Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dere som laster ned filmer/serier osv

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 22:53   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som laster ned filmer/serier osv

Hvor/hvordan gjør dere det? Jeg er ikke ute etter "ulovlige" metoder, men sikre steder som man sikkert betaler for og som ikke er fulle av "dritt og møkk" som kan komme på maskinen. Jeg er skikkelig på dette og trenger litt hjelp fra erfarne "nedlastere". Hvor "gjør" dere av det dere laster ned?

Ok, jeg skjønner at jeg er på dette enn jeg trodde. Det er kanskje ikke så smart å dele på ulovligheter.


Sist redigert av Anne C : 04-03-09 kl 23:00.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 22:54   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Finnes det lovlige måter å laste ned filmer og serier på i dag da?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 22:55   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Finnes det lovlige måter å laste ned filmer og serier på i dag da?

Ikke vet jeg. Jeg er som nevnt . Så opplys meg hvis noen kan og vil.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 23:23   #4
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Finnes det lovlige måter å laste ned filmer og serier på i dag da?

Det er vel noe av problemet, eller hur?
Filmbransjen synes Telenor er 'feige' fordi de ikke vil blokkere trafikk til/fra Pirate Bay. Men å komme med løsninger for å serve (storforlangende, teknisk oppdaterte) potensielle kunders behov. Nææææh.
Den eneste kilden jeg kjenner til som betalingsløsning for film er SF Anytime som jeg har snublet over på Online sine sider. Der koster det 25,- å streame en film. Greit nok det, men utvalget er mildt sagt begredelig. Jeg kunne ha betalt mer for å se de nyeste filmene.
Men ettersom filmbransjen absolutt vil kjøre etablert løp med 1. Først på Kino 2. Så på DVD 3. Deretter på TV (og SF Anytime) skal jeg innrømme at jeg velger de oppdaterte løsningene.
irriterende

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 23:46   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Ja, jeg tror ikke det finnes noen som helst betalingstjeneste for nyere filmer og serier i dag, ikke som jeg vet om. :kriminell:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 14:17   #6
Rafiki
The Anti-Walter
 
Rafiki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 62
Rafiki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Er man i USA, så er det mulighet for å kjøpe diverse via f.eks. iTunes, såvidt jeg vet. Her i Norge er vi såpass bakstreverske at vi neppe får mulighet til noe sånt på en god stund enda

Rafiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 14:24   #7
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Jeg streamer filmer og serier her:

http://www.free-tv-video-online.info/

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:16   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg streamer filmer og serier her:

http://www.free-tv-video-online.info/

Må jeg laste ned noe program for å lastened filmer/serier?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:55   #9
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Må jeg laste ned noe program for å lastened filmer/serier?

Ja det må du vanligvis. Det vanligste er og bruke et program basert på Bittorrent-teknologien. Jeg vet ikke hvilket program som er mest brukt for tiden (utorrent?) men det finnes andre her som sikkert tipser deg på det.

Når du har installert programmet så må du finne en nettside og laste ned en .torrent fil. Det er da en bitteliten fil som forteller datamaskinen din hvilke andre datamaskiner som har den filmen du er ute etter. Så lastes den ned til din PC. Disse .torrent filene finner du på sider som Pirate Bay, Isohunt, Mininova etc.

Når du har lastet ned en film bør du sjekke filen for virus før du åpner den. Det er uansett en god regel når man laster ned noe som helst fra nettet. Jeg har aldri opplevd og få virus ved nedlasting av film/video men jeg vet at andre her har vært uheldige.

Og kanskje det viktigste, ikke last ned LimeWire! Det er et program fullt av virus og uhumskheter. Desverre reklamerer de ganske mye så det mange som går i fella og installerer det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 16:00   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Og kanskje det viktigste, ikke last ned LimeWire! Det er et program fullt av virus og uhumskheter. Desverre reklamerer de ganske mye så det mange som går i fella og installerer det.

Takk for advarsel, det en felle jeg fort kunne gått i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 16:10   #11
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Må jeg laste ned noe program for å lastened filmer/serier?

Nei ikke om du bruker denne siden, du klikker bare på det du vil se, velger du noe som det står fast på så kan du se underveis, velger du slow lar du den bare stå og streame litt før du begynner å se.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 16:39   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Streame er uten bittorrent.
Med bittorrent er det - tja - ikke alt som er udiskutabelt lovlig akkurat.

  Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 17:17   #13
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

http://www.film2home.no/no.aspx

Her kan man laste ned lovlig. Har ikke prøvd siden selv og det er fint om det legges inn informasjon om hvordan det fungerer om noen prøver.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 17:50   #14
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Var det ikke et innslag om lovlige steder på FBI eller tv2 hjelper deg en gang? Eller var det kun leie kanskje?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:50   #15
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

http://www.film2home.no/no.aspx

Her kan man laste ned lovlig. Har ikke prøvd siden selv og det er fint om det legges inn informasjon om hvordan det fungerer om noen prøver.

Den får ikke jeg testet, den fungerer nemlig ikke med andre nettlesere enn Internet Explorer. Går det virkelig an i 2009 og designe en nettside som kun godtar en type browser?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 19:22   #16
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Den får ikke jeg testet, den fungerer nemlig ikke med andre nettlesere enn Internet Explorer. Går det virkelig an i 2009 og designe en nettside som kun godtar en type browser?

Siden er laget med Microsoft teknologi (ASP), så det er ikke overraskende at det bare fungerer i IE. Er nok ingen liten jobb å få det til å fungere i riktige browsere. Tipper avspilling er avhengig av Windows Media Player med tilhørende Microsoft DRM?

Jeg ønsker meg oppdaterte serier og filmer i iTunes, og tilgang til www.hulu.com fra Norge. Får håpe finanskrisen knekker bransjen raskere enn piratene gjør, slik at de faktisk må endre praksisen sin og selge innhold til folk som meg som sitter klar med VISA-kortet og vil kjøpe.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:25   #17
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Hulu hadde vært helt fint ja. Jeg sitter og håper på at vi skal kunne få Netflix til europa. I USA kan du streame HD til din Xbox 360 for en rimelig penge. Og ja, jeg hadde også betalt for det....

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:30   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Den bransjen må ha veldig dårlige rådgivere, all den tid vi sitter og er så enormt villige til å betale for det vi nå laster ned gratis/ulovlig. De kan jo ikke klage på pirater når det er de selv som ikke vil selge oss varene.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:40   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

vi leier filmer hos Get når det passer sånn. Koster 25 tror jeg for en film. Denne kommer inn i vår PVR-boks, og ses på TV.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:40   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned filmer/serier osv

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg streamer filmer og serier her:

http://www.free-tv-video-online.info/


Her fant jeg det jeg var ute etter. Men det var ikke veldig bra kvalitet....
Jeg hadde vært veldig villig til å betale for å laste ned, eller bare se på filmer og serier. Tullete at det ikke går ann.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no