Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

En liten snerten konebil til mor

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 13:10   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

En liten snerten konebil til mor

For et par år siden kjøpte vi oss en stasjonsvogn til å ha som familiebil. Mannen var ikke fornøyd, og solgte den lille snertne bilen vår (hvor det ikke var plass til 2 barneseter) og kjøpte enda en stasjonsvogn.

Så nå har vi to stasjonsvogner. En god og en ræva. Jeg kjører selvsagt den ræva.

Jeg har lyst til å bytte den ut i en mindre bil. Vi trenger ikke to stasjonsvogner.

Krav:
-enkel å rygge/parkere
-må ha plass til et bakovervendt barnesete (eldste på snart 4 får snus, tenker jeg... må vel ha ganske mye større plass for å fortsatt ha begge bakovervendt)
-billig i drift
-4/5-dørs
-70-90 000 kr

Også har han fjottemannen sikkert noen krav om at det ikke kan være fransk bil eller noe sånt, tenker jeg.

__________________
05 og 07

Sist redigert av Elise : 17-02-09 kl 13:47. Årsak: la til pris-kriteriet...
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:22   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Honda Civic Hybrid


Nam

Eller en Civic 5dørs? bensin. 1.4/1.8/2.2 Sport



En Jazz?


Eller en super sportsbil??
Civic type R

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 17-02-09 kl 13:28.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:24   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Audi A3 med parkeringshjelp. Og alt annet av ekstragreier. Den parkerer selv, eller du kan få billigvarianten med kamera bak bilen og sonetegninger som viser hvor bilen din havner / skal havne.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:27   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Jeg er også grådig lei av å kjøre stasjonsvogn, nå som barnevognperioden er over. Jeg skal ha meg en Toyota Yaris. Kunne nok helst tenkt meg en Aygo, men den er verre mtp bakovervendt sete.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:36   #5
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor


  Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:37   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.




Du slipper å rygge, du slipper å måkke eventuelt snø
bare kjører rett frem å flytte at som er i veien

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:40   #7
Majka
Kometkamerat
 
Majka sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 180
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Mannen skal også ha ny konebil snart. Vi vurderer å kjøpe en Toyota Yaris Verso. Vi skal ha en beltestol og en bakovervendt, har ikke sjekka om det er plass til det da. Og så er ikke bruktbilprisene de billigste da.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:47   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Eh, ja. Glemte å nevne budsjett: 70-90 000 kr. Legger det til i hovedinnlegget.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:55   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Eh, ja. Glemte å nevne budsjett: 70-90 000 kr. Legger det til i hovedinnlegget.

Du får ganske nye civic og jazz til den prisen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:06   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Vi har akkurat kjøpt en A3 som nr.2 bil, og har i tillegg en større stasjonsvogn.
Den er forbausende romslig i forhold til hva jeg hadde ventet, og det går helt greit med et bakovervendt sete. Vår er bensin turbo-utgave, og derfor ikke av de billigste, men den fins i turbodiesel som går på 0 og ingenting. veldg fornøyd så langt!
Vi vurderte også Golf (litt mindre i bagasjen), volvo v40 og bmw 3-serie (liten stasjonsvogn).

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:21   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.


Også har han fjottemannen sikkert noen krav om at det ikke kan være fransk bil eller noe sånt, tenker jeg.

Det har sikkert en årsak.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:40   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Du får ganske nye civic og jazz til den prisen

Njaaaaa, skeptisk. :hm:

Ingen Jazz til under 90 000 på finn iallfall. Og alle civicene i nærheten her er enten stygge eller 3-dørs.

Men takk for forslag.

Tror jeg har lyst på sånn liten. Jeg vet jo ikke hva det heter engang. Kombi? Sånn at den ikke har bagasjerom som stikker ut bak. Da blir de jo like lange som stasjonsvogner med en gang.

Tror jeg kunne tenkt meg en liten konegolf, jeg. Skal ta en titt på Yaris og.

Men først må jeg få fiksa bilen jeg har, og solgt den. Så se på budsjett...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:48   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Njaaaaa, skeptisk. :hm:

Ingen Jazz til under 90 000 på finn iallfall. Og alle civicene i nærheten her er enten stygge eller 3-dørs.

Men takk for forslag.

Tror jeg har lyst på sånn liten. Jeg vet jo ikke hva det heter engang. Kombi? Sånn at den ikke har bagasjerom som stikker ut bak. Da blir de jo like lange som stasjonsvogner med en gang.

Tror jeg kunne tenkt meg en liten konegolf, jeg. Skal ta en titt på Yaris og.

Men først må jeg få fiksa bilen jeg har, og solgt den. Så se på budsjett...

'
'Tror vi har forskjellig smak

Jeg så nå på finn og fant meg 15 biler av type civic bare på første siden og alle langt under 90

Honda Accord er og fine biler men ikke så små snertne saker

Nissan da?
Nissan primera, almera(almera har vært nissan sin bil med minst feil på)
Toyota har mange.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:58   #14
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Toyota Yaris Verso prøvekjørte vi da vi skulle kjøpe ny bil. Makan til ubehagelig bil skal du lete lenge etter. Fin og stor plass inni, men komforten var på -300 elns.

Selv lever jeg og ånder for Ford Focus c-max, jeg, dah... elsker c-maxen min....

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:05   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Yaris Verso er jo en varebil.

Man får relativt nye Yaris til 70-90.000,-. Selv om den nye generasjonen Yaris er enda sikrere, så har gamle Yaris fremdeles god score i sikkerhetstester. Baksetene kan reguleres i lengderetningen, men det er jo klart at bagasjerommet blir lite når setene står lengst bak.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:11   #16
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Du kan få kjøpe min.

Mishubisi space star. Liten nydelig bil som blir helt fikset opp til mandag. Jeg bytter ikke fordi jeg ikke liker den, men fordi jeg skal ha en ny en.

Annbefaler denne, har vært en god bil med passelig plass til oss fire og 2 barnestoler.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:15   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Vi var veldig fornøyd med vår Toyota Yaris den gangen vi hadde en slik. Den er lett som en plett å manøvrere, også likte jeg godt det digitale speedometeret. Super bil!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:47   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

'
'Tror vi har forskjellig smak

Jeg så nå på finn og fant meg 15 biler av type civic bare på første siden og alle langt under 90

Med 4/5 dører?

Jeg søkte bare i Telemark, vestfold og buskerud, da. Men alle var med 2/3 dører.



Yaris, jeg kjørte Yaris i flere år (før jeg fikk barn), og kjører fortsatt en innimellom. Kunne funket bra for meg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 08:26   #19
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Med 4/5 dører?

Jeg søkte bare i Telemark, vestfold og buskerud, da. Men alle var med 2/3 dører.



Ja 4 og 5 dørs.

www.autodb.no
civic:
kode: AutoDB-kode: 1755451
AutoDB-kode: 2038457
AutoDB-kode: 1963720
AutoDB-kode: 2093000
accord:
AutoDB-kode: 2072250
AutoDB-kode: 1735887


Ligger mange civicer på finn og. jeg søkte på finn på hele landet på autodb bare på østlandet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 18-02-09 kl 08:33.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 08:32   #20
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: En liten snerten konebil til mor

Hva med en Toyota Yaris?


Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er også grådig lei av å kjøre stasjonsvogn, nå som barnevognperioden er over. Jeg skal ha meg en Toyota Yaris. Kunne nok helst tenkt meg en Aygo, men den er verre mtp bakovervendt sete.

Jeg har Yaris til konebil, super. Liten men stor og alltid lett å få parkert. Skal bytet til sommeren og da blir det en Auris.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no