|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Hva med Helsinki?Mannen fyller 40 på forsommeren og jeg lurer på på investere i en tur for oss to som gave. Tid sammen har vi ikke for mye av. Tidligere har han fått tur til båtshow i London av meg, sommeren 07 fikk han tur til Krakow i anledning vårt 10-årsjubileum som kjærester. (vi møttes på en tur med de Hvite Busser til nettopp Krakow). Bryllupsreisen gikk til Island.
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva med Helsinki?Jeg har ikke vært mye i Helsinki, men det vesle jeg har sett av byen har vært veldig pent. Finland er et spennende land i seg selv.
![]() |
#3 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva med Helsinki?Helsinki er fin by som anbefales! Var der med mannen + foreldrene mine for noen år siden. Masse koselige butikker (særlig design / interiør). Men det er ikke en billig by... Minst like dyrt som i Norge.
![]() |
![]() |
#4 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva med Helsinki?Helsinki er en fin by, anbefaler dere å ta en tur med Silja - Line sine båter fra Stockholm, da får dere noen timer i Helsinki. Flott tur, nesten cruise, kan absolutt måle seg med Kiel-cruise.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva med Helsinki?Mamma og pappa var i Helsinki for et par år siden, og skrøt høylydt. Det hadde visst vært en fantastisk tur, og et sted de stortrivdes!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva med Helsinki?Vi er i Hesinki noen gang per år siden jeg har slektinger der. Det er en fin by. Litt dyrt kanskje, som her i Norge, kan jeg tro.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva med Helsinki?Helsinki er en kjempeflott by. Sist redigert av Slettet bruker : 10-02-09 kl 20:55. |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva med Helsinki?Hvis man liker finsk design er en tur til Helsinki absolutt å anbefale. Man kan kjøpe Iittala, Arabia eller Marimekko til en betydelig lavere pris enn i Norge, feks på Anttila. Eller Reima-klær til barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva med Helsinki?Ah, jeg kjenner jeg begynner å få lyst til å reise. Som sagt var vi i Tampere, men kun et døgn, og det var følgelig alt for liten tid. Om ikke dette blir gaven, så må vi nok dit uansett. Dublin står allerede på programmet sammen med venner. Til Helsinki må vi dra alene.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva med Helsinki?
Åh, Kreta er jo helt fantastisk! Jeg liker heller ikke å ligge på stranda. Men Kreta er først og fremst en fjell-øy! Sist redigert av Hyacinth : 11-02-09 kl 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva med Helsinki?Jeg burde kanskje vært mer spesifikk, Hyacinth, det er selve charter-opplegget som får meg til å tørne - ikke nødvendigvis reisemålet. Kreta var bare det første jeg kom på.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hva med Helsinki?Send han på tur med Statsraad Lemkuhl eller Christian Radich. http://radich.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ctrl+z
|
Ja, det var igrunn det jeg kom på i natt. Det må da være den perfekte gaven for en mann som lever og ånder for båter?
![]() |
#15 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Hva med Helsinki?Skibladner selvsagt.
![]() |
#19 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg har vært på flerdagers tur med Radich, og det var SUPERGØY!! Så hvis han digger båter må det jo være midt i blinken. Jeg reiste i mai med www.inspiratour.no
![]() |
|
|