Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Julekort; antall og type?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-06, 22:20   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Julekort; antall og type?

Sender du mange julekort? Lager du de selv? Sender du med bilde av barna, kjæledyret eller kjøper du fra veldedige organisasjoner? Bruker du gratis kortene du får i posten før jul fra Røde Kors, LHL osv?

Sender du både elektronisk og pr.post? Hvem får hva?

... og hvor mange sender du ev. pr. post? Hvem skriver dem? Du? Barna? Din bedre halvdel? Eller deler dere på skrivingen?

Her i huset:
Siden poden kom har vi sendt kort med bilde av ham på. Det er jeg som skriver alle sammen, og jeg har brukt å sende ut ca 60 stykker. Det orker jeg ikke i år og har kuttet listen med ca 20 stykker. 30 av disse får med bilde av poden, de siste får noe kjøpt og noe fått fra Røde Kors o.l.

I tillegg har jeg noen få som bare får en elektronisk hilsen. Det er gjerne tidligere kollegaer og mennesker jeg har bortimot null kontakt med, men som jeg jo gjerne ønsker en god jul.


Hvordan gjør dere det?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 22:31   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

Jula er den eneste gangen i året folk hører fra meg, med mindre de står på mailinglista mi...
Det er den gangen i året jeg skryter vilt og uhemmet av guttene mine til venner og familie -
så til nå i år er det blitt 58 julekort med bilder av gutta på - folk i inn- og utland -
alle sendt pr post, for det er koselig å få noe annet enn regninger i postkassa - og jula er den eneste gangen i året folk flest får det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 22:34   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

Vi sender ut kort med bilde av ztjerna i nissepositur. Jeg skriver de fleste - mannen skriver et par tre til sine kompiser. Tilsammen sender vi nok ut rundt 60 kort til slekt og venner i Norge og i utlandet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 00:00   #4
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

Mistet listen min fra i fjor. Får noen fra IKEA i morgen, også har tantebarnet mitt snekret noen.

Enn så lenge noen og 60 på listen. Synes det er en grei måte å holde kontakten på.

Jeg skriver ikke så mye på alle. Noen kommer ferdig fra Eurofoto med påtrykt hilsen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 00:03   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

her sendes det ut 60 stykk med bilde av de tre barna våre på. Til slike som vi sjelden ser, leger jeg ved et lite julebrev også

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 00:28   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

Jeg sender ikke julekort. Ikke får jeg noen heller. Sammenheng?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 00:31   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

Fikk bilder fra bhg som ble ganske fine. Etterbestilte fra dem, ca 40 stykker. Skriver en personlig hilsen på baksiden av alle kortene.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 00:56   #8
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

Dette er første året vi sender ut julekort. Hadde planer om å mekke noe selv og bestille fra en eller annen nettbutikk. Men så var vi på IKEA-fotografering og bestilte likegodt 25 stykker. Noen av bildene rammes inn og blir gaver til foreldrene våre. Så får vi gitt bort 'ordentlige' bilder på studentbudsjett i år likevel

Det jeg nå ser, er at 20 kort plutselig ble veldig lite, og at jeg må skrive for hånd. Blæh. Så det ble maks kutt i lista, mye 'god jul og godt nytt år' og heller en personlig hilsen til de jeg vil sende til som ikke er pliktkort

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 13:14   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

I år har jeg et elektronisk kort og et papirkort, begge med bilder av guttungen.
Papirkortet har jeg bestilt 40 av. I fjor hadde jeg 60, men jeg har tatt et oppgjør med meg selv og min trang til å holde kontakt med venner som gir f*** i meg etter det. Mange av disse går til brevvenner, vi har liten familie. Men de går også til nære venner, gamle lærere, gamle tanter i utlandet, barnehageansatte osv.
Det elektroniske tenker jeg det er en 20-30 som får, og det er særlig venner i utlandet som jeg ikke har adressen til, men også kollegaer og tidligere kollegaer, ikke-så-nære venner osv.
Det er jeg som skriver, og om det er kort eller langt avhenger av hvor lenge det er siden jeg hadde kontakt med personen.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 13:44   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

Har i alle år sent mange julekort, og etter at vi fikk ungene så er det de som har vært motivet.
Nå er vel listen på ca 60stk i inn og utland, og jeg får sånn ca like mange tilbake.
Elsker å åpne postkassen i desember jeg.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 13:46   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

Familie får julekort med bilde.
Bildet er en av de vi tok hos fortografen.
Bildene er scannet inn og jeg har trikset litt på pc'n så tekst og alt er på plass. Slipper på denne måten skrivekrampe også, siden jeg alltid velger å skrive alle navnene og vi er 5 her i huset.
Venner med barn får også bildejulekort.

Venner uten barn, og de vennene jeg har som aldri elelr sjeldent har sett barna får andre julekort.
Hadde tenkt å lage de på pc'n også, men kommer over noen stilige på Lidl i Sverige i går som jeg handlet inn, så det blir å skrive for hånd på de.
Men på de er det som regel bare en hilsen fra meg, eller fra meg og gubben.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 14:04   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort; antall og type?

Tror jeg bestilte 50? Har laget de selv i photoshop. Det er jo så billig at jeg faktisk ikke husker. Koster vel 0,59 øre per stykk.

Uansett, jeg putter de inn i et selvlaget kort og skriver en hilsen til de som fortjener det.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no