Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva slags bil denne gangen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-09, 17:44   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Hva slags bil denne gangen?

Jeg skal ut å kjøpe meg bil igjen. Denne gangen en litt nyere og dyrere.

Pris blir ca. fra 200 000- 250 000 kr.

I dag har jeg en søt liten space star og er fornøyd med den. Ja man kan jo lure på hvorfor bytte til dyrere, men det blir nå sånn.

Jeg er alene med tre unger. De to minste bruker bilseter, sånne puter med rygg. Eldste sitter forran.

Bor på østlandet, så det er greie veier.

Annbefal meg en bil, jeg har absolutt ikke snøring og ser meg ihjel på bil på finn. Vil gjerne ha litt motor så jeg kommer kjapt ut i kryss o.l.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:10   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Jeg kan vel ikke annet enn å anbefale Hondacrv. Den er litt stor, men sterk,, med god motor, MASSE plass til beina framme og bak, du kommer fram over alt.
Vår kostet ca 260000 og da var den tre år gammel. De holder seg godt i prins, og har et vidunderlig stort bagasjerom

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:24   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Hvor langt kjører du omtrentlig i året?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:29   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvor langt kjører du omtrentlig i året?

8000 ca. Kjører lite, kun til henting av barn og levering, handling osv.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:29   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Med det budsjettet du har ville jeg vurdert en helt ny bil, eller i hvert fall så godt som ny bil. Ny bil gir en helt annen forutsigbarhet. Du vil ha et direkte kundeforhold til forhandleren og i mange år fram over vil evt. problemer gjerne være garanti- eller reklamasjonssaker. Man trenger ikke begymre seg over slitasjeelementene på flere år, f.eks. bare det at man faktisk får bilen levert med ny dekk og ikke trenger å tenke på det på 5 år.

Joda, den er dyrere i innkjøp, samtidig som man gjerne vil få litt mer ekstra igjen når man selger den.

Noen merker og modeller som du ser før deg som spesielt aktuell? Noen merker og modeller du absolutt ikke ønsker?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:35   #7
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Tror jeg vil gå for en japsebil av en eller annen type.

Jeg vil ikke ha Ford subaru, renault eller audi.

Jeg vil ha en passe stor bil. Har jo tre barn. Space star er en relativt liten bil, men funker helt fint.

Har 144 000 kr egekapital og har ikke råd til mer en ca. 1500 kr i mnd. i lån. Da har jeg regnet ut av det blir maks 250 000 kr til bil.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:40   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

8000 ca. Kjører lite, kun til henting av barn og levering, handling osv.

Første som slår meg er kanskje Skoda Roomster. Liten og praktisk, samtidig designet slik at den er fleksibel hvis du trenger større plass noen ganger. Rimelig i innkjøp. Med 1.4-80 hk motor finner du en "nesten ny" uten å måtte ta noe ekstra lån vil jeg nesten tro.

På bruktmarkedet er det ikke så mange av disse foreløpig. Mye som har vært solgt er diesel, men egentlig kan en bensinbil trolig være et vel så bra valg for deg med tanke på at det hovedsakelig er småkjøring og bykjøring.

Mazda 3 er også noe jeg tenker på hvis man tenker helt ny bil eller en fra 2008. Tror de skal holde seg ganske bra i pris også om man ikke velger for liten motor.

En nykommer nå er også den nye Skoda Octavia 1.4 med 122hk-motor - viktig med denne på 122 hk og ikke den gamle med 80hk, som for så vidt kanskje holder for deg, men som har høyt verditap pga. mange ellers unngår så små motorer. Med 122 hk begynner det å ligne noe. Dog, det skal vel være vanskelig å finne noe på brukmarkedet med 122hk-motoren, men nybilprisen starter vel på rett over 200k og med kampanjer fra en del forhandlere i dag på nye biler pga. lavt salgt tror jeg man skal kunne få den for godt under 250 000. Lavt forbruk har den også - er vel strengt tatt i forbruk ikke langt unna en dieselen i samme bilen... Octaiva blir en kompaktklassebil med bagasjerommet til mellomklasse (der man også finner Passat, Avensis o.l.).

