Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken pynt og type gelé på ostekake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 23:08   #1
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken pynt og type gelé på ostekake?

Jeg skal lage en ostekake og tror jeg skal ha sitrongelé i ostemassen. Kan godt tenkes det er godt med andre typer gelé men vi liker godt den med sitron så den er en sikker slager. Skal ha gelelokk oppå. Bør jeg da ha sitron eller kan jeg godt ha annen type lokk selv om det er sitron i ostemassen?
Har også lyst til å pynte den. Er dte fint med frukt inni under gelélokket? I såfall hvilke frukter?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:13   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken pynt og type gelé på ostekake?

Du kan fint ha en annen type gele som lokk, ja. Jeg pleier å ha sitron i fyllet og et rødt lokk.

Frukt kan være fint oppå og inni lokket. Bare husk at kiwi gjør at lokket smelter.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:17   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt jordbær på kaka og jordbærgele over dem. Det ble bra.
Utålmodighet er min last, og jeg har som regel på geleen før den er ordentlig avkjølt. Resultatet blir hvite prikker av ostemassen, og det er slett ikke fint. Da har det fungert med bare bær eller litt sitronmelisse på toppen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:21   #4
Kneazle
Passiv

Standard

Druer eller jordbær er fint. Ikke ananas eller kiwi, nei. Skalvise om jeg kan rote fram et skrytebilde av jordbærostekaka mi...

Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:21   #5
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ved flere anledninger valg å bruke en blanding av ulike skogsbær på toppen under lokk av jordbærgelè. Alltid gode tilbakemeldinger på den varianten!

Slike bærblandinger ligger klare og venter i frysedisken

Gammel 23-02-09, 23:22   #6
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Varianter jeg har laget:

Stjernefrukt i skiver og gul gele
Boysenbærgele og bjørnebær
Bringebærgele og bringebær
Jordbærgele og jordbær

Varierer med geleen inni, men sitrongele gjør seg til alt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:28   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Her har vi rumpetrollgele på toppen.

dvs vi bruker sitrongele og har i et par-tre pasjonsfrukter. Steinene er rumpetrollene. Og det smaker godt, setter en god smak på sitrongeleen.

Gammel 24-02-09, 08:43   #8
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for svar alle sammen. Kan man bruke sånn frossenblanding med bær fra frysedisken?

Gammel 24-02-09, 08:46   #9
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Tusen takk for svar alle sammen. Kan man bruke sånn frossenblanding med bær fra frysedisken?

Jepp! Det kan være lurt å la de tine på et kjøkkenpapir og dermed la papiret trekke til seg endel av væsken som slipper.

Gammel 24-02-09, 22:27   #10
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Det skal jeg gjøre!

Gammel 25-02-09, 18:28   #11
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Er det forresten godt med jordbærgelé blandet i ostemassen?

Gammel 25-02-09, 18:39   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt sånne bjørnebær oppå kaka og samme smak i gelelokket.
Det ble veldig godt.

Sist redigert av Obelix : 25-02-09 kl 18:40. Årsak: kom på hva det het.
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:32   #13
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Er det forresten godt med jordbærgelé blandet i ostemassen?

Jada, det går fint.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:49   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er best med sitrongele i ostemassen synes jeg. Da smaker det ikke sitron, bare friskt. Med jordbærgele får jeg litt fromasj-følelse.

All frukt er godt på ostekake spør du meg. Jeg har laget med blåbær, skogsbærblanding, jordbær. Ellers så har jeg laget med sjokoladepynt under gelelaget også. (skrev navn på bursdagsbarnet, liksom)

Gammel 25-02-09, 20:10   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

det er best med syrlig gele i synes jeg også, ellers kan det lett bli kvalmt og søtt.

Gammel 25-02-09, 20:12   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns at det aller beste er blåbærgrøt. Blåbær, blåbærsyltetøy, blåbærsaft og potetmel kokes sammen. Det blir jam jam!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:15   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg varierer litt, men synes det er godt med sitrongele i kaka og mandarinost. Pynter med hermetiske mandarinbåter og lokk av appelsingele. Får alltid mye skryt for den varianten.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:22   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også bakt denne, friske blåbær og blåbærgele. Ble utrolig frisk og god.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:40   #19
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg har også bakt denne, friske blåbær og blåbærgele. Ble utrolig frisk og god.

Ahhh nå fikk jeg vann i munnen.

Gammel 25-02-09, 20:58   #20
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Åh, den var lekker Benzo!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:18.