|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Svigermor har vasket reimadressenSvigermor var barnevakt fra fredag til lørdag. Og hjem fra barnehagen har hun tatt med reimadressen og funnet ut hun skal vaske den. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Svigermor har vasket reimadressenJeg har da kommet i skade for å bruke tøymykner flere ganger og jeg vasker aldri på vranga. Dressene er like bra.
|
|
|
#3 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Svigermor har vasket reimadressenJeg synes også det er rart om dressen har blitt ødelagt.
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Svigermor har vasket reimadressenJeg er litt uenig med Myrsnipa tror jeg, jeg hadde i alle fall sagt fra om at jeg vil vaske tøyet selv. Men dette kan jo sies på ulike måter.
|
|
|
#5 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svigermor har vasket reimadressenJeg vasker reima dresser med tøymykner av og til. Bruker vel og merke Milo, men dog. Og de har ikke blitt ødelagte.
|
|
|
#6 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Svigermor har vasket reimadressenTøymykneren tetter porene i dressen, noe som gjør at pusteegenskapene blir ødelagt, dressen blir tett og kondens kommer ikke ut, ungen blir klam. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Svigermor har vasket reimadressenTenkte ikke å "ta" henne for det, men rett og slett spørre hva hun har brukt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svigermor har vasket reimadressenNikwax Tech Wash vedlikeholder egenskapene i dressen. Jeg vasker bestandig med det, og så reimpregnerer jeg med Nikwax TX10 en gang iblant.
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svigermor har vasket reimadressenHvor kjøper dere sånn tech wash?
|
|
|
|
#11 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Svigermor har vasket reimadressenFørst og fremst krysser jeg fingrene, Isolde, for at dressen ikke er ødelagt!
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Svigermor har vasket reimadressenMoren min vasket dressene til ungene med tøymykner og de ble rett og slett ødelagte, istedet for å være vannavstøtende sugde de omtrent til seg vann. Dette var riktignok ikke Reimadresser da, så jeg håper ikke du er like uheldig med din dress. Skikkelig irriterende, men hun gjorde det nå bare for å være snill. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
Sv: Svigermor har vasket reimadressenNå har jeg vasket den en gang med Nøstebarn såpe (eneste jeg hadde som ikke var kjemisk, sto på tech washen at det ikke måtte vaskes med kjemisk såpe på forhånd) Og nå er den inni med tech wash. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Svigermor har vasket reimadressenMin far vasket podens vår/høst Reimatecdress med vanlig vaskepulver og tøymykner. Overflaten på dressen var merkbart annerledes etterpå, og den ble mye mer fuktig i ytterstoffet. Den blir ikke våt gjennom, men den blir søkkvåt utpå, om noen skjønner hva jeg mener. Før prellet fuktigheten av i større grad.
|
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Sv: Svigermor har vasket reimadressenNiobe: den følelsen jeg fikk av stoffet og. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svigermor har vasket reimadressen
Sånn er lillebrors dress. Vi har nok ikke vært flinke nok til å ta vare på den. Den er arv etter storebror. Den blir kliss våt på utsiden, men holder seg tørr allikevel. Skal nok gi den en omgang i vaskemaskinen snart og så impregnere den på nytt. Har sånn sprayinpregnering. Bruker ALDRI tøymykner. Har faktisk ikke tøymykner.... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Øyboer
Sv: Svigermor har vasket reimadressenNå er den tørr men ikke mye bedre. Litt mindre stiv i stoffet. Stinker ikke parfyme, men forsatt mye mer ru i overflaten enn den andre reimadressen vi har i skapet. Men merker at hetten er mye mer lik sånn den skal være enn dressen. Kanskje jeg bør vaske den på retten for at ytterstoffet skal få mer av vasken og ikke innerstoffet. Hetten blir jo ikke vrengt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Svigermor har vasket reimadressenSkjønner frustrasjonen din, Svigermor vasket reflex-dressen til poden i høst, med vanlig vaskemiddel og tøymykner, den ble aldri seg selv igjen. Heldigvis var den nesten for liten og på vei til å bli skiftet ut...
|
|
|
#19 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Svigermor har vasket reimadressenJeg hadde vasket den på retta ja.sånn at den blir ren på utsiden og. en gang skader ikke stoffet.
|
|
|
|
#20 |
|
Øyboer
Sv: Svigermor har vasket reimadressenDressen passer bare ut sesongen som nesten er over. Men den var i HELT perfekt stand. Og jeg elsker denne dressen så jeg ønsket å ta vare på den til nestemann som kommer forhåpentlig vis om ikke så mange år. Har og vurdert å selge den. Nå går den inn igjen i vaskemaskinen! |
|
|
|
![]() |
|
|