|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?Jeg skal hjelpe skolebarnet med hjemmeleksa, og trenger litt oppfriskning. Sist redigert av Turte : 23-02-09 kl 14:52. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilte tegneserier leste vi på 80-tallet?Hvilte, faktisk.... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilte tegneserier leste vi på 80-tallet?Var det ikke noen hefter som het hhv Tuppen og Lillemor, som kom ut annenhver gang, en rosa og en blå? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilte tegneserier leste vi på 80-tallet?Joda, det kan du. Gå ut i forumsoversikten og klikk ved siden av overskriften, på samme linjen, så får du opp et redigeringsfelt.
|
|
|
#7 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilte tegneserier leste vi på 80-tallet?
Jo, de ble det lest masse av i riktig gamle dager, ja. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
sukk
Sv: Hvilte tegneserier leste vi på 80-tallet?Dessuten Tarzan, og en egen om Tarzans sønn Korak. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?Jeg leste Fantomet, Sølvpilen, Modesty Blaise og Iskalde Grøss.
|
|
|
#10 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilte tegneserier leste vi på 80-tallet?
Da er jeg i vater igjen. Takk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?Var det ikke et Donald Spesial også - som senere ble hetende Mikke Mus? Eller blander jeg her ...
|
|
|
|
#12 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Hvilte tegneserier leste vi på 80-tallet?Jeg var mellom 7 og 17 år i løpet av 80-åra og passerte dermed gjennom en del målgrupper, og leste følgelig en del forskjellige serier. I tillegg til titler som allerede er nevnt, kan jeg i farta huske (og nevner her med de norske titlene som gjaldt den gangen, det var ikke noe som het "Batman" da):
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?Mad, Fantomet, Billy, Archie osv |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?Donald, Mikke Mus, Archie, Starlet, Billy, Sølvpilen er vel de tegneseriene jeg leste mest. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
sukk
Sv: Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?
Jeg er ikke sikker på om vi tenker på det samme, men Mikke Mus kom med et eget blad - med egen detektivklubb! Jeg husker også vagt noe om "fotoromaner", men kan ikke huske hvilket blad det var (bortsett fra at jeg tror Romantikk hadde det, men det fikk jeg gentlig ikke lov til å lese. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?Jeg gjorde dypdykk i min fars tegneserier og leste agent 07 med Modesty Blaise og Rip Kirby som favoritter, i tillegg til klassikere som Mandrake, Spirit og Fantomet. Leste også Alvefolket, Viggo, Lucky Luke, Sprint, Iskalde Grøss, Tempo (fulgte spesielt følgetongen om Prins Valiant).
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?Jeg leste noe som et Boing, tror jeg. Et fotballblad. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?De aller fleste av de ovennevnte. Men med overvekt av Modesty, Tex Willer, Sølvpilen, Conan, Fantomet og Iskalde Grøss. Mad var også morsomt.
|
![]() |
|
|