Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Rydding i klesskap/kasting av klær

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 20:44   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Rydding i klesskap/kasting av klær

Jeg lurer litt på hvor ofte det egentlig er vanlig å rydde i klesskapet og avlevere hauger med klær til Frelsesarmeen e.l. Etter hvert har jeg fått en mistanke om at jeg er litt uvanlig - for ikke å si særdeles treg - på den fronten. Jeg er veldig glad i å handle klær, ikke minst på salg, og det skal innrømmes at det hoper seg opp i skapene. Gubben er frustrert fordi det per i dag verken er mulig å lukke skapdørene eller skuffene. Jeg har bare så store problemer med å kaste! Ofte knytter det seg minner til de ulike plaggene, og jeg er kanskje litt fæl til å bli glad i ting. "Kjekt å ha" er en tanke som ofte går igjen.

Da jeg fikk øye på ei lilla treningsjakke fra 1990 som hadde ramlet ut av det overfylte klesskapet, gikk det opp for meg at jeg nok er litt ekstrem. Fordelen er at jeg når som helst kan stille på 80-tallsparty med autentisk antrekk, men et sted må vel grensa gå. Jeg har mange 10 år gamle plagg i skapet, og noen av dem er faktisk fortsatt i bruk en sjelden gang.

Hvordan er det hos deg - er du flink til å kaste/gi bort klær?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:45   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Jeg er meget dårlig på akkurat det der. Jeg rydder oftere i bokhyllene.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:48   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Jeg rydder ofte i klesskapet mitt!
Nå i det siste har jeg moret meg med å kaste alt det gamle "Big is Beautiful"-tøyet mitt (hvem tror de at de lurer, liksom) og fryder meg når jeg kan legge inn nye klær.

Jeg får angst av overfylte skuffer og skap, så jeg avleverer en haug til Fretex ca hver tredje måned.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:49   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Rydder bare i kleskapet når vi flytter *ler*

Eller det ryddes til hver sesong men det som ikke er øødelagt og går i spøla går i sekker for så å taes frem til neste sesong.



Må kjøre 5 mil for å komme til sånn fretex konteiner ting, og når jeg eks har en ting som er for lite eller noe sånt så er det lettere at det går i søpla elle på syrommet for å sy noe av den en at det blir lagt i en sånn conteiner. For jeg glemmer bestandig det hjemme når jeg drar den veien...

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:51   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nå i det siste har jeg moret meg med å kaste alt det gamle "Big is Beautiful"-tøyet mitt (hvem tror de at de lurer, liksom)

  Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:57   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:01   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Oi, det hadde ikke jeg hatt plass til. Her må det ryddes et par ganger i året.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:02   #8
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Enkelte ting klarer jeg ikke å kaste, så de havner på loftet i Dimpa-poser fra IKEA. Tror det ligger en 10 stykker der

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:03   #9
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Jeg har blitt flinkere for å si det sånn.
Da jeg flyttet for meg selv så hadde jeg med meg sinnsyke mengder klær, disse vokste jeg raskt ut av. En del av de ligger fortsatt fint nedpakket, og venter på en tynnere utgave av meg selv.

Dette året har jeg ryddet unna mye, både ting og klær. Mye har tatt veien til Fretex, noe er solgt og resten venter på sin skjebne.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:09   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Jeg har kun klær jeg bruker, ikke noe gammelt som bare henger der, eller klær jeg ikke liker eller som ikke passer i mitt skap
De fleste tror nok jeg har enorme mengder klær, noe jeg absolutt ikke har

Da vi flyttet nå i begynnelsen av november, fikk jeg plass til absolutt alle klærne mine i to store kofferter og litt i en søplesekk (treningstøy og slenge-klær)
Ytterklær ,kåper og slikt, kom utenom.
Og bots og sko
Jeg tror jeg har flere par boots enn olabukser

Jeg kaster,gir bort eller selger etterhvert.

Syntes det er absolutt helt grusomt å ha et overfylt kleskap hvor jeg ikke finner frem, eller ser hva som faktisk befinner seg i skapet.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:56   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Har nettopp tatt ut et tonn til Fretex nå i helgen.
Jeg rydder også en gang eller to i året, i hvert fall. Får, som Blondie, angst av overfylte skap.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:03   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Jeg rydder også en gang eller to i året, i hvert fall. Får, som Blondie, angst av overfylte skap.

lettskremt er ikke jeg!

Jeg har nok det til felles med Angelique at de fleste tror jeg har enorme mengder klær - men i mitt tilfelle stemmer det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:08   #13
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Jeg har nok enda litt å gå på der ja ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:16   #14
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Kjekt å haaaaaaaa, kjekt å å ha, det kan komme til nytte en vakker daaaaa'.....

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:18   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Jeg har egen Fretexkasse på kjøkkenet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:44   #16
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Jeg rydder et par ganger i året ca. Noen ganger er jeg litt for ivrig, og har kastet et par ting jeg har angret på... men det er fortsatt bedre enn overfylte klesskap.

Dessuten blir jeg grinete av klær som ikke passer lenger, og som bare ligger der og håner meg. (Litt dårlig dag i dag! )

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:59   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Jeg har en plan...

En av de første dagene skal kaoeset i klesskapet organiseres, og en haug med klær skal gis ti Fretex...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:41   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nå i det siste har jeg moret meg med å kaste alt det gamle "Big is Beautiful"-tøyet mitt (hvem tror de at de lurer, liksom)

:bestemmer seg for ikke å gå ut av huset igjen ... ever:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:46   #19
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nå i det siste har jeg moret meg med å kaste alt det gamle "Big is Beautiful"-tøyet mitt (hvem tror de at de lurer, liksom) og fryder meg når jeg kan legge inn nye klær.


Jeg lar meg lure. Jeg er både både beautiful og ikke så rent lite big! Så det så!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:50   #20
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydding i klesskap/kasting av klær

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Kjekt å haaaaaaaa, kjekt å å ha, det kan komme til nytte en vakker daaaaa'.....

Tror denne setningen har blitt skrevet til meg

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no