Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har betonggulv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 20:23   #1
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Noen som har betonggulv?

Da mener jeg jo ikke i garasjen. Men et sånt skikkelig stilig gulv som er lakkert betong, inne i selve huset. Slik som dette.

Har dere i tilfelle erfaringer, anbefalinger og advarsler å komme med? Jeg synes det er så tøft, og ser for meg at det ville bli fint på kjøkkenet vårt. Tro om det blir vanskelig å få fint, mtp at gulvet må vannes og gå seg til i god tid før det blir brukt?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:05   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Jeg tror faktisk at det er betong under vinylbelegget på kjøkkenet her. Ikke helt det du mente, nei? Men seriøst, betong må da være iskaldt å gå på? Hvis du ikke legger inn varme da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:13   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Det er utrolgi lekkert! Men veldig hardt å ha i hele huset da. Og så skal det visst være så og si umulig å legge uten at det blir sprekker i overflaten etterhvert, ettersom jeg har hørt og sett.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:15   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Jeg fryser på føttene bare ved å tenke på et slikt gulv. Og jeg fryser sjelden på føttene.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:19   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Jeg har jobbet endel på betonggulv, og det er veldig hardt for ryggen å gå på. Det er kult, men jeg ville ikke hatt det hjemme, nettopp på grunn av hardheten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:41   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Hvis du skal ha det på kjøkkenet ville jeg behandlet det med epoxy, slik at det ikke støver, og at det er lettere å vaske.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 09:35   #7
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Jeg tenker på å ha det på kjøkkenet, og selvfølgelig med varme i. Tro hvordan det må gjøres for å forhidre at det blir sprekker i det?

Salt: mener du at det støver etter at det er helt ferdig lakkert og alt, dersom det ikke behandles med epoxy?

Det er nok hardt, ja. Men jeg tar på meg sandaler uansett når jeg skal stå lenge foran komfyren. Til barna ssom sitter på gulvet og leker pleier jeg også å legge et teppe.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 09:39   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Men jeg tar på meg sandaler uansett når jeg skal stå lenge foran komfyren.

Jeg har også på meg gode sko med demping når jeg jobber på betonggulv. Man får like vondt i ryggen fordet. Du bør også tenke på hva det gjør med akustikken i rommet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:06   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Nei, det støver kanskje ikke når det er lakkert. Leste ikke at du skulle lakkere det...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:28   #10
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har også på meg gode sko med demping når jeg jobber på betonggulv. Man får like vondt i ryggen fordet. Du bør også tenke på hva det gjør med akustikken i rommet.

Synes du ikke betonggulv hørtes noe bra ut?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:37   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Synes du ikke betonggulv hørtes noe bra ut?

Joda, jeg er veldig glad i hvordan betonggulv ser ut, vi har det på jobben nå, og det er røft og veldig fint. Men siden det er så hardt er det vondt å stå på, og lyden i rommet blir ikke dempet på noe som helst vis, gulvet slenger den bare tilbake. Sa da bør du tenke på hva slags materialer som blir brukt i resten av rommet, om det er høyt under taket osv.

Jeg ville gått for kjøkkenbenk i betong i stedet, hadde det vært mitt kjøkken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:14   #12
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Ja, mulig jeg heller gjør det. Jeg lurer fortsatt på hvordan det kunne blitt å vanne gulvet inne i et ferdig kjøkken... Ikke sikkert det hadde blitt noe særlig. Men hvordan lages benkeplate i betong, da?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:16   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Men hvordan lages benkeplate i betong, da?

Den støpes etter mål! Det koster litt, men er utrolig fint.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:28   #14
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har betonggulv?

Set er kjempestilig, men jeg ser for meg hvor ille det kan gå dersom et barn er litt uheldig og sklir på et sånt gulv.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no