Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 14:47   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Spørsmål

Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

En lang historie forsøkt kort fortalt ...

Bølla har vært en storgulper fra dag én, men jo større hun har blitt, jo mindre har hun også gulpet. I desember introduserte vi gradvis grøt ettersom jeg pga. akutt sykdom i familien mistet melken min da livet ble snudd opp ned over natten. Da fikk hun grøt med MME (Hipp) fordi jeg heller ikke hadde nok til å pumpe meg. Etter et par uker fikk hun lett utslett på kroppen, ala atopisk eksem. Jeg begynte å tenke i retning melkeintoleranse, men var ikke sikker på om utslettet kom av melken eller om det var relatert til at vi plutselig hadde vasket alt tøyet med OMO - som jeg aldri bruker hjemme. Smurte med A-krem og utslettet forsvant. Avføringen var normal og Bølla hadde ikke noe ubehag selv om vi fortsatte med MME i grøten. Dette gjorde vi helt frem til slutten av januar, da begynte jeg å lage grøt med vann (økologisk spelt fra Holle) og gi middager fra Nestlé siden disse er uten melk, fordi hun periodevis fikk tørt utslett og grønn avføring. Ville forsøke å kutte melken. Så kommer jeg på at hun har utelukkende fått utslett, grønn avføring og gulper mye ifht. normalen et par-tre dager etter at hun har fått havregrøt fra Nestlé. Vi har bare gitt denne grøten når vi har vært tom for annen grøt, siden den inneholder melkepulver, og det slår aldri feil med reaksjonen. Jeg har også en venninne som har en gutt på samme alder som later til å reagere på Nestlé sin grøt, med oppkast etc., mens han er flaskebarn og ikke reagerer på melken han får i seg på den måten.

Vi har aldri prøvd Nan MME (kun Hipp), så jeg kan ikke uttale meg om hun reagerer på det, og nå har hun ikke fått andre melkeprodukter på en god stund heller, men jeg begynner nesten å lure på om det er noe spesielt disse grøtene/produktene til Nestlé; annet innhold eller om det er noe med det melkepulveret de bruker i produktene sine!??

Legen mener ikke det er intoleranse ut fra at hun ikke reagerer synlig når jeg selv spiser melkeholdige produkter og ikke reagerer kraftigere for hver gang hun får noe med melk i seg, ei heller ser utslettet slik ut - og det forsvinner jo som dugg for solen med litt A-krem.


Nå ammes Bølla morgen og kveld, samt om natten, og jeg begynner å jobbe så smått (60%) til uken, men regner ikke med det blir behov for melk mens jeg jobber - at det holder med grøt, frukt og middag når hun er hos svigermor, siden det ellers ikke er noe problem på dagtid. Men, jeg tenkte jeg skulle prøve med en flaske MME nå i dag, for å se om det kommer noen reaksjon på det også - ettersom det er så lenge siden ...bare for å evt. vite om hun kan få det å drikke i tilfelle rottefelle

Nå ble dette langt allikevel og sikkert noe ustrukturert. Men er det flere som har eller har vært borti reaksjoner som økt gulping/oppkast, avvikende avføring og/eller utslett/eksem i forbindelse med noen av Nestlé sine produkter, fortrinnsvis MME og grøt??

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 14:50   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

Med grøten - er det ikke havre hun reagerer på da?

Forøvrig kan jeg uttale meg om MME - Storebror som var flaskebarn ble gjort om til en levende fontene av gulp de gangene han fikk NAN (veldig sjelden han fikk det, men det skjedde hver gang)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 14:55   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

Tenker du ifht. gluten? Hun reagerer nemlig ikke på andre glutenholdige produkter som malt, spelt osv.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 00:15   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

Lille reagerer og på havregrøten fra Nestlé, og fullkornsgrøten. Men ingen av de andre. Hun får utslett og grønnlig diare.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 09:06   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

Hmmm ...det er litt merkelig, er det ikke?? Ettersom jeg nå har testet med MME i flere dager igjen (melkeproduksjonen min har stupt ...) og hun ikke reagerer på det heller. Så da er det hverken gluten eller melk i allefall, men altså grøten til Nestlé!!

Hun har eksem da, har stadfestet at det er det nå, tåler ikke så god ull rett mot huden etc. Men får ikke utslett av annet enn den grøten!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 02:29   #6
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

Det er merkelig ja.
Så her går det i småfolk. Det funker.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:30   #7
Noras mamma
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 297
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

Så irriterende da. Har ikke merket noe på Nora. Hun tåler fint Nestle grøt.

__________________
Prinsessen født juni 08
Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:35   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

må bare skyte inn, siden jeg er den venninnen med barn som har en gutt som kaster opp hehe.. at oskar ikke reagerer på nestlé grøtene har vi "funnet ut.." oppkastet bunner ut i hjertefeilen..

hvordan går det med lille Bølla nå?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:46   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

Hihi ...

Har ikke prøvd Nestlé noe mer enn de gangene, ser ikke poenget. Hun reagerer mindre på NAN2 enn hun evt. gjorde på HIPP i allefall, så jeg vet ikke helt. Hun er finere i huden, men får noen utslettsanfall innimellom, også av ull og helt uprovosert. Så hun er nok mest sannsynlig et eksembarn bare.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:57   #10
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Grøt fra Nestlé - noe mystefistisk?

Min datter har atopisk eksem, og spiser Nestlègrøt hver kveld.
Det skal jeg kutte ut for en periode nå, etter å ha lest dette.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no