|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
seru
|
Er det noen her som har leid privat ferieleilighet i utlandet?Jeg vurderer dette til sommeren, og lurer da på andres erfaringer med dette i forhold til en mer typisk chartertur. Hva er det viktig å tenke på? Hva må jeg ha klarlagt på forhånd? Er det noen typiske feller å gå i? Alt av interesse. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Er det noen her som har leid privat ferieleilighet i utlandet?Vi har leid et hus privat, i Italia ved kysten (fant det gjennom finn.no). Det gikk bra. Eierne leide ut huset hele sommerferien og bodde der selv ellers.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 17-02-09 kl 22:42. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Er det noen her som har leid privat ferieleilighet i utlandet?vi leide privat i Guardamar del Segura, by mellom Allicante og Torrevieja (?). Fin leilighet/rekkehus, ordnede forhold, og veldig god info om området med dem vi leide hos. Fant de på finn mener jeg. og så voste det seg at de bodde i samme by som oss, så da ble det velig greit å leie fra dem.
|
|
|
#6 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noen her som har leid privat ferieleilighet i utlandet?Sørg for at leiligheten har oppvaskmaskin, sier nå jeg!!
|
|
|
|
#7 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noen her som har leid privat ferieleilighet i utlandet?Har leid gjennom casa vacanze. Opplevde dem som seriøse. Vi var 3 par, og det viste seg at det ene soverommet lå innenfor et av de andre (måtte mao gå gjennom). Så det kan jo være greit å sjekke ut hvis man skal reise flere.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det noen her som har leid privat ferieleilighet i utlandet?Vi leide et fantastisk hus i Brasil gjennom norske eiere på finn.no. Det er klart at det finnes en liten risiko, men så lenge man har en skriftlig kontrakt, minimeres i hvert fall denne.
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Er det noen her som har leid privat ferieleilighet i utlandet?Sjekk ut referanser, at personen som står oppført "eksisterer" (vi sjekker bare gule sider vi da; navn og mobilnr.), snakk med vedkommende på telefon (få et inntrykk før bestemmelsen blir tatt), tenk på solforhold på balkong/veranda, da en som småbarnsforeldre blir sittende mye ute på tidlig kveld..... |
|
|
|
![]() |
|
|