|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() HASTER, heving av leiekontraktVi har en i kjelleren her som ikke bor nede, men hos sine foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontrakt.Det er ganske vanskelig og omstendig å kaste ut en leietaker som har tidsubestemt leieavtale. Har vedkommende fått skriftlige advarsler?
http://www.utkastelse.no/artikler/husleierett.html
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontrakt.Her har du allerede fått råd - det er en prosess du nå må gjennom med diverse brev. Når du har oppfylt dine forpliktelser (uten at leietakeren betaler) skal du til slutt gå til Namsmannen og få ham til å kaste ut leietakeren. Først da kan du ta deg inn i leiligheten uten at du får problemer. |
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontrakt.Her er forresten formkravene:
![]() |
#5 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontrakt.Uff, er dere ikke kvitt han enda? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tusenkunstner
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontrakt.Det er desverre en omstedelig og tidkrevende prosess dere må igjennom, men ta de rådene dere har fått ovenfor og bruk dem.
![]() |
#7 |
My hips don't lie
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontrakt.Kontakt først og fremst namsmann, en kompis av oss prøvde alt annet før han gjorde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontraktShakira har rett. Jeg har en slik sak nå jeg også som jeg utsetter. Namsmannen hjelper deg så du følger alle formkravene og du faktisk får ham ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontraktJeg skjønner ikke helt hva slike folk tenker på. Jeg hadde vært pisseflau om jeg ikke hadde betalt leien og på en måte okkupert en leilighet.
![]() |
#10 |
Nysgjerrig
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontraktHar hatt kontakt med advokat hele veien, så allt er greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontraktTror nok og håper at dette vil ordne seg uten innblanding av namsmann etc, han er en hyggelig fyr, men noe har gått galt her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: HASTER, heving av leiekontrakt
Jeg har også brukt advokat, men møtte namsmannen da jeg stilte opp for noen andre. Det er slik at det er jo det advokaten din gjør også, skrive brev til Namsmannen, og brev til leieboer. Namsmannen i Trondheim sa i allefall at hans erfaring var at advokater klusset det til, det ble feil og mangler. Han ga råd om slike brev selv og du fikk det tilsendt på mail. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skummelt distré...
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt riktig. Skipp advokaten og gå inn på www.namsfogd.no sine sider og gå til fravikelse og der finner du skjemaer og informasjonen du trenger. Ring til namsfogden i området der du bor. Bor du i Oslo er det kanskje meg du snakker med!!
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Takk for link, advokaten (en venn) har bare gitt gode råd om hva vi skal gjøre uten å falle i feller,(denne type ting er nettopp det han jobber med) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|