Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva kan jeg lage som er ekstra godt med kyllingkjøttdeig?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 15:51   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan jeg lage som er ekstra godt med kyllingkjøttdeig?

Tok opp kyllingkjøttdeig fra fryseren i dag, og lurer på hva jeg skal gjøre med den. Kan jo bruke den som vanlig kjøttdeig, men jeg lurer på om du har en oppskrift som gjør at kyllingkjøttdeigen virkelig kommer til sin rett?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 15:52   #2
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: Hva kan jeg lage som er ekstra godt med kyllingkjøttdeig?

Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 15:53   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Høh?

minibolle mai 2012
Gammel 18-02-09, 16:03   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke Emma liker kyllingkjøttdeig. Det gjør egentlig ikke jeg heller, det blir liksom helt "feil". Men jeg hadde noen pakker i fryseren som mannfolket kjøpte på tilbud så jeg skal lage kjøttboller av dem i dag, tenkte jeg. Om jeg får det til da, den deigen er så jækla vassen! Skal ha dem på spyd og grille dem i ovnen, men det kan hende de må forstekes litt først.

Gammel 18-02-09, 16:04   #5
Kneazle
Passiv

Standard

Sorry. Er ikke så veldig begeistret for kyllingkjøtteig.
Men her er en oppskrift som ser god ut:

Kyllingburritos.

Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 16:10   #6
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ha hjemmelaget kyllingurger av kyllingkjøttdeig i dag.

Bland kjøttdeigen med salt, pepper og 2 ss tomatsaus. Form til flate burgere og stek noen min på hver side i middels varm panne.

Server i grove hamburgerbrød med salat og kanskje pommes frites?

Evt lage pasta carbonara med kyllingkjøttdeig.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 16:13   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laget kyllingburgere i helgen, men herlighet så vassne de ble, jeg måtte jo bare KASTE dem i en haug ned i pannen. Etter å ha stekt litt ble de jo faste og fine, men den deigen er jo HELT annerledes å jobbe med enn karbonadedeig/kjøttdeig. Den renner jo mellom fingrene. Gruer meg allerede til å liksom skulle lage kjøttboller av det der skvipet.

Gammel 18-02-09, 16:36   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns kyllingkjøttdeig blandet med karbonadedeig er helt sinnsykt godt, til burgere og kjøttboller og slikt.

Gammel 18-02-09, 16:40   #9
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Stek kjøttdeigen som vanlig kjøttdeig og så har du en boks eller to med ratatouille oppi, server med fullkornspasta. Det ble kjempegodt og både liten og stor spiste alt for mye.

Gammel 18-02-09, 17:12   #10
Martemor
Fullverdig medlem

Martemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Martemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg bruker stort sett bare kyllingkjøttdeig, og kan anbefale den på det varmeste.
Nå må det sies at jeg ikke likte den noe særlig første gang jeg smakte den, men nå elsker jeg den. (Kjøper ikke prior sin, men et annet merke. Husker ikke i farta hvilket)

Syns denne kjøttdeigen er god å bruke i kjøttboller (som nevnt over) med salat, pasta, tzatziki e.l til.
Gryteretter, ulike pastaretter, nachos, tacograteng (texmex- retter generelt)
Egentlig er bruksområdene mange, bare fantasien som setter grenser.
Lykke til med middagsvalget i hvertfall.

Martemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:13   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg overlot problemet til mannene, og han har laget kjøttboller av de, og de lukter aldeles herlige. Gleder meg til middag!

minibolle mai 2012
Gammel 18-02-09, 18:15   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mine kjøttboller ble også veldig gode. Jeg hadde fetaost med chili og hvitløk i dem, krydder og en hel kinesisk hvitløk. Alle spiste seg fordervet.

Gammel 18-02-09, 19:15   #13
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Lager en rett basert på kyllingkjøttdeig som er enkel og god:

Kylling i honning- og soyasaus
1 pk kyllingkjøttdeig eller strimlet kylling
3 ss nøytral olje til steking
150 gr fryste aspargesbønner
1 rød paprika
3 ss soyasaus (jeg bruker mer for å få nok saus)
1 god ts honning (denne bruker jeg også mer av siden jeg bruker mer soyasaus)
1/2 ts knust chili

Kyllingkjøttet stekes raskt. Tilsett bønnene og stek dem til de tiner.
Skjær paprika i strimler og stek dem sammen med det andre i ca 1 min.
Tilsett resten av ingrediensene.

Server med kokt ris.

Gammel 18-02-09, 19:18   #14
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg laget kyllingburgere i helgen, men herlighet så vassne de ble, jeg måtte jo bare KASTE dem i en haug ned i pannen. Etter å ha stekt litt ble de jo faste og fine, men den deigen er jo HELT annerledes å jobbe med enn karbonadedeig/kjøttdeig. Den renner jo mellom fingrene. Gruer meg allerede til å liksom skulle lage kjøttboller av det der skvipet.

Brukte vann på fjøla jeg formet dem på og det hjalp veldig - de ble fastere og lettere å steke. Akkurat ferdigspist og det var veldig godt + at ungene likte dem og det er nesten viktigst

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:28   #15
Leah
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2007
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvilket tilbehør har dere til kyllingkjøttbollene?
For min egen del kunne jeg hatt f.eks. spinatsalat med soltørket tomat og fetaost, men må ha noe mer barnevennlig enn det...
*Må hele tida vri hjernen pga kresne unger*

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:32   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Mannen lagde kjøttboller med rødløk, hvitløk og persille. Vi haddr pastaskruer og varmet opp tomatsaus (ala Dolmio) og hadde kjøttbollene oppi der. Det ble veldig godt.

minibolle mai 2012
Gammel 20-02-09, 22:42   #17
Leah
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2007
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Mannen lagde kjøttboller med rødløk, hvitløk og persille. Vi haddr pastaskruer og varmet opp tomatsaus (ala Dolmio) og hadde kjøttbollene oppi der. Det ble veldig godt.

Takk!

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.