   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Jeg hadde satsa på en vanlig mixmaster også.
Jeg har hverken Kenwood eller KA, men misstenker at jeg ikke hadde giddet å dra fram de hvis jeg bare skulle piske krem eller vispe sammen noe fort.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 14:28   #18
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Mixmasterspørsmål

Jeg har en Kenwood som jeg ikke kan få fullrost nok, min står på benken hele tiden- lett tilgjengelig. Jeg baker brød minst 1 gang i uka og er helt avhengig av den. Til mindre ting, som pisking av krem, mosing av grønnsaker har jeg en stavmikser med forskjellig tilbehør som står lett tilgjengelig.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no