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:44   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Kjøp en Toyota som bare går og går og går.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:48   #10
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Kjøp en Toyota som bare går og går og går.

Hva vurdert en toyota ja.

Lurer bare på hvilken type og er ikke de fryktelig dyre? Føler jeg må ned i en gammel bil for den prisen jeg kan ligge på.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 19:18   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Du kan jo få en så godt som ny mazda 5 for den prisen iallefall. (tror jeg)

Den har skyvedører som jeg anser som veldig attraktivt med småunger i bil iallefall.

Ellers så har jo KIA Cee'd SW reklamert med å være billig som nybil. Den har 7 års garanti, så sånn sett er den jo trygg da. En 2007modell koster under 200'

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 19:22   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Eller en auris eller corolla. ligger rundt 250 000 for helt ny. Eller en mazda 3.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 19:23   #13
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Jeg anbefaler også Skoda Roomster. Ungene våre stortrives i baksetet, de sitter så høyt og flott og har super utsikt. Og bilen er snerten og god å kjøre.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 19:25   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Jeg kan vel ikke annet enn å anbefale Hondacrv. Den er litt stor, men sterk,, med god motor, MASSE plass til beina framme og bak, du kommer fram over alt.
Vår kostet ca 260000 og da var den tre år gammel. De holder seg godt i prins, og har et vidunderlig stort bagasjerom



Elller en Honda accord tourer(stasjonsvogn) om du vil ha stasjonsvogn eller bare en vanlig honda accord (sedan.)
Man får plass til en svær simo kombi\emmaljunga duo ting i bagasjerommet uten å demontere vogna helt (bare for å demonstrere plassen) Og tourer var i 2003 den største

og du kan ha 3 bilstoler i baksete å enda ha god plass eller 3 voksne mannfolk i baksete uten at de klager på plassen.
:har prøvd alt det der:

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 17-02-09 kl 08:43.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 20:10   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Jeg ville muligens gått for en Toyota Avensis. Godt med plass og veldig driftssikker.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 22:12   #16
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Hva med Nissan da? Tittet på en Quashqai, veldig fine da.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16368059

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 01:00   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Du kan jo få en så godt som ny mazda 5 for den prisen iallefall. (tror jeg)

Den har skyvedører som jeg anser som veldig attraktivt med småunger i bil iallefall.'

Mazda 5 koster ny fra 280 000. Videre kommer vinterhjul etc, så i praksis blir det gjerne minst 300k for en helt ny vil jeg tro. Men ja, en "lett brukt" er nok innen rekkevidde og kan absolutt være en bil å vurdere.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 01:04   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Hva med Nissan da? Tittet på en Quashqai, veldig fine da.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16368059

Jeg er litt usikker på hvor mye Renault det er i disse bilene, og det gjør meg litt skeptisk... (Renault og Nissan har et samarbeid her, og Renault Koleos er vel i basis samme bilen - og tror bl.a. 1.5-liters-motoren er en Renault-motor).

Husk ellers at de som er rimelig er 2WD og ikke 4WD.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 07:06   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Vi har også Skoda Roomster, og det er en veldig praktisk bil, og med fleksible bakseteløsninger, slik at du kan ta ut midtsetet, og ha to frittstående bakseter. Er det to kranglefanter er det i hvert fall uvurderlig

Vi har dieselvarianten, og det er utrolig bra bagasjerom på den. Sambo har kjørt en hel buesofa i den, og det skulle man jo ikke tro gikk an når man så den utenfra. Liten men stor allikevel.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 08:12   #20
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bil denne gangen?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg er litt usikker på hvor mye Renault det er i disse bilene, og det gjør meg litt skeptisk... (Renault og Nissan har et samarbeid her, og Renault Koleos er vel i basis samme bilen - og tror bl.a. 1.5-liters-motoren er en Renault-motor).

Husk ellers at de som er rimelig er 2WD og ikke 4WD.

Er renault i sammarbeid med alle eller? De sammarbeider jo også med volvo.

Jeg får ta en runde i dag og titte litt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no