Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Kollektivtilbudet

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-09, 02:46   #1
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kollektivtilbudet

Politikerne vil stadig ha flere til å benytte kollektiv transport istedet for bil. Jeg bor i et såkalt "urbant utkantstrøk" der mange må reise inn til Oslo for å jobbe. MEN, og det er faktisk et stort men. Det er dyrere for meg pr måned å bruke kollektivt enn det er for meg og min mann å kjøre sammen. Hvorfor er det sånn? Hvor er miljøbesparelsen i det? Jeg bruker buss hver dag riktignok, men bruker en buss som er overfull hver dag jeg skal på jobb. Flere mennesker må stå innover på motorveien i 100 km/t. Er dette veldig sikkert? Er det dette vi betaler over 1400 kr pr mnd for???? Jeg bare spør... Hvor er satsningen på kollektivtransporten?

__________________
Wit med IVF-prinsessa født 2003
Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 15:11   #2
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kollektivtilbudet

Her er det ikke busstilbud, så jeg må ha bil. Den eneste bussen som går, er for elever på videregående, og det blir feil vei ift hvor jeg jobber. Vi må ha også hver vår bil siden vi jobber på ulike steder i kommunen.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no