Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilken film på kino skal jeg velge til sønnen min på 6,5 år?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 21:38   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvilken film på kino skal jeg velge til sønnen min på 6,5 år?

Vi skal på kino i morgen og jeg er ikke sikker på hva vi skal se. Her er alternativene:

Beverly Hills chihuahua
Knøttekino 2
Madagaskar 2
Olsenbanden
Bolt
Historien om Desperaux

Det må være norske stemmer på filmen.
Hva skal jeg velge, tro?

Gammel 17-02-09, 21:42   #2
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken film på kino skal jeg velge til sønnen min på 6,5 år?

Jeg hadde valgt Bolt. Masse spennende actionscener, mye humor, varme, og en passe rørende "Lassie-come-home"-historie i bunnen.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:43   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emma, riktignok noe eldre, så Bolt i dag og skrøt masse av den.

Gammel 17-02-09, 21:43   #4
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Bolt var like gøy for sambo på 30 som for Storebror som fyller 5 i år.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:43   #5
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hva er handlingen? For meg er det bare en tittel uten innhold.

Gammel 17-02-09, 21:44   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal se Bolt i morgen og Madagaskar senere i helgen, tror jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:44   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har han sett den første Madagaskarfilmen?

Gammel 17-02-09, 21:44   #8
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Har han sett den første Madagaskarfilmen?

Nei

Gammel 17-02-09, 21:46   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett Bolt. Syntes den var helt ok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:53   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal se på Bolt med min 6 åring på fredag. Tror den er morsom for han. Han har sett traileren og gleder seg vilt.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:54   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes historien var litt for "vanskelig".. i alle fall for en på 5,5år.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:07   #12
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes historien var litt for "vanskelig".. i alle fall for en på 5,5år.

...og historien er?

Gammel 17-02-09, 22:10   #13
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Lassie-come-home", som sagt. Bolt tror han er en hund med superkrefter, men er i virkeligheten filmskuespiller som lever i et filmsett døgnet rundt. En dag stikker han av fordi han tror jenta som eier ham er i fare, og ender opp på andre siden av USA, i New York. Så må han ta seg hele veien tilbake til Hollywood igjen, og får hjelp av gode venner på veien.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:14   #14
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Da er det nesten avgjort at vi ser "Bolt". Sønnen min er nok mer enn fornøyd bare han får popcorn og en hel dag med mammaen sin.

Gammel 17-02-09, 22:18   #15
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine to eldste likte Madagaskar 1 (første kinofilmen de så), og ville nok likt 2ern og. De andre du nevnte vet jeg lite om.
Hmm... kanskje vi skal på kino i helga når vi får besøk...

Gammel 17-02-09, 22:21   #16
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi valgte Olsenbanden, datteren min på 5 og jeg. Da jeg er litt lei av disse 'tegnefilmene' Mulig jeg har gått glipp av noe da i følge alle anmeldelsene her inne. Olsenbanden var - Olsenbanden.Men vi koste oss vi.

Gammel 17-02-09, 22:26   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bolt var koselig. Men jeg likte Madagaskar 2 best, den er helt fantastisk. Humoren slår alt. Bolt var litt kjedeligere og ikke særlig morsom, men koselig altså. Vesla var også mye mer entusiastisk overfor Madagaskar enn Bolt, selv om hun likte begge to.

I mars kommer

(Kilde: youtube.com)
, DEN gleder vi oss til!

Sist redigert av Dixie Diner : 17-02-09 kl 22:56.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:54   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Bolt. Vi så den for halvannen uke siden, og begge ungene erklærte at det var den artigste filmen de har sett.

Gammel 17-02-09, 23:13   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi så BOLT i helgen. Lillebror på 3,5 synes også den var helt topp selv om han ble litt urolig på slutten.
Veldig fin.

Gammel 19-02-09, 00:18   #20
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Sønnen min var først skuffet fordi han trodde vi skulle se 4 filmer. Jeg hadde snakket om flere filmer som var aktuelle før vi bestemte oss, kjempesmart ! Det endte altså med "Bolt" og guttungen koste seg veldig selv om han ikke skjønte greia med film, opptak og virkelighet. Da jeg prøvde å forklare at de gjorde opptak i filmen snudde han seg i salen og så etter kamera, skjønte ikke at jeg snakket om filmen vi så på og at den også var laget. Veldig komplisert siden de også lagde film i filmen, hmm.. Er ikke enkelt å forklare her engang. Ikke rart ungen ble forvirret .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.