Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Skrelte gulrøtter, hvor lenge kan de egentlig stå i vann?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 15:30   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Skrelte gulrøtter, hvor lenge kan de egentlig stå i vann?

Hvis man skreller gulrøtter og setter de i vann, hvor lenge kan de stå sånn før man spiser dem (rå)? Finnes det andre måter å bedre oppbevare ferdigskrelte, spiseklare gulrøtter på?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 15:33   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrelte gulrøtter, hvor lenge kan de egentlig stå i vann?

De blir fort litt glatte om de ligger i vann. Aner ikke hvorfor.

Gammel 25-02-09, 15:37   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glattheten skyldes vel vekst, tipper jeg.

Gammel 25-02-09, 15:44   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sånn slimete? Ekkelt er det ihvertfall.

Gammel 25-02-09, 16:47   #5
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn som ferdigskrelte poteter kan bli? Yack.

Jeg pakker heller ferdigskrelte gulrøtter i matpapir, plast eller folie, men jeg pleier uansett ikke å oppbevare dem så fryktlig lenge. Hvorfor vil du det?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 16:58   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Luft tett boks?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 17:10   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lurt på det samme! Har dem liggende en ukes tid selv, og synes det er litt ekkelt når de blir glatte. Det får meg til å tenke på alger og motbydelige akvarier.

Det finnes en boks fra Tupperware, med ventiler, som man kan stille inn etter hva slags grønnsaker som skal oppbevares. (Det følger også med en liten plansje som forteller hvor mye (lite) luft de forskjellige grønnsakene skal ha!) Jeg har en slik, men akkurat gulrøtter liker jeg best å oppbevare i vann likevel.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:22   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har dem i vann i kjøleskapet og skifter vann hver dag, da blir de ikke slimete.
Teller ikke hvor mange dager de står, men de blir fortere oppspist når de er skrellet og klare til spising.

Gammel 25-02-09, 19:11   #9
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Glattheten skyldes vel vekst, tipper jeg.

Jepp, det gjør det nok.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:26   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

... men jeg pleier uansett ikke å oppbevare dem så fryktlig lenge. Hvorfor vil du det?

Det er vel ikke sånn at jeg anstrenger meg for å oppbevare dem lengst mulig, det er vel snarere et faktum at jeg av og til skreller for mange, og så blir de stående fordi ingen har lyst på på et par dager.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 04:45   #11
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Det er vel ikke sånn at jeg anstrenger meg for å oppbevare dem lengst mulig, det er vel snarere et faktum at jeg av og til skreller for mange, og så blir de stående fordi ingen har lyst på på et par dager.

Ok. Som sagt, plastfolie fungerer fint, tror jeg. Husker plutselig ikke hva det heter. Clingfilm?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.