Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg er ekte akvarienerd

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 11:14   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Kul

Jeg er ekte akvarienerd

For jeg har blitt bestemor i dag ! 14 knøttsmå ancistrusmaller ble vist frem av en stolt mallepappa i kjellertanken nå. 13 gule som mamma og en brun som pappa.

De små gleder

Gammel 05-03-09, 11:15   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er ekte akvarienerd

Så morro med yngel.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:15   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke helt å leve meg inn i din fasinasjon, men gratulerer så mye.

Blobb, blobb.

Gammel 05-03-09, 11:16   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg klarer ikke helt å leve meg inn i din fasinasjon, men gratulerer så mye.

Blobb, blobb.

det forventes ikke den store entusiasmen nei.
Jeg klarte å la være å ringe gubben.

Gammel 05-03-09, 11:41   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Er det ikke bilder her?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:42   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir veldig entusiastisk av sånt jeg. Fisker er kule, og jeg skulle gjerne hatt en diger tank med miniatyr-blåhvaler og skilpadder og alt mulig i stuen. Men det går visst ikke. Jeg hadde en gang noen haier, Kai Hai og Ivar. De var råfine. Og Piraya har jeg hatt, den ble jeg skikkelig glad i. Nå har vi kun en gullfisk. Den skal snart få en ny venn.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:51   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fisker er morsomt å holde på og når det blir yngel, så er det stas.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:53   #8
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer med småtroll. Det er artig å følge med.

Gammel 05-03-09, 12:09   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Gratulerer!

Vi har to gravide guppyer. Vi har også et ynglekar, men det er jo klin umulig å vite når jeg skal putte dem oppi der? De blir vel stressa om de står der for lenge, vil jeg tro. Akvariet vårt er bare på 55 ltr, foreløpig har vi bare tre guppyer (to hunner og en hann), vi vil vente til nitrogensyklusen var sånn passe stabilisert med å utvide fiskebestanden der inne.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 12:39   #10
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer så mye som bestemor!
Mannen i huset prøver fortvilt å få Storesøster til å ønske seg akvarium.

Gammel 05-03-09, 22:58   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Gratulerer!

Vi har to gravide guppyer. Vi har også et ynglekar, men det er jo klin umulig å vite når jeg skal putte dem oppi der? De blir vel stressa om de står der for lenge, vil jeg tro. Akvariet vårt er bare på 55 ltr, foreløpig har vi bare tre guppyer (to hunner og en hann), vi vil vente til nitrogensyklusen var sånn passe stabilisert med å utvide fiskebestanden der inne.

Om du bare har guppy i akvariet kan de jo like godt føde der. De vokser ganske kjapt. Når de slippper yngel er ikke godt å se, jeg har fått en følelse av når tiden er klar etterhvert, men det har tatt år. Oft slipper de unger rett etter vannbytte, det er en grei sak. Er det dårlig vann eller lite mat kan de holde på dem lenge.
Lykke til med yngel, det blir det maaange av med guppy.

Gammel 05-03-09, 23:00   #12
Lorien
Pauset

Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh, så gøy! Jeg har masse guppyer som yngler hele tiden, men praktbotiaen eter yngelet fortere enn jeg rekker å se dem, omtrent.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:02   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Bilde av barna har jeg ikke, men mor og far kan vises frem.

Gammel 05-03-09, 23:03   #14
Lorien
Pauset

Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er skikkelig gøy med akvarium. Jeg skal ha meg en større tank snart, har bare 55 liter.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:04   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Min kjære har krevd skiftelig erklæring på at vi ikke skal ha flere akvarier nå. Pt. har jeg bare tre som er i gang, men har hatt 5 på det meste.

Gammel 05-03-09, 23:05   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Storetanken

Steinkaret

kjøkkenkaret

Gammel 05-03-09, 23:17   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Om du bare har guppy i akvariet kan de jo like godt føde der. De vokser ganske kjapt. Når de slippper yngel er ikke godt å se, jeg har fått en følelse av når tiden er klar etterhvert, men det har tatt år. Oft slipper de unger rett etter vannbytte, det er en grei sak. Er det dårlig vann eller lite mat kan de holde på dem lenge.
Lykke til med yngel, det blir det maaange av med guppy.

Men de spiser sitt eget avkom, gjør de ikke? Eventuelt må vi ha mye planter som de kan gjemme seg i, og det har vi ikke.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:31   #18
Skvetten
Passiv

Standard

Gratulerer besta.

Flotte tanker du har!

Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 00:32   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer som bestemor!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 01:04   #20
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer med yngel!

Har hatt noen runder med ancistrusyngel jeg også, og de er jo så søte. Men det er lenge siden nå. Tror ikke de er videre interessert i sex den gjengen jeg har i karet nå

Men jeg har sebraciklideyngel i et lite kar da. 3 overlevende fra et tidligere kull, samt en ny gjeng som kom ut av hula for en drøy uke siden.

Håper jeg får noen av dem til å vokse opp.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.