|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Gentleman's club?Kjører forbi et skilt med denne teksten hver dag. Det ser feil ut for meg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gentleman's club?Det er korrekt på engelsk. Den s-en står for "sin", altså gentlemannen sin klubb. Egentlig burde det stå "The Gentleman's Club". På norsk skal man ikke ha apostrof foran en slik s.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Gentleman's club?Glitter har rett - apostrof pluss s er genitivsmerke på engelsk, på samme måte som bare -s er det på norsk. Det hadde sett riktigere ut med "The Gentleman's Club" eller "A Gentleman's Club", ja, og da hadde det kanskje vært lettere å se hva det betød. (Skulle det vært "gentlemennenes club" ville det vært "The Gentlemen's Club".)
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Gentleman's club?Det er et navn foran.. Amor (Amor gentleman's club). Jeg syntes det høres helt teit ut å ha dette i entall i denne settingen. Men er det ikke feil, så skal jeg prøve slutte irritere meg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Gentleman's club?
Det er vel ikke helt uvanlig å ha et "egennavn" først og så en slags beskrivelse etterpå - jeg synes ikke det var noe påfallende ved denne tittelen. På norsk ville man kanskje kalt den "Amor herreklubb" eller "Herreklubben Amor".
|
|
|
#8 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gentleman's club?Kjører trikk forbi dette skiltet...
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008) Sist redigert av Fru Snurp : 06-03-09 kl 10:24. Årsak: Det het visst Lamour faktisk. Uten '. Kjørte forbi igjen... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Sv: Gentleman's club?
Ja stemmer det. Ved tinghuset. |
|