Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mine barn samarbeidet ikke med nazistene under krigen ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 15:18   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Stort smil

Mine barn samarbeidet ikke med nazistene under krigen ...

Skal til USA senere i vår og måtte fylle ut slik skjema (slik som en før fylte ut på flyet), og jammen måtte visst slik fylles ut for ungene også... Jeg satset på at min definisjon av "terrorist" når det gjelder barn er ikke det samme som myndighetene i USA.
Synes det er ganske komisk å spørre om samarbeid men nazistene nå over 60 år etter krigens slutt. De det gjelder er tross alt over 80 år nå, og utgjør kanskje ikke den største trusselen.
og litt flaks at ikke minsten på 5 år og 6 dager har vært i fengsel i over 5 år

Kunne svare nei på alt, så vi satser på å få lov til å besøke gamle oldemor som blir 95 år

A) Har du en smittsom sykdom; psykisk eller mental lidelse, eller er du narkotikamisbruker eller avhengig?
B) Har du noen gang blitt arrestert eller dømt for en kriminell handling som involverte moralsk forfall eller en kriminell handling relatert til narkotiske midler; eller har du blitt arrestert eller dømt for to eller flere tilfeller hvor den samlede fengslingstiden utgjorde 5 år eller flere; eller har du noen gang solgt narkotiske stoffer; eller søker du om innreisetillatelse for å involveres i kriminell eller umoralske aktiviteter?
C) Har du nå, eller noen gang tidligere vært involvert i spionasje eller sabotasje; eller vært involvert i terrorist aktiviteter; eller folkemord; eller har du på noen som helst måte vært involvert i forfølgelse assosiert med Nazistiske Tyskland eller deres allierte i perioden 1933 og 1945?
D) Søker du arbeidstillatelse i USA.; eller har du noen gang blitt utestengt og deportert; eller tidligere blitt fjernet fra USA; eller skaffet eller forsøkt å skaffe et visum for innreise til USA på falskt grunnlag eller feilaktig framstilling?
E) Har du noen gang holdt fanget, holdt tilbake eller forhindret foreldreretten til et barn fra en Amerikansk nasjonalist som har hatt foreldreretten til et barn?
F) Har du noen gang blitt nektet et visum til USA eller innreise til USA eller fått ditt USA visum inndratt??

Gammel 17-02-09, 15:27   #2
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mine barn samarbeidet ikke med nazistene under krigen...

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:29   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hehe - jeg konstaterer at min eks svigerfar ikke er ønsket i USA. :skadefryd:

Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:31   #4
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

"søker du om innreisetillatelse for å involveres i kriminell eller umoralske aktiviteter?"

Som om noen med sånne planer svarer ærlig på det.

Gammel 17-02-09, 15:33   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

"søker du om innreisetillatelse for å involveres i kriminell eller umoralske aktiviteter?"

Som om noen med sånne planer svarer ærlig på det.

Jeg tror de har med det punktet for å kunne bruke det som skjerpende omstendighet dersom man blir tatt for å drive med sånt likevel: "Men du lovte jo at du ikke skulle!! "

Gammel 17-02-09, 15:34   #6
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mine barn samarbeidet ikke med nazistene under krigen ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror de har med det punktet for å kunne bruke det som skjerpende omstendighet dersom man blir tatt for å drive med sånt likevel: "Men du lovte jo at du ikke skulle!! "

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:36   #7
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

B) (...) eller søker du om innreisetillatelse for å involveres i kriminell eller umoralske aktiviteter?

Denne liker jeg. Under det forrige regimet telte jeg på knappene hvorvidt intensjonen om å begå utstrakt evolusjonsbiologi på en konferanse ville regnes som umoralsk aktivitet.

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

C) Har du nå, eller noen gang tidligere vært involvert i spionasje eller sabotasje; eller vært involvert i terrorist aktiviteter; eller folkemord(...)

Hvis du faller for denne er du såpass patologisk ærlig at spionyrket neppe var tingen for deg i noe fall.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:36   #8
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sitat:

A) Har du en smittsom sykdom; psykisk eller mental lidelse, eller er du narkotikamisbruker eller avhengig?

Glad vi ikke var forkjølet nå når jeg skulle søke, er jo en smittsom sykdom....
Avhengig av hva?... Jeg er litt avhengig av sjokolade....

Gammel 17-02-09, 15:40   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Denne liker jeg. Under det forrige regimet telte jeg på knappene hvorvidt intensjonen om å begå utstrakt evolusjonsbiologi på en konferanse ville regnes som umoralsk aktivitet.

Darwin. Bush.

Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:44   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Forøvrig registrerer jeg at Rjukangjengen heller ikke er velkomne, det var da vel både spionasje og sabotasje?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 16:09   #11
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lurer på om noen noen gang har svart "ja" på disse spørsmålene.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 16:45   #12
Lita
Passiv

Standard

OM man svarer ja på et eller fler av spørsmålene får man ikke komme inn i USA da eller?

Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 18:35   #13
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fniste høyt da jeg fylte ut en sånn på grensa mellom Mexico og USA en gang, og fikk noen ganske stygge blikk.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 18:53   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Skal jeg evt. måtte svare ja på pkt. D?

Jeg reiste som au pair på turistvisum (3 måneder) og var i nesten ett år. Jeg reiste frivillig hjem og ble aldri fratatt noe slags visum som jeg vet .

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:59   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er klar over hvorfor man nå må søke visum pr. internett, no?

Ambassaden sitter og sammenligner IP-adressene bak søknadene med IP-adressene til kritiske innlegg på FP. True story ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:08   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Lurer også på om man svarer ja på et av spm. om man da ikke får lov å reise inn i landet?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.