|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mye uteklær har barna?Vi har hittil klart oss med et sett (dress eller todelt) pluss en billig reserveløsning, 300-kronersdress fra HH. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Eldste har et par boblebukser hun bytter på med. Minsten har hatt ett sett som har holdt i hele vinter. Nå begynner buksa og bli frynsete og er ikke lenger i nærheten av å være vannavstøtende. Det er forøvrig kjøpt på Lindex og vi har vært superfornøyde med det så langt. Selv om det ikke var av de dyreste klærne. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvor mye uteklær har barna?De har hauger av utejakker, sånn til-og fra skole-barnehage.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Kløver har:
|
|
|
#5 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Jentene har to sett med ytterklær: Dress\jakke og bukse.
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Vesla har en vanlig vinterdress, boblejakke og en billig boblebukse som hun bytter på med. I tillegg har vi en arvet boblebukse som er litt snau, men som funker i nødsfall. Også har hun en tynn skidress som vi bruker på tur. Den er lettere å bevege seg i enn utedressen, men er ganske tynn og ikke vanntett i det hele tatt, så den er ikke med på skolen.
|
|
|
#7 |
|
Steiketakkehatar
![]() |
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Ungene her har 3 sett med ute vintertøy hver. Vi skiller ikke mellom hva som hører til hage/ skole eller hva de har hjemme.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Førsteklassingen har et regnsett, en utedress og en jakke. Han sliter mye mindre klær nå enn i friluftsbarnehage, men litt slitasje blir det jo. På vinteren bruker han mest heldress på sfo. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Vi arver i hytt og gevær, så seksåringen har ganske mye ytterklær. 2 vinterdresser, 1 uforet dress, 2 regnsett, 2 skibukser, 2 vinterjakker, 2 par cherrox, 1 par vintersko, 1 par støvler (der trenger vi ett par til).
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Glitterbarnet har en heldress, og en billig todelt dress. Jakka til den todelte bruker han som boblejakke til og fra barnehagen. Han har også en regndress. I tillegg har han ett par vinterstøvler og ett par gummistøvler.
|
|
|
#11 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Jeg skiller mellom til-og-fra-tøy.
|
|
|
#12 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Vi har kun hatt en vinterdress, en vårdress og et regntøysett til hver og backup-sett som sjelden brukes. Skjønner ikke hvorfor man skal ha så mange?
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye uteklær har barna?LilleVenn har to dresser, et Skogstad sett med jakke og bukse, samt to sett med regntøy (et hjemme og et i barnehagen). Hun har opptil flere ytterjakker...Vet ikke hvordan det blir når hun begynner på skolen til høsten. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Vi har altfor mye. Nå om dagen, til dagens vær har vi: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
superbruker
|
Sv: Hvor mye uteklær har barna?
Fordi at uansett kvalitet så klarer min jente med det været som er nå om dagen å bløte ned 3 sett per dag! Hun har et sett med uteklær i skoletiden, gjennomvått etter storefri. Et sett til sfo-tiden, gjennomvått når hun blir hentet. Så skal hun på skihopptrening eller være ute etter at hun kommer hjem, det blir enda et vått sett uteklær. Det eneste som kunne holdt min jente tørr er muligens en tørrdrakt men det blir litt kaldt så det utgår nok.
|
|
|
#17 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvor mye uteklær har barna?
Her skal de ha 2 dresser hengende i barnehagen, 2 sett regntøy osv. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Mine to har mye klær som de kan bruke begge to, så sånn sett har vi det ganske greit. De beste vinterklærne bruker vi kun på snø og når vi feks skal ut å handle el gå tur, ikke på skolen/SFO. Derfor kan feks en Skogstad-bukse hos oss holde seg fin og god som ny i 3 sesonger og da bli arvet videre til noen andre.
|
|
|
#19 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Han eldste min på 7år har:
|
|
|
|
#20 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye uteklær har barna?Jeg har en bra dress, f.eks. Reima, hengende på skolen og i barnehagen og to-delt dress fra f.eks. H&M hjemme. Den to-delte brukes til og fra skole/barnehage. Vi har et bra sett regntøy på skole/barnehage og gjerne et arveregntøy hjemme. Jakker har vi gjerne to av også, som regel en som er arvet.
|
![]() |
|
|