Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Valg av farge på gardiner

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 11:15   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Valg av farge på gardiner

Jeg begynner å bli lei gardinene som henger opp og har lyst på litt mer farge, men usikker på hva som passer. Stilen vi har på stua er vegger malt i never (lys, nesten som latte), brunt listverk, brune møbler og brune persienner. Gardinene jeg har fra før passer forsåvidt veldig godt med stilen da de er brune og beige med løvprint, men synes det ville vært godt med litt forrandring til våren.

Tanken min har vært noe i lilla, men er så vanvittig usikker på om det passer. Noen som har noen mening om dette, evnt forslag til hva slags farge jeg burde gå for? Lyse gardiner er jo så klart et sikkerstikk, men... Så, noen gode tips? Jeg har virkelig ikke peiling på hva som er fint og ikke.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 15:14   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

Jeg tror jeg hadde gått for limegrønt, jeg! Det er jo så lekkert når våren en gang kommer, og kjempefint mot brunt.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 15:45   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

En dyp lillafarge hadde nok passet godt i din stue med tanke på farger. Men det vil kanskje virke litt mørkt nå når det blir lysere ute.
Jeg tror jeg ville gått for noe veldig lyst og lett jeg siden dere har en del mørke møbler etterom jeg leser. Gjerne med et hint av farge i, feks på mønsteret om du ønsker det?
Og da kan du jo gå for lilla.

Gardiner er vanskelig!

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:13   #4
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

Jeg ville valgt en farge som står til veggen jeg. Ensfarget.
En beigefarge. Eller linfarget kanskje?

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:20   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

Lime eller lys mose er lekkert - det har jeg nylig hengt opp selv, og jeg har innslag av lilla i duker og lys mm. Det er faktisk rålekkert sammen med det brune vi også har

Ta med deg noen gardiner hjem på prøve om du kan, kanskje både noe mørk lilla, noe lyst fiolett/lyng og noe mer i lin/offwhite/hvitt, så kan du sammenligne

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:01   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

Tusen takk for tips alle sammen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:57   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg tror jeg hadde gått for limegrønt, jeg! Det er jo så lekkert når våren en gang kommer, og kjempefint mot brunt.

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Lime eller lys mose er lekkert - det har jeg nylig hengt opp selv, og jeg har innslag av lilla i duker og lys mm. Det er faktisk rålekkert sammen med det brune vi også har

Dere har helt rett. Jeg gikk etter mye om og men for limegrønne gardiner og det ble kjempeflott. Det frisker virkelig opp stuen sammen med noen puter, en duk og kubelys i samme farge, innslag av lilla funker også.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 13:06   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

Får vi se bilder?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:55   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

Bilder må vi få se, ja! Forresten så har Kid noen kjempelekre puter nå, som er brune i bunnen, med litt retro-aktig mønster i lime og lilla!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:13   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

Jaaa, bilder!!

Skal se om jeg kan få tatt noen bilder av våre dus grønne gardiner med innslag av lilla i interiøret rundt også

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 10:21   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av farge på gardiner

Tja, bilder ja.... Er ikke så glad i å vise frem bilder fra huset jeg. Skal se om jeg får tatt noen som ikke blir så gale.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